- 655 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
SAVAŞ KARARI ALIRKEN BİZE Mİ DANIŞTI?
Hüso Ağa (Hüsamettin Ağa), Osmanlı Devlet’i zamanında Bosna Hersek’te yaşamaktadır. Hüso Ağa dinini, diyanetini, devletini ve Osmâni Âliyi (Osmanlı Devletini) seven çok iyi bir vatandaştır. Onun yedi erkek evladı vardır.
Osmanlı Devleti, o zamanlar savaşlardan savaşlara koşmaktadır. Bu savaşların düzenli bir şekilde yapılması için de orduya asker yetiştirmek gerekir. Zabitler, bir gün Hüso Ağa’nın kapısını çalarlar…
Zabit Efendiler:
“Selâmün Aleyküm Hüso Ağa! İran’la Osmâni Âlinin (Osmanlı Devletinin) savaşı çıktı. Çocuklarından birini askere yollayacaksın.” Derler.
Hüso Ağa:
“Başüstüne! Osmâni Âli için can kurban.” Der. Oğlunu savaşa gönderir. Hüso Ağa’nın ilk oğlu katıldığı bu savaşta şehit düşer.
Yine başka bir zaman Zabit Efendiler gelirler ve Hüso Ağa’nın kapısını çalarlar…
Zabit Efendiler:
“Hüso Ağa! Osmâni Âlinin Memluklerle savaşı çıktı. Evlatlarından birini, bu savaşa istiyoruz.” Derler.
Hüso Ağa:
“Başüstüne! Osmâni Âli için can kurban.” Der. Bu evladı da gider ve bu savaşta şehit düşer.
Epey zaman geçtikten sonra Zabit Efendiler, yine Hüso Ağa’nın kapısını çalarlar…
Zabit Efendiler:
“Hüso Ağa! Macaristan ile Osmâni Âlinin savaşı çıktı. Asker gerek, evlatlarından birini asker ocağına yolla.” Derler.
Hüso Ağa:
“Başüstüne! Osmani Âli için can kurban.” Der. Oğlunu savaşa gönderir. Bu da şehit düşer.
Derken Hüso Ağa’nın askere göndermiş olduğu altı çocuğunun hepsi de geri dönmeyerek şehit düşerler.
Nihayet Zabitler yine Hüso Ağa’nın kapısını çalarlar…
Zabit Efendiler:
“Hüso Ağa! Osmâni Âlinin Avusturya ile savaşı çıktı. Orduya asker gerek, evladını asker vereceksin.” Derler.
Hüso Ağa, savaşlarda altı tane evladını kaybetmiştir, çok kızgındır. Bu da savaşa giderse hiç sağ evladı kalmayacak.
Hüso Ağa Zabit Efendilere der ki:
“Ey Zabit Efendiler! Gidin o haşmetli padişahınıza selam söyleyin. Savaş çıkmışsa çıkmış. Savaşa karar verirken bize mi danıştı da bizden asker istiyor. Hadi gidin işinize, asker masker yok artık…”
Evlat acısıyla canı yanan Hüso Ağa, böyle sitem etmiştir Osmâni Âliye…
05.12.2011
Sivas
YORUMLAR
:) çok hoş..... düş izleri edebiyat dergimiz var. çalışmalarınızı bekleriz. sizlere özel sayfa açılarak özgür bir şekilde sözünüzü sunmanızı sağlarız.. [email protected] dan ulaşabılırsınız...