- 574 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ilk insan
eskiden beri hatta tarih bilimiyle tanıştığım ilk günden beri beynimi kurcalayan hatta kemiren sorularım vardı. cevabını aradığım en zor sorumdu belkide ilk insan ve zamanı. "insanlık tarihi kaç asırdır?" hiç bu sorunun cevabını merak edeniniz oldu mu? esiri olduğumuz batının bize verdiği cevaplar ne kadar yerinde ve ne kadar gerçekçi? bu sorularla beynim yoğrulurken son günlerde gündeme oturan "başka ademler" de çıktı ortaya. peki kaç adem vardı? biz hangi ademden türedik. neden ilahi dinlerin bize getirdiği adem değilde ateist düşüncelerin hiç çaktırmadan zihnimize oturtmaya çalıştığı ademler bizi meşgul ediyor? beşerlerin tahmin ve teorilerle öne sürdükleri tarihle, bugün milyarlarca inananı bulunan ilahi dinlerin bize sunduğu tarihi karşılaştıranınız oldu mu hiç? hiçbir ilahi din hz. ademi iki tane yada daha fazla sayıda gösterdiğine rastladınız mı. şimdi bir Müslüman ve kurana inanan biri olarak kenara çekilelim ve Tevrattaki adem ile heva’ ya incilde ki adem ile eva’ya bakalım. anlatılanlar kuranla üç aşağı beş yukarı bir. kuranda "biz ona bütün isimleri öğrettik" diyen allahın kelamına maalesef sırt çevirip darvinin teorilerini savunanlarımız çürük ve tutarsız fikirlerini hangi temele oturtmaya çalışıyor. kuranın muhtelif ayetlerinde Allah(cc) maymuna çevirdiği kavimlerden söz ederken aramızdan biri neden çıkıpta sapkın teorilerin karşısında duramıyoruz. ben bir ilahiyatçı değilim, belki bir tarihçi de değilim. ama memleketimizde ilahiyat ve tarih ilmini sırtlanan aydınlarımız saplanıp kaldığı 19. yy tarihini ne kadar daha kurcalayacaklar. kendimizi kandırmayı ve oyalamayı bırakıpta dünya tarihinde ki yalanları gerçekleriyle yer değiştirmeyi ne zaman akıl edeceğiz.artık yabancıların yazdığı tarihizi değil, somut ve mantiki verilere dayanan bir tarih okumak istiyoruz. saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.