- 5004 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
TOKİ REZALETİ
TOKİ REZALETİ
Devlet’in satılacak bir yeri kalmayınca,
Bizim doymaz oburlar toki’ye demir attılar,
Görünürde hizmet iyi yanı var var olmasına,da geri yanı ne bir incele de, gör bakalım.
Türk milletini,köle etmenin,vebali yok,mu.?
Türk millet’inin yüzde yetmiş,ine yakını kredi borçlusu yaparak,
Türkiye,nin 75 milyon olduğunu düşündüğünüz,de 48 milyon kişinin kredi borçlusu olduğu göreceksiniz.
Bu ülkede 75/4 18.750 küsür bin kişi ebeveyn olsa 28.250 bin kİşi çocuklarınız, da Borçlu. Coni,nin banka,sına bizde Petrol yok ama iş gücü var bunun Avrupa ya peşkeş çekilmesi lazım ve yapıldı iktidar uğruna, (ineğ Bank hcsb bank ve ötekiler herkes en az, 10 yılını bu banka,lara çalışarak geçirecek,
Bu bir boyutun.!
Gelelim rant boyutuna tok, nin.
Arazi bedava arsa masrafı yok yer, devletin belediyelere, yapı denetim parası,da yok zannettiğim kadar, elektriği TEDAŞ suyu İSKİ getiriyor, onlara,da para ödeniyor,mu o da bellisiz.
Gelelim bina maliyet,ine ve aradaki kazık farkına, paralar nasıl kime aktarılıyor.
Sanayici sanayiyi kapatıp inşaat firması kuruyor.
Ülker in başak şehir bizim evler gıda,dan inşaata,
Avrupa konutları çetin sayalar turizm,den inşaata Ve daha mantar gibi türeyen inşaat firmaları, kalyon, dap yapı ,fi yapı ,buket , kar ,ak yapı,gül,adalarını sayamadıklarımız on larca bin,lerce inşaat firması türedi.
Bir metre küp beton,un bu firmalara m3 küpü, 58 ila 70 lira arasın,da veriliyor
100 metre kare bir bina, ya ,10 cm den. 10 metre küp beton gider, yani bir yüz metre bina,nın
Beton maliyeti 1000 tl. biz diyelim ki! 3000 tl falan , 2 ton,da demir gitsin demir,in tonu 1000 tl etti Sana 3000 tl biz bunada 2 000 fazla verelim tesin 6000 tl?
10.000 tl de , kaba işçilik koy etti 16.000 tl inşatta ince işçilik daha fazla gider tutar ince işçiğ, e 20.000 tl ,ona Koy Etti 36.000 tl 20. Bin de tokiye personel masrafı koy, etti 56.bin 56 bin tl ye, gidin yüz metre kare, daire başak şehirde, kaya şehirde, sup radon, yada bizim evler de, Isparta kulede, Bahçe şehir de, kaç para, 100 metre kare bir ev mübala değil İstanbul da oturanlar gdip sora bilir 56 binlira takribi fiyata Karşılı en az. 10 yılda ipotekli olarak, 200.000 bin tl den,aşağı değil fazlası çok vahim
Yeni hortum,TOKİ,soluyup TOKİ, çekiyorlar bizim paraları bedava,dan mücahit mütahitler
Zıkkım olsun tüyü yetmedik yetim hakkı yiyenlere,
BEN 30 YILLIK İNŞAATÇIYIM SAKIN ABARTI DEMEYİN
YORUMLAR
inşaat demirinin kilosunu 1 lira tonunu da 1.000 tl yazmışsınız. İnşaat demirinin kg fiyatı 8 liranın üzerinde. Diğer maliyetler inşallah böyle tutarsız değildir. Maliyet rakamlarınızın kalemleri gerçeklerden uzak olunca Yorum yerine susmayı tercih ediyorum.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
devletin hantalığını bilmeyen varmıdır ve devletin ev işinde ne işi varmış ,,,,,,zaten gerçek hayatta ayakta kalamayan devlete kapağı atıyor ve devletin yaptığı işin ne kadar olabileceğini anlamamak için ne olmak lazım ,,,,, kızan kızar buyursun kızsın dost sözüdür ,,,, ve devletin vatandaşla rekabetide ne demekmiş ,,,,hem serbest ekonomi diyeceksin hemde devlet vatandaşla haksız rekabet hadiya ordan ,,,,gülemiyorum bile saçmalığa ,,,bende bu işi çok iyi bilirim ve hele devletin yaptığı işi dahada iyi bilirim ,,sağlık olsun saygılar
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
YahyaSEVİM
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Yazınızın bitimine kadar kurulan cümlelerdeki bütünlükten sektörel anlamda inşaat tecrübesi gözümde canlanmıştı zaten son açıklamanızla bunu teyid etmiş oldum.
Uzman görüş ve objektif bir yaklaşımla rakamlara dayalı net maskesiz bir yorum olmuş.
SÖZÜN ÜSTÜNE SÖZ SÖYLENMEZMİŞ.
Benim de söyleyeceğim bir şey olamaz.
BURSA'dan esenlikler.
Dipnot=
Benim de Bursa'nın prezentable tacir bürokratlarına iltifatlarım olmuştur tabut evlere yakın markaj başlıklı bir yazımda.
Milliyet Blog sayfalarındaydı zannediyorum.
Sevgiler.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Gerçekleri dile getirmişsiniz,bu sömürünün tek bir basamğıydı dile getirdiniz.Hangi cepheden ararsan ara aynı rezaletler yaşamaktadır.Aziz Nesin'bu millet için söylenilenleri zaman geçtikçe doğru olduğu anlaşılıyor.Güzel bir anlatımdı sevgi ve saygılarımla...
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
''Kapitalizm'de 100 kişi fakir olmaz'sa bir kişi zengin olamaz; Bunun başka mantığı yok.....çark yukarıdan aşağıya doğru örgütlenerek döndürülür..... Aslan payını alanların aralarında dengesizlik olmadığı sürece o çıkar çarkı döner durur...o çarka comak sokanlar vatan hainliği ile suclanarak...yola devam edilmektedir...bu böyle gelmiş böyle gidilir...ne zamana kadar , orası ise muamma.....saygılarımla''
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Yazınız çok ilgi çekici konuda amma, sayılamayacak kadar çok imlâ hatası dolu. Bu gibi ciddî konularda yazı yazarken, yazım hatâsı yapmamaya çok dikkat edilmelidir. Yoksa, "Bakın, daha yazmasını bilmiyor ki, ne dediği anlaşılsın" durumuna düşmemek gerekir.
Konunuz o kadar geniş ki, bu yazıyı serî yazı hâlinde ve numaralandırarak okuyucuya sunabilirsiniz. Öyle dertliler var ki; ilginç yorumlar alacağınız; muhakkat.
Kısaca; kusursuz yazılmış olması hâlinde, çok değerli bir yazı serisini site üyeleri bekliyoruz....
Kolay gele...
kadiryeter
03.3.2012- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=89264
Bekir Akbulut
...çeken bilir diye bir tabir vardır. siz birde toki iyi mi kötü mü oradan ev alan fakir-fukaraya sorun bakalım.
...dağ başı dahi olsa çok yakında oralara da hizmet gider.
...sömürü düzeni bu devirde olmuşmudur? elbette bu dönemde de olmuştur. ama DEMOKLESİN KILICINI, Haydar-ı Kerrar'ın KILICINI hep enselerinde hissettiler. ortaya çıkarılan suç örgütlerinin artık sayısını unuttum. (hatırlayın adam İZMİR'DE çiftlik evinde yani örgüt evinde kendine karşı çıkanları Aslanların önüne atıyordu. çökertildi). işte daha geçen gün İHALE yolsuzluğu, şike yolsuzluğu, onlarca Demokrasiye müdehale planları çökertildi. KCK operasyonlarıyla binlerce kişi kodeslendi, her yer otoban şeklinde bölünmüş yol oldu, sağlıkka ki olanlar başlı başına bir devrim. anlatmakla bitmez. ama bende AK PARTİNİN aile politikasından muzdaribim. oy vermez isem bu nedenle vermiyeceğim. gereksiz olarak kadın hakları, kadın hakları diye diye orta yerde aile kalmadı. ipini koparan polise ve sığınma evlerine doluyor. çokları eften-püften mesele yüzünden. Bu reva mı bu MİLLETE. iktidar sırf LAİKLERİN hışmına uğramaktan korktuğu ve rüşdünü ispatlamak uğruna KADINA HAK adı altında AİLE mefhumu perli-perişan hale getirildi. her neyse tekrar konuya dönüyorum.
...ama bu kepazeler bu aç gözlüler her devirde oldular ve olacaklar. önemli olan İDAREYİ ELİNDE BULUNDURAN İDAREYE suizanda bulunmak hiç yakışık almaz.
Toki denince milletteki algı şu, devletin garibanı ev sahibi yapmak için kurduğu bir inşaat firması. Ama ne yazıkki böyle değil. Bu son derece yanlış bir algı. Bu, hükümetin takındığı bir maske. İşin gerçeği ise garip gurebaya dağ başında sus payı olarak sembolik ucuz evler yapılırken diğer tarafta en değerli yerlerdeki devlet arazileri yandaşlara peşkeş çekiliyor ve bu peşkeş çekilen yerlere zenginlere toki adı altında bedavacı zihniyet tarafından lüks evler yapılıyor. Bi bakın tem yoluna, yol boyunca toki adına evyapan yandaş f,irmaları görürsünüz. Minareyi çalan kılıfını hazırlarmış. Bunlar herşeyi kılıfına uydurmasını iyi biliyor hocam.
Kaleminize sağlık. Size katılmamak mümkün değil.
Selam ve dua ile.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
zakir
İşin içinde işler olduğunu anlıyorduk .Böyle işleri bilen birinin anlatması iyi oldu.buraya Çubuk'a da girdi toki. Aşağı Çavundur'un girişine yapıyorlar bir de Tahtayazı köyüne . Evleri beğenen yok ,
kimler alıyor bilmiyorum . Bilgilendirmelerinize sevindim .Yalnız daha özenli yazmanızı beklerdim ..
selâm ve saygılarımla, kutluyorum..
glenay tarafından 12/13/2011 10:54:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Hiç peşinatsız ayda 100 Liraya ev sahibi odu çok kişi. Hem de 1+1 ama mükemmel daireler.
Ben, daha berbat 1+1 daireye 400 lira kira veriyorum.
Bu nasıl iştir anlayamıyorum.
Paylaşım için teşekkürler.
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
yani sizce 1+1 daire bir ile dairesimi bir ailenin hani ihtiyacına cevap verecek tek başına yaşıyorsan benin diyeceğim yok yüzliraya nasıl enaz 400 biinlirdan aşagı değil bak söylüyorum kançomaldı git sor gebze şeker pınarda toki konutlarında kaç paraymış hala kuma gömülmenin hiç bir nalamı yok saygılarım
Yükselenyıldız
Osman NURANİ
...çeken bilir diye bir tabir vardır. siz birde toki iyi mi kötü mü oradan ev alan fakir-fukaraya sorun bakalım.
...dağ başı dahi olsa çok yakında oralara da hizmet gider.
...sömürü düzeni bu devirde olmuşmudur? elbette bu dönemde de olmuştur.
...ama bu kepazeler bu aç gözlüler her devirde oldular ve olacaklar. önemli olan İDAREYİ ELİNDE BULUNDURAN İDAREYE suizanda bulunmak hiç yakışık almaz.
Osman NURANİ
inanırım bende Ankarada yaşıyorum toki ankarada bir çok yerde evler yaptı şehir içinde şehir dışında bir polatlya varmadan temelli denilen yerde yani kuş uçmaz kervan geçmez Ankaraya birsaat uzaklıkta bir diğeri havalanı yolunu otarafta dağ başında oralar ucuz durumu pek iyi olamayanlara oda 1+1 56 bin tamda bilmiyorum gölbaşı yolbaşı yolunda ve yenimahallede yaptı 3+1 4+1 evler ve lüks evler diğerler fukara evi 2+1 1+! evler amadağ başında lüks olanlar güzel yerde yenimahalledeki evler 250 liraya satıldı orada mütahitten alsanız sıfır ev 200binealırsınız gölbaşı dahada pahallıdır heralde ben anlamıyorum toki durumu kötü olanlar ev sahibi olsun diye değili ve devlet yaptırmıyormu niye orta sınıfı şehir dışına atıyor niye her yerde aynı olmuyor yani haklısınız arkadaşım kiim bilir neler dönüyor
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
yüreğine sağlık bekir kardeşim güzel bir konuya temas etmişsin bu sesinizi inş duayrlar selam ve sevgilerimi sunarım toprağım
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Çok haklısın Bekir kardeş haklısında bura türkiye, burda şimdi böyle işler garibanı kim ne eyler nasıl ister öyle eyler, dizginleri atı kullanan çeker. tebrikler saygı ve selamlarımla..
Ozan İhlasi (Bekir Akbulu
Makedonyalı Şair
Ama nerdeeeeeeeeeeeeee..Birileri ezilmeli ezen öyle rahat eder, bu düzen de böyle gider..
Zengin alır yürür gider, fakir olan yerde emekler..Saygılarımla...