- 2591 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
NÜFUS ARTIŞI YARARLI MIDIR ZARARLI MIDIR ?
NÜFUS ARTIŞI YARARLI MIDIR ZARARLI MIDIR ?
Nüfus artışının yararlı veya zararlı olması durumu daha çok nüfusun niteliklerine bağlıdır. Çünkü nüfusu genç ve okumuş bir ülkede nüfusun yararlarını ekonomik alanlarda görebiliriz ki ekonomik alanda meydana gelen değişimler diğer sektörlerdeki değişimleri de meydana getirir.
Örneğin; okumuş genç nüfusa sahip bir ülkenin ihracat oranındaki fazlalık ekonomisinin gelişmişliğinin göstergesidir. Ekonomiden elde edilen gelirle eğitim ve sağlık alanında görülen gelişmelerin bu olaylara katkısını şöyle ifade edebiliriz; Sağlık alanındaki gelişme bebek ölüm oranlarını azaltır. Bu da yeni bir genç nesil demektir. Eğitime yatırılan para okumuş nüfus oranına katkı da bulunur. Fakat bu aşamada nüfusun artışının zararlarını da görmeye başlarız ve bunu da ifade edecek olursak sağlık alanındaki gelişmeler sonucu yaşlı nüfus da bir artış görülebilir bu de devlet için ekonomik kayıplara vesile olur çünkü çalışmayan fakat sürekli para tüketen bir nüfus grubu oluşmaktadır. Eğitim alanındaki ilerlemelerin sonucunda ise toplumda yeni düşünce akımları oluşabilir yani daha çok kariyer odaklı bir yaşam tarzı insanlar tarafından daha çok tercih edilen bir durum olabilir ve bunun sonucunda nüfus artışında yani genç nüfusun oluşumunda azalmalar görülmeye başlanır ki bu durumda iş gücünün düşmesine neden olur. Sonuç olarak karşımıza tüketim oranında üretim yapamayan bir ülke çıkar. Tüm bunlara ek olarak nüfus artışı sonucunda siyasi olarak sınırlandırılmış topraklara sığamayan insanlar yeni toprak arayışlarına girebilir ve bu savaş demektir ki savaşın sonucunda salgın hastalıklar, savaşta meydana gelen can kayıpları, ekonomik kayıplar ve göçler karşımıza çıkar. Nüfusun azlığı durumunda ise göçler başlar. İşçi ye ihtiyacı olan yaşlı nüfusa sahip ülkelere az gelişmiş ülkelerden gelen göçler sonucu oluşan kozmopolit yapı sonucu toplumsal uyuşmazlıkların getirisi olarak yaşanabilecek iç karışıklıklar az da olsa ülkenin ekonomik ve sosyal durumunu etkileyen unsurlar arasında yerini alır. Nüfus artışında cinsiyet kategorisinde tek bir cins de görülen artış komşu ülkelerdeki medeni yapıyı bozarken bu tür nüfus dengesizliğinin görüldüğü ülkede sosyal yapıyı da bozabilir.
Sonuç olarak nüfus artışı hem yararlıdır hem de zararlıdır diyebiliriz.Ve nüfus arttığı anda ortaya çıkan problemlerden dolayı bir nüfus gerilemesi görülebilir yani bu iki olay birbirine bağlıdır.Ülkelerin ekonomik,siyasi ve sosyal yapısında nüfusun ve nüfus niteliklerinin etkisi görülür.
H.Begüm Aydın
YORUMLAR
Bir de; Bir ülkede nüfus, ülkenin büyüme oranından daha hızlı olarak büyüyorsa, artan nüfusu istihdam edecek iş alanları açılamıyor demektir. Bu durumda işgücü stoğu artmaktadır. İş gücü stoğunun artması demek çalışanların daha az ücrete razı olması ve daha az ücretlerle çalıştırılması demektir. Bu durum ise sermaye sahiplerinin işine gelmektedir. Bu sebepledir ki (iş gücü stoğunu arttırmak, ucuza işçi çalıştırabilmek için) Ülkenin genç nüfusunun çoğalması için üç çoçuk yapılması her fırsatta tavsiye edilir!
Ayrıca, işsiz ve verilenle hayatını idame ettirmeye gayret gösteren kesimlerin çoğalması ,siyasi iktidarın işine gelir çünkü; bu kesimler potansiyel oy depolarıdır.Bu sebeple işsiz bağımlıların çoğalması için, çocuk yapılması tavsiye edilir!
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.