- 3010 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMEK...
İnsanın sahiplenme arzusu ve isteği ile ona kavuşabilmenin,mutluluğunu yaşamak için harcanılan değer özveri emek.Olmayana sahiplenme isteği,kişisel isteklerin arkasından koşma,sahip olma elde etme,kendine bir değer katma çabası.Birşeye kavuşa bilmenin ve ona kavuştuğunda sahip olmanın bir ayrıcalığını yaşama isteği.Emek verilen ve kazanılanın kişinin kendi adına ben duygusuna bir başkası tarafından olumsuz söylemine açık ve net cevap verebilme mutluluğu.Ben çalıştım ben kazandım diyebilme.
Lakin bu emeğe harcarken ona kavuşmanın sahiplenmenin mutluluğunu yaşarken.kişilerin olmayan için harcadığı güç bir başka sektorun kazanımı anlamına gelmekte.
Elde etmek adına maddi kazanç elde ederken ,çalıştığı kişinin sahip olduğu işe katkı sağlanması gibi.
Emek vermek değerini almak adına güzel bir eylem.Yapılan çalışma karşısında bir değer almamak ise yapılan emeğe saygısızlık ve kırgınlık getirmesi bir başka emeğin karşı duruşudur.
Dünyada bunca güzelliklerin olması ve bu güzelliklere kavuşa bilmek için insan emek harcaması dogaldır.
Olmayana kavuşa bilme mutluluğu adına yapılan emek yaşama sevinci olarak geri döner.
Maddi değerlerin bir alım gücü mevcuttur,alınacak değer kadar maddi değer vererek sahip olunmasıda,hayatın devamlılığı adına emek harcamakla geçer.
Bu maddi değerler karşısında manevi değerler içinde böyledir.O maddi değer beklemez o kişinin iç dünyasındaki manevi değerle ilgilidir.Yürümek,koşmak,uçmak kişinin kendi iç dünyasındaki manevi değerle ilgilidir.
Emek güzeldir,karşılığını almak dahada güzel.Bazı değerler kaybedilince değer bulur,bazıları geç anlaşılır,bazende sahip olunan ve hiç gereği yokken bu değeri görmemeklede olabilir.
Görmek sahip olduğumuz değerlerle sahip çıkmak,sahip olacağımız değer için emek harcarken onu kazanmanın bize gerçek getirisi ne diye kendimizi sorabilmektir emek..Emek,emekli olmak değildir.:)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.