- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kaliteli Bir Ömür Süren Oğlum
KALİTELİ BİR ÖMÜR YAŞAYAN OĞLUM
Canım oğlum,
Bilgi toplumu olduğumuz son yıllarda, ülkeler artık fabrikaları ile değil, bilgi sahibi insanları ile gurur duyar oldular ve “kalite” kavramı günümüzde en çok kullanılan kelime oldu. Artık okullar hastaneler “ toplam kalite yönetimi” adı altında kendilerinin en iyi hastane, en iyi okul olduklarını ispatlamak için birimler kurmaktalar. Bilginin ve kalitenin bu kadar önemsendiği toplumda insanında “kaliteli bir hayat yaşaması önemli hale geldi.Bu durumda benim de sana kaliteden ne anladığımı anlatmam ve bu konuda baba olarak seni bilgilendirmem deyim yerindeyse farz oldu.
Sevgili oğlum,
“Kalite “ demek vasıflı nitelikli olmak demek. Yani başkalarından daha ilerde olmak anlamı vereceğimiz kalite insanların daha rahat yaşamasını ve diğer insanlardan daha çok mutlu olan insan olmasını sağlar. Yani kaliteli insan olmak, kaliteli, güzel okullardan mezun olmak, kaliteli meslek sahibi olmak, bunun yanında sosyal donanımlara sahip olmak ile olur.
Canım oğlum,
Kalite söz konusu olunca, kaliteli insan olmak üzerine kitaplarda yazılmaya, “kaliteli insan kimdir? “ sorusuna cevap aranmaya başlandı. Bende bu kitapları okuyarak mümkün olduğunca faydalanmaya ve sana da anlatmaya çalışıyorum. İnancım o ki, sende bizim hayatımıza bakarak “ kaliteli insan olmak “ için çaba harcayacaksın.
Canım oğlum,
Anlamlı, coşkulu ve sağlıklı bir hayat her zaman kaliteli bir hayattır. Bir insanın en büyük çabası okulunda başarılı olmak, derslerde öğretmenlerini ciddiyetle dinleyerek onların her dediğini olmazsa da mantıklı olanlarını yapmak, sonrasında anlamadığı konuları çekinmeden sormak ve öğrenmek, bunun yanında okulda düzenlenen spor, kültürel çalışmalara gücü oranında katılmak ve bu etkinliklerden gereken dersleri çıkarmak, bunları yaparken de zevkle, şevkle heyecanla yapmak ve aynı zamanda sağlığımıza dikkat etmek, hastalanmamak için gereken önlemleri almak bizleri her zaman başarıya götürür.İşte buna ben kaliteli geçen bir ömür derim.
Canım oğlum,
İnsan öğrencilik yıllarında genelde ne gibi yaşamı varsa yani derslere ne kadar ilgili ise, hayatında da işine o kadar ilgili olduğunu bilimsel olarak ispatlanmış. Okul yıllarında ve çocukluk yıllarında aktif olanlar ilerde sosyal ve siyasal yaşamlarında da aktif olmuşlardır.Bizim gibi okul yaşamında fazla başarılı olmadığı halde sonrasında hatalarını telafi ederek yaşamını kaliteli ve başarılı hale getirenlerde vardır. Ama bu gibi insanların sayısı oldukça azdır.
Canım oğlum,
Bugün kalite kavramını toplumumuzun büyük bir kesimi bilmez. Kendini yenilemeyen “ ben babamdan böyle gördüm” diyenler her zaman “babamın yaşamı ayrı , benim çağımın yaşam tarsız ayrı” diyenler babasını izleyenlere nazaran daha başarılı olurlar. Çünkü insan çağına göre değil, hatta çağından da ilerisini düşünerek ona göre kendini hazırlarsa hayat her zaman bunu yapmayanlara verdiği imkanı o insan verecektir.
Canım oğlum,
İş hayatımda olmama rağmen ben her zaman gelişim kitapları okuyarak bunları da uygulanacak olanları hayatıma uygulayarak hem kendimi hem de zamanla sen ve kardeşin dahil olmak üzere başkalarını da etkilediğimi görmek bana her zaman mutluluk verdi. Biliyorsun ki başkalarını olumlu yönde etkilemek her insanın yapacağı şey değil. İnsanlar genellikle bencil olduklarından baskı görmeden başkalarının sözünü pek dinlemezler ve bu yüzden de kendini akıllı zanneden çok insan başkalarına bilinç ve farkındalık ile etki etmek yerine baskı ile etki etmeye kalkarlar. Mesela mevki makam sahibi iseler o mevki ve makamlar gidince ona kimseler bakmaz. Ama sevgi ile saygı ile insanları etkileyenler hayat boyu insanları etkiler ve hatta öldükten sonra bile anılırlar ve bu sevgiyi çocuklarına da aşılarlar.
Canım oğlum,
Sende öldükten sonra bile hatırlanmak istersen kaliteli bir hayat sürmeye bakarsın ve boş sözlerden ve icraatlardan uzak kalırsın.
Canım oğlum,
Zaman zaman iş arkadaşlarım, hiç sevmediğim halde boş konuşmalar ile şakalaşarak zaman geçirmeye, akıllarınca bizlere şaka yapmaya ve bizleri üzmeye bakarlar. Akıllarınca hem onların açısından zaman geçer hem eğlenirler.Halbuki bu boş konuşmaların kendilerine fayda vermediğinin hatta onların bu boş konuşmalarının zamanla kendilerine pişmanlık olacağını bilmeden hayatlarına devam ederler. Ben onlar adına üzülürüm. Bunu yapanlar tabii ki çocuk değiller ve 40 veya 50 yaşına gelmiş insanlar. Bu insanların durumuna sadece üzülmek gelir başka bir şey yapamam. Kalitesizlik belki insanın kendini üzmez ama çevresinde onu hakikaten seven insanları üzer.
Canım oğlum,
Kaliteli yaşamı olmayan insanlar o kadar boş yaşar ki,onların ibret alarak hayatlarına çeki düzen vermeleri için anlattıklarımız hikayeleri bile onları küçümsediğimiz veya kötülediğimiz olarak algılarlar. Okulda hayatına dikkat etmeyen, okul dışında bilinçlenmek için çaba harcamayan, bilinç ve farkındalık düzeyi yüksek olan insanlardan faydalanmak yerine onlardan kaçan insanlar her şeyi aleyhlerinde zannederler. Onlara göre güneş bile onları aydınlatmak için değil, onları yakmak ve mahvetmek için doğar. Soğuk onların ibret alması için değil, onları dondurmak için vardır. Her iyilikte kötülük aramak boş ve kalitesiz ömür süren insanın özelliği. Sen öyle mi olmak istersin?
Canım oğlum,
Bugün kalite kavramını ve bunun önemini halen insanlar anlamasalar da ilerde sizin hayatınızda bu kavramı çok göreceksiniz ve okuyacaksınız. Hatta ders olarak bile okutulabilir. Bizim zamanımızda bilgisayarın b sizi bile bilmezdik ama bugün bilgisayar olmayan sınıf bile kalmadı. Yarınlarda da kalitenin önemini anlamayan insan kalmayacak bence. Bu yüzden bu kavramı anlamak, zamanında anlamak sizin için artı değer olacak. Bu yüzden sana anlattım.
Sevgili oğlum,
Kaliteye “ her gün eşit olan ziyandadır” diyen hadisle de yaklaşırsak insan her gün en az bir şey öğrenmeli ki hayatı gelişsin. Okulda öğrenilen her şeyi evde tekrar etmek , bunları yazılı sınavlarda cevaplarken sadece cevaplayarak geçmeden, iyi anlayarak beynimize yerleştirmek sonradan bunları gene hatırlamak insanın kaliteli yaşama gitmesine sebep olur. Yani hayatı ciddiye alarak işlerimizi tesadüfe bırakmadan , atalarımızın “ bugünün işini yarına bırakmayınız” deyimi ile ben derim ki bu saatin işini bile yarım saat sonraya bırakmamak lazım ve her şeyi zamanında yapmak da “ ben kaliteli yaşamak istiyorum” diyen insanın görevi olmalıdır.
Canım oğlum,
Gelişmiş ülkeler kendi kültürlerine göre kaliteye çok önem vermekteler. Kalitesiz ve ömrü kısa olan ürünler yerine pahalı ama ömrü uzun olan kaliteli eşyalar üreterek hem kendileri kazanır hem de tüketici.Kaliteli insan olmakta maliyetli iştir, zaman ve emek ister belki maddiyat ister, yani kitap almak, dikkatli olmak gibi maddi şeyler. Ama edinecekleri bilgi insana kaliteli ömür olarak döneceğinden ilerdeki yaşantıları hem daha az maliyetli olacak hem de yaşamaktan zevk alacak insanlar olacaklar mutlaka . İşte sen de sabredersen o zaman sıkıntıların mükafat olarak sana dönecektir.
Canım oğlum,
Sana her şey defa olsun, bilgim , sevgim ve ilgim senin ve kardeşinin bu ülkenin kaliteli ve bilinçli fertlerinden birisi olması içindir ve bu mektubu yazmanım sebebi de bu sizlere duyduğum derin sevgi. Başkaları “ ben çocuğumu çok seviyorum” diyerek onları kaliteli insanlardan ve kaliteli işlerden farkında olmadan uzak tutarken belki ben sizi çok sevdiğimi onlar kadar sık söylemesem de bu mektuplar ile yaptıklarımla her halde sevgimi anlatabilmekteyim.
Sevgiyle gözlerinden öperim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.