- 2802 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA HAYATI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kıymetli okurlar,eskiden beri söylenen bir söz vardır,dünya saadeti kanaattendir.
Çok rıza gösteren az kederlenir.Çok tamahkar olmak ise pek çok eziyete katlanmak demektir.
Kanattkar insan,hayası ile şehvetini,sevgisi ile hasedini,Allah korkusu ile hasedini,Allah korkusu ile kinini,sukuneti ile gazabını,rızası ile hacetini,doğruluk ve dürüstlüğü ile ihtiyaç ve hevesini aşan kişidir.
Paylaşan insan sorunsuz bir gönüle ve kanaatkar bir gönüle sahip olur.Kendisine verilenlerden razı ve diğer insanlara karşı sorumluluğunun olduğunun şuurundadır.
Bu şuur kendine kalmayacak bir dünyada hakkıyla yaşayıp gitmektir. Bakın,Yunus Emre ne diyor..
“Şu karşıki dağlar karlı dağ olsa
Etrafı mor sümbüllü bağ olsa
Ağa olsa,Paşa olsa,Bey olsa
Yakasız gömleğe sarılır bir gün.
Evet değerli okurlar,bu dünya nimetlerinden bolca faydalan ve onların tadına varan ne insanlar gelmiş geçmiş bu dünyadan.
Şairin dediği gibi,ağalık,paşalık veya beylik, insana bir şey kazandırmaz.son bellidir ve kesindir. Doğru olan bu dünyada güzel çabalar ile allahın lutfunu ve keremini hak etmektir.
Değerli okurlar,
Hz Ali Efendimiz şöyle seslenir.
Çirkin işlere bulanmamış müslüman bir kişi çirkinlik anıldığı zaman ürperir,Allah korkusuyla titrer.Aşağılık karakterli ,insanlar ise,ilk oyunda kazanıp borçlarını ödemeyi uman mağrur kumarbaz gibidir.Oysa hıyanetten uzak müslüman Allah’a dua ettiğinde iki iyilikten birini ister:Ya Allah katında olanların kendisi için daha hayırlı olduğunu düşünür ve onu ister yada Allah’ın kendisine dünyalık rızık vermesini ister.
Birde bakar ki hem zenginlemiş, çoluk çocuk sahibi olmuş hemde şeref ve takva sahibi.
Kazanç iki çeşittir.Servet ve çoluk çocuk dünya kazancıdır.Amel’i salih ise Ahiret kazancıdır.Allah bazılarına bu iki kazancı birlikte nasip eder.
Dileriz yüce Rabbim bizlere,her iki şeyin hayırlısını nasip eder.Paylaşımcı ve fakiri fukarayı yetimi korup kollayanlardan eyler.. saygılarımla...
Sami ASLAN-Şair Yazar
Alıntılarla...
YORUMLAR
herbiri birbirinden değerli kıymet biçilemiyecek değerde olan sözleriniz için en içten saygı ve sevgilerimi sunarak yaşını bilmiyorum ama elerinden öperek size minetar olduğumu söylemek istiyorum
ve şu duayı sizin nazarınızda bütün ümeti muhammede s.a:v paylaşmak istiyorum
dilerim rabim bilinen bilinmeyen görünen görünmeyen kaza bela hastalık her türlü sıkıntı ve musibeten uzak bütün ümeti muhammedi uzak tutmakla birlikte dünyadada kabirdede mahşerdede sorgusuz sualsiz güzel ameler içinde cennetinde en güzel mübarek kularına komşu eyler
amin
selam dua ve sağlıçakla kalın
Kazanç iki çeşittir. Servet ve çoluk çocuk dünya kazancıdır. Amel’i salih ise ahiret kazancıdır. Allah bazılarına bu iki kazancı birlikte nasip eder.
CÜMLE ÜMMETİ MUHAMMEDE HİDAYET NASİP ETSİN , BİZLEREDE HER İKİ ZENGİNLİĞİ İHSAN EYLESİN AMİN
Dileriz yüce rabbim bizlere,her iki şeyin hayırlısını nasip eder.Paylaşımcı ve fakiri fukarayı yetimi korup kollayanlardan eyler..
İNŞALLAH VE AMİN DİYOR BUGÜNÜN SEÇKİSİNİ VE YAZARINI KUTLUYOR saygılar sunuyorum...
Sami ASLAN
merhabalar hocam.
ne güzel bir yazı ne güzel bir anlatım olmuş.
böyle yaşayabilmek ,her kula nasip olmaz.
ancak dediğiniz gibi kanaatkar kullara ve allah rızasını gözeterek yaşamaya çalışan kullara nasip olur .
çok güzel bir hadisle taçlandırmış olduğunuz yazı ,
kendi kişiliğinizide ortaya koymuş bulunuyor.
zira böyle yaşamayı seçmeyen bir insan bunları yazamaz
sizi seçtiğiniz konu üzere kutluyorum.
bizide aydınlattığınız için yürekten teşekkür ediyorum.
sizden öğrenecek çok şey olduğunuda biliyor ,yeni yazılarınızıda sabırsızlıkla bekliyorum
naif insan
emine cenk tarafından 12/10/2011 2:54:11 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sami ASLAN
Sami ASLAN
Allah razi olsun
Insani tanimlayan güzel bir yazi.
Allahu Teala imtihan icin bize terbiyeye muhtac bir Nefs veriyor. Kalbi hastaliklarla (nefret,kin,dedikodu, düsmanlik...) dolu.
Fakat Allahin insandaki emaneti olan Ruhun kalbi ise güzelliklerle (sevgi, dostluk...) dolu.
Iste bizim serbest Irademizi kullanarak bir kararin sahibi olmamiz gerekiyor. Ya Ruhu dinlemek veya Nefsimizi.
Ruhun bize üflenmesinin elbette bir sebebi vardir. Iste o sebeb Vuslattir.
Yani kim Ruhun Allah´a vuslatini dileyecek kim Nefsinin arzularini dileyecek.
Iste Yunus-7:
Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah'a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.
Dilemeyen maalesef Yunus-7´de ifade edildigi gibi otomatik olarak Nefsine uymus oluyor ve nefsin kalbi aydinlanamiyor.
Nefsin kalbine rahmet nurlarinin girmesinin sarti Ruhun Allah´a ulasma arzusuna kulak verip onu Allah ulastirmayi, bütün kalbimizle dilemekdir.Dileyeni kendisine ulastiracak olan Allah´dir ve kisinin kalbine kendi sevgisini koyar. O sevgi ile Allahin emirlerini yerine getiren biri oluruz.
Öyleyse yazida ifade edilen öyle güzel bir insan olmak icin Nefsin arindirilmasi sarttir. Ve bunu yapacak olan Allahtir.
Ve tek sarti bir dilek. Tek bir dilek ama kalpten...
Allah razi olsun
Sevgilerimle
BizimYunus tarafından 12/9/2011 9:58:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kazanç iki çeşittir.Servet ve çoluk çocuk dünya kazancıdır.Amel’i salih ise ahiret kazancıdır.Allah bazılarına bu iki kazancı birlikte nasip eder.
Dileriz yüce rabbim bizlere,her iki şeyin hayırlısını nasip eder.Paylaşımcı ve fakiri fukarayı yetimi korup kollayanlardan eyler.. saygılarımla
amin amin diyorum bende
inşallah rabbim bizleride iki cihanda kazananlardan eğlesin
saygımla çok çok güzeldi
haz aldım emeğinden dost
ALLAH kabul nasip etsin
huzunlerin yerini sevgi alsın
bin sevgi emek dilerim