- 2689 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kocakarı inancı
Akşam yer gök mühürlenir
Gece çöplere basma
Lohusa kadının kırkgün mezarı açık olur
Tezgahta bulaşık bırakma
Sabah yüzünü yıka
Karakedi uğursuzluk getirir
Eşşikte durma
Akşam sokağa çıkma
Temizlik imandandır
Besmelesiz
Şeytan tohumu
Dostunu düşmanını bil
Yüzünü yıka şeytan yalamıştır
Bu şekilde bir çok atasözleri biz yeni nesile saçma gelmişti. Oysa eski inanışlar hep bir tecrübeyle sabitlenmiş gerçeklerdi. Biz sadece gördüğümüz varlıklara inandık bunlar sadece hikayelerde masallarda sanıyorduk. Başı boş bir hayata başladık tüm kuralları yıktık kocakarı lafları diyerek saçma bulduk.
Holivut filimlerine bakın adamlar görünmeyen alemin filimlerini yapıyor. Biraz araştırırsanız bu filimlerin hepsinin gerçek olduğunu anlayacaksınız.
Biz millet olarak ne kadar zenginmişiz halk düzeyinde bir bilim şimdi holivut da ilim ve bilim konusu olmuş. Dini ve milli inanışlarımız kaç binyıldır bizi ayakta tutmuş ya şimdi ruhsal hastalıklarımızın arttığı şu çağda doktorlar çaresiz. Atalarımız boşuna söylememmiş eli hayırla meşgul olmayan şerle meşgul olur diye. İş güç yok kitap okuyan yok halk kültürü bu kadar cahil devrini iletişim çağında yaşıyor eğriler doğrular birbirine karıştı. Artık diyorum zamanı gelmedimi yeniden bir kalıba girmenin eski ile yeni arasında bir köprü kurmanın.
Allah demiyor mu şeytan sizin apaçık düşmanınız diye. Bu kadar suç olaylarının arttığı bir asırda kaçımız düşmanını çok iyi tanıyor. Başımaza gelenler bizim bilgisizliğimiz ve o eski hikmetli insanların yok olması sonucu kendi eksenemizde dönüp durmamızdan kaynaklanmıyor mu. Dönüp durduğumuz bu hayatta üğüddüğümüz sadece zaman. Hikmet irfanlı insanların gölgesinde kaldı. Bulursanız hemen kendinize bir sohbet ortamı ayarlayın ve sadece dinleyin. Boş sohbetleri bırakıp manada kendimizi bulma gayretinde olursak ÖZÜMÜZE DÖNERİZ. Annenizden dedenizden ninenizden kim kaldıysa hayatta hayat tecrübesinden istifade etmeye bakın.
Yeniden kültürümüzü mayalama zamanı, ne kadarı tutarsa kardır..Saygılarımla