SIFIR MALİYETLİ MUTLU BİR DÜNYA...
Her şeyin bir bedelinin olduğu şu dünyada bu mümkünmü?diye sorarak okumaya başlayacağınızı biliyorum.
Hep birlikte sormaya ne dersiniz?
Günün koşuşturmaları arasında ihmal ettiğimiz o kadar güzellikler varki,eğer bunların farkına varıp ta değerlendirsek bu dünyanın hiç te uzağımızda olmadığını fark edeceğiz.
Hayat bizi öyle sarmalamışki,ne yapıyoruz, neredeyiz ne için yapıyoruz bunların hiç bir anlamı kalmamış.Büyük bir telaş,koşturmaca...Şunu alayım bunu satayım,şunu yapayım bunu edeyim şuraya gideyim şurdan geleyim velhasılı dünyanın işlerini bir türlü bitiremeden yorgun ve bitkin bir halde evimize dönüyoruz.Adına stres dedğimiz bir bela hep yakamızda.Artık ayrılmaz parçamız olmuş sanki.Sözü uzatmadan konuya dönsem iyi olacak şimdi okuyanlar da strese kapılacaklar.-E kardeşim çalışmayalım da açmı duralım türünden söylenmeler başlayacak.
Çalışalım,çalışalım hemde çook, çünkü ihtiyacımız var. Namerde muhtaç olmak yiğide yakışmaz.Mutlu olmak ve mutlu etmek için ihtiyacımız var,çalışmadan kazanmak olmaz.
Sıfır maliyetli mutluluk nedir öyle ise?
Gülümsemek efendim!Siz hiç birisine selam verince ya da birisinin selamını alınca cebinizden para çıktığını ya da cebinize para girdiğini gördünüzmü?Yukarıda anlatmaya çalıştığım gibi hayatın koşuşturmaları arasında unutup gitmişiz selamlaşmayı.Asık bir surat, kırışmış alınlar, çatılmış kaşlar,her an birisine çatmaya hazır bir duruş..Mutluluk?O da ne der gibi bir hal.Maalesef günümüzde çok rastladığımız bir manzara...
Gelin bu manzaraya biraz pembe sürelim.Renklensin etrafımız.Mademki selamın maliyeti yok,getirisi çok,öyle ise selamlaşmayla başlayalım.Peygamber efendimizin tavsiyesi olan bu güzel ameli ısrarla sürdürelim.Alemler sultanı buyuruyorki:"Siz iman etmedikçe Cennet’e giremezsiniz,birbirinizi sevmedikçe de gerçekten iman etmiş olamazsınız.Devam ettiğiniz takdirde birbirinizi seveceğiniz bir ameli size söyleyeyimmi:Aranızda selamı yayınız."
Yarından başlayalım.İlk gördüğümüz kişiden hemde!Tanıyıp tanımamak mühim değil.Yapacağımız şey gülümsemek ve selam vermek.Tercihen Selamların en güzeli..Esselamü aleyküm,bu olmadı mı mizacına, göre günaydın,iyi günler,hayırlı işler,iyi akşamlar,Allah’a emanet vs.Ne kaybederiz?Çok şey kazanacağımızdan eminim.
Tebessüm ve selam ücrete tabi değildir.Sıfır maliyetli Mutlu bir dünya hiç te uzak değil,
ne dersiniz yarın bize ilk selamı veren belki bu mesajı almış olanlardan biridir.Ya da ilk selamı biz vererek başlatalım.
YORUMLAR
Gelin bu manzaraya biraz pembe sürelim.Renklensin etrafımız.Mademki selamın maliyeti yok,getirisi çok,öyle ise selamlaşmayla başlayalım.Peygamber efendimizin tavsiyesi olan bu güzel ameli ısrarla sürdürelim.Alemler sultanı buyuruyorki:"Siz iman etmedikçe Cennet''e giremezsiniz,birbirinizi sevmedikçe de gerçekten iman etmiş olamazsınız.Devam ettiğiniz takdirde birbirinizi seveceğiniz bir ameli size söyleyeyimmi:Aranızda selamı yayınız."
Yüreğinizde yanan Hakk ateşi daim olsun. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Rabbime emanet olunuz.