- 710 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Yaşamanın Anlamı
Bir şekilde bu yazıyı okuyorsanız, ya yaşam’ın anlamı ya da şaçmalığı üstüne düşünüyorsunuzdur. Ki sizden önce de milyarlarca insan, milyonlarca sene bunu düşünmüştür. Bunun cevabını bulabilmek için insanlar servetlerini harcamış, savaşlar yapmış. Sonuç ne? hiç!
Ben bir balık burcu olarak bu sorunsalı çözdüm, hem de yarım sayfalık bir yazı ile. Bunun için milyarlar, milyonlar ödemenize gerek yok. Hatta bedava. Șimdi yapmanız gereken derin bir nefes alın, dış dünyadan kendinizi kopararak yazıya yoğunlaşın.
Başlangıç
Eskiden (şimdiye değin) insan, yaşamın saçmalığını (anlamını) kendi içinde değil. Kendini ; bir parçası olarak, doğanın aklı sanırdı ve bunu Ahlak, etik, dinsel gibi öğeleri düşünerek, dış etkenlerden kaynaklanan hırsını yenmeye çalışırdı. Ne kadar tek yönlü düşünce değil mi?
Genetik
Șimdi şöyle düşünelim, bir televizyonun asıl amacı reklam göstermektir. Aynen televizyonda olduğu gibi insanın asıl amacı da genlerini göstermektir. Hangi marka televizyon reklamı, hangi marka televizyon programında oynuyor bu o televizyon reklamını ilgilendirmiyorsa, genleride kimin taşıdığı ilgilendirmez. Doğal bir genetik yapı olabilirken, hormonlu genlerde olabilir gösterilmesi istenen...
Tüketim
Tabi ki böyle değil, ya değilse insan buna katlanamazdı değil mi? Ve hiç bir Ego bunu kaldıramazdı. Bunu bildiğimiz için, Reklam Uzmanları bir görevimiz (yaşamın bir anlamı) olduğu konusunda bizi ikna ettiler. Önemli olan iç değil, dış görünüştür bunun için de tüketim şarttır. Ama nereye kadar tüketim? Sıradan bir tüketim şekli bu yaşamın saçmalığı veya anlamı olamazdı. Onun için Lüks kavramı türetildi. Lüks sonsuza dek ulaşılamayacak bir yaşam şeklidir. Ulaşılsa bile anlaşılmayacak şekildedir.
Sonuç
Lüks kavramı ile geçmişimizdeki yaptığımız saçmalıkları anlamlandırabilme şansına sahip olabiliyoruz. Ve bunu (yaşamın anlamı) düşünmenin bir anlamı yok, savaş yapmaya, milyarlar harcamaya hiç gerek yok. Onun için hemen paraları (ne kadar varsa) cebimize doldurup alışveriş merkezlerine gidiyoruz.
Güzel bir gün olsun
YORUMLAR
Ne kadar para varsa demeyi de ihmal etmemişsiniz... Hedef kitlenizi bilemiyorum ama, dünyada günlük olarak 1 dolarla hayatını sürdürmeye çalışan insanlar milyonlar ve milyarlarca ... Yaşamanın anlamını iyi çözmüşsünüz ... İyi yaşamalar dilerim.
cahitbozkurt
Mert YİĞİTCAN
Saygıyla.