Naz Çetin
’İnternette şifresinin kırılarak strateji oyununda oluşturduğu 3 karakterin üzerindeki donanımların çalındığını öne süren Naz Çetin savcılığa suç duyurusunda bulundu.
BURSA’da 2 çocuk annesi Naz Çetin (30), internet üzerinden 4 yıldan bu yana oynadığı ‘Metin 2’ adlı strateji oyununda kendisine, ‘Lara Croft’, ‘Mitix’ ve ‘Cekuud’ karakterleri oluşturdu. Naz Çetin, bu karakterlerle oyunun 9’uncu seviyesine kadar yükseldi. Çetin, tüm kullanıcıların karakterine donanım olarak eklemek için çaba sarf ettikleri ‘çelik zırh, çift el, dolunay kılıcı, vücut yansıtma, cennet gözü kolye, bıçak, sersemletme, altın bilezik, delici ve büyü savunma’ya sahip oldu. Naz Çetin, geçen hafta oyununu açtığında karakterinin üzerinde bulunan bu donanımların, oyununun şifresi kırılarak kimliği belirsiz kişiler tarafından çalındığını gördü. Sinir krizi geçirip bayılan Naz Çetin’i, aynı oyunu oynayan eşi Ümit Çetin uyandırıp teselli etti.
IP adresinden bulunacak
Naz Çetin, Cumhuriyet Savcılığı’na giderek karakterlerinin üzerinde bulunan, yasak olmasına rağmen internet üzerinden satılan ve fanatikleri tarafından 6 bin TL’ye kadar paralar verilip alınan donanımları çalan kişinin bulunması için başvurdu. İncelemeye alınan bilgisayar üzerinden IP adresi tespit edilerek hırsızın kim olduğu belirlenmeye çalışılıyor.
Çıplak bebek gibiyim
Oyundaki karakterlerinin donanımları çalındıktan sonra kendisini ‘çıplak bir bebek’ gibi hissettiğini anlatan Naz Çetin, arkadaşlarının verdiği emanet karakterlerle oyunu oynamaya devam edebildiğini söyledi. (Kaynak: Haberoku.com/ Hürriyet)
O değil de;
Bizim de o kadar şiirlerimiz çalınıyor yazılarımız çalınıyor büyük bir pişkinlikle hırsız sitelerde yayınlanıyor.
Sözde, altına ismimi yazıyorlar ya akıllarınca çalıntı olmuyor.
Site sahipleri de bu pişkinliğe alet oluyor. Hatta bazılarıyla yazışıp şiirlerimi/yazılarımı izinsiz yayınladıklarını ve hemen yayından almalarını istedim.
Bahse konu olan Esma Kahraman’ın sen olduğunu nerden bileceğiz diyorlar. Oysa o yazıları şiirleri ben başka sitelerde daha önceden yayınladım hem de hepsini.
Yazdığım 3 site ve bir gazete var. Başka hiçbir yerde yazım yok. Bir sitede de kendi isteğimle sadece bir yazım bulunuyor.
O değil de;
Kadının azmine hayran oldum. Sanal bir karakter için çaba sarfediyor. Doğru-yanlış oralara girmeyeceğim. Herkesin kendi dünyası.
Biliyorsunuz özgür bir ülkede yaşıyoruz... ’bulutlar bile istediği yöne gidiyor...’
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Eee herkesin derdi kendine göre oluyor demek ki. Bence o kadın da haklı. Suç işlenmiştir. Bence sizin de mahkemeye verme hakkınız var eserlerinizi çalanları. Sonuçta yapılan hırsızlıktır. O siteleri mesajla bana da atsanız da ben de bakayım. Bizim de çalınan bir şeylerimiz var mı acaba?
Güzel yazıydı. Saygılarımla
Esma KAHRAMAN
konuyla ilgili yazı ve linkler burada. aslında defterde de yayınladığımı sanmıştım ama bulamadım.
sonra başka sitelerde de gördüm yazılarımı. hırsızlık çığ gibi yayılıyo
google'a ismini yada kullandığın rumuzu yazıp sorgulayabilirsin...
:) sevgilerimle.
Ne deyim
Güzeldi konu HOŞ olmadı sonu
O DEĞİLDE
*************************
sanırdım gündüzdü onlarla gece
içimde ümitti dost bildiklerim
ne zaman yıkılıp yere düştüysem
bırakıpta gitti dost bildiklerim
nerde o sözlere kandığım günler
her gülen yüzü dost sandığım günler
acıdan kahrolup yandığım günler
terkedipte gitti dost bildiklerim
korkar oldum bana dostum diyenden
varsa var olandan yoksa gidenden
ne onlardan eser kaldı ne benden
beni benden etti dost bildiklerim
meydana cıkalı asıl cehreler
aydınlanmaz oldu artık geceler
yalanlar tükendi düştü maskeler
beni benden etti dost bildiklerim
*****************************************Zeki gibi kimse söliyemez
Eser:Ümit Yaşar Oğuzcan
Sağlıcakla sayın yazarım
Esma KAHRAMAN
fena, fena...
Esma KAHRAMAN
:) sevgiler.
ben olsam galiba güler geçerdim ,ilgi alanım değil bilemiyorum kadının duygularını
hay allah ,kaptırmış kendini ,böyle bir dava bana gelse ,büronun içinde tralllay trallay lay diye epey bir gülerdim diğer arkadaşlarımla
çok kötüyüm ya ,:)
Esma KAHRAMAN
bu da onun gibi... ve kadının emeği var... ve içinde emek olan herşey değerlidir.
:))) benim ilgi alanıma da girmiyo
lacivertiğnedenlik
baro hakkından gelirdi çalan kişinin :)
Esma KAHRAMAN
lacivertiğnedenlik
Esma KAHRAMAN
Beni çookkk aşan bir konu. Okey, tavla filan oynardım sanal alemde...Şimdiye kadar ne ıstakamı çalan oldu ne de zarları, pulları...Mis gibi Türk oyunları varken gidip de elin gavurunun oyununu oynarsan olacağı bu. Şiir ve yazılarımızın çalınması olayına gelince: Fena halde kızdım...Bu hırsızlara bir şeyler yapmak lazım da ne?
Selam ve saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
:)))) okeyden başka oyun tanımam
sami biberoğulları
Oyunlardaki sanal karakterleri için, played time denilen komutla o karaktere harcanan süre öğrenilebiliyor. Örneğin benim geçenlerde oyundan emekli olan bir arkadaşımın tek bir karakterine harcadığı süre beş yıl boyunca günde sekiz saat. Hayatımızda başka neye bu kadar emek veriyoruz diye düşüneceği geliyor insanın. Aynı uzunluktaki bir süreyi ben öykü yazmaya harcasaydım 14,600 öykü yazardım (Fenafil ve İlhan Kemal olarak toplamda 200 altında öyküm var). O yüzden Naz Çetin'in hukuki yollardan hakkını araması gayet normal karşılıyorum.
Not: Benim de zamanında oyun hesabım hack'lenmiş, eşyalarım çalınmış, ve karakterlerim de geri gelmemek üzere silinmiştir. O acıyı derinden bilirim.
Esma KAHRAMAN
:)))) karakterlerine üzüldüm.
sevgiler.
Ne diyeceğimi bilemedim şimdi.
Başka bir açıdan bakmışsınız olaya.
Hak mı? Evet hak. Biz bundan daha kıymetli olduğunu düşündüğümüz birçok hakkın peşine düştük mü şimdiye dek? Hayır.
Ama yine de olayın tuhaflığına gülmeden edemiyorum. Bir yemek yiyeyim de aklım başıma gelsin bari :)