- 797 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Niçin şiir?
Bana şiiri sevdiren Karacaoğlan’a…
Küçükken denir a! gerçekten küçükken bana masal anlatmadılar, ben anlatılanları masal diye dinlerdim. Karacaoğlan anlatılırmış meğer. Hani o bir düğünden, sazının teli kopunca geldiği çadırda eşi elif’i başka biriyle görünce, üstündeki abayı çıkarıp üstlerine örterek çıkıp gitme masalı. Masal mıydı bu? Olabilir, önemsediğim de yok.
Bu masalın yanında şiirleri söylenirdi, anlatılan masal ile şiirler bana farklı gibi gelirdi o zamanlar.
Okumayı öğrendiğimde ilk okuduğum kitap Karacaoğlan şiirleriydi dersem gülünebilir. Okumayı bilmeden önce de tommiks, teksas… kitaplarıyla uğraşırdım…
Daha ilerleyen yıllar da olabildiğince çok öykü ve roman okudum. Çocuklara yönelik veya büyüklere. Ama şiir bambaşkaydı. Büyü mü diye sorulsa bugün, evet o gün için büyüydü diyebilirim.
Gençlik dönemi saydığım benim ama hep çocuktan sayıldığim yıllarda Edip’le, Nazım’la tanıştım. Ve yine birçok romancı, öykücü… şiir hep ağır basıyordu.
Hele ki beni bir olguya bağlamaya çalışmayan şiirler… özgürce bağlanmıştım şiire, şiirine özgürce bağlanan ozanlara.
Şiir bir yaşam şeklidir demeyeceğim. Ama her ömür şiirseldir. Şiir ayrıntılara bakmaz, ayrıntılarda vardır.
Görevi olmaz mı şiirin! Binlerce yıldır yozlaşan insanlığı, özüne yöneltir- yöneltmeyedir yüzü zorlamadan.
Şiir içinde herşeyi barındırır; bilgi verir, ahlak kavramları tasarlar vb… ama zorlamaz.
Şiir kendini arayıştır ve bu yüzden yalancıdır, kendini bulamıyorsundur çünkü, karanlık yüzün vardır! Ve normaldir bunlar sen bilincine varmadıkça kötüsündür, karanlıksındır. Bunun öyle olmadığını söyleyen her şiir bir adım önde gider. Sen insansındır.
Bu arayışı devam ettiren şiir, şiirdir. Kendini bulana değin insan.
Senin erdemli davranışına saygı ile Karac’oğlan…
YORUMLAR
şiir kendini kaybedince başlar kendini bılmaya kayın anlam kazanır kendini bulunca şiirin tamamı ortaya cıkar teprik ederim yıllardır şiir yazarım kendime bu soruyu sormaya fırsatım olmadı kaleminize saglık
Başlığı görünce neler yazacağımı tasarlamaya başlamıştım, lakin sayfayı açtığımda farklı bir yazı ile karşılaşıncayazılarda ve şiirlerde başlığın önemini gördüm.
Her yazar önce şiirle başlarmış. Reşat Nuri'ye; Siz de mi şiirle başladınız diye sorulunca, bu işin raconu budur dercesine yanıtlamış soruyu.
Evet niçin şiir?
Sitede yazan yüzlerce şair var, neden şiiri tercih ediyorlar? Ben bu konu gündeme getirilecek sanmıştım sayfayı açtığımda... Dolayısı ile konuyu saptırıp yazmamın da bir anlamı yok.
Ama yazı iyiydi...
cahitbozkurt
cahitbozkurt
Angie
Onlarla sevdik okumayı.
Arızaysa bu, farksızım ben de. :)
Şiir bir yaşam şeklidir demeyeceğim. Ama her ömür şiirseldir. Şiir ayrıntılara bakmaz, ayrıntılarda vardır.
Görevi olmaz mı şiirin! Binlerce yıldır yozlaşan insanlığı, özüne yöneltir- yöneltmeyedir yüzü zorlamadan.
Şiir içinde herşeyi barındırır; bilgi verir, ahlak kavramları tasarlar vb… ama zorlamaz.
Şiir kendini arayıştır ve bu yüzden yalancıdır, kendini bulamıyorsundur çünkü, karanlık yüzün vardır! Ve normaldir bunlar sen bilincine varmadıkça kötüsündür, karanlıksındır. Bunun öyle olmadığını söyleyen her şiir bir adım önde gider. Sen insansındır.
Bu arayışı devam ettiren şiir, şiirdir. Kendini bulana değin insan.
EVET DOSTUM TESPİTLERİNİZİ DESTEKLİYORUM...HATTA BU KONUYLA İLGİLİ BİR YAZIDA ACİZANE BEN YAZMIŞTIM...ŞİİR ,ŞİİR,ŞİİR
cahitbozkurt
İbrahim ERZURUMLU
evet zorlamadan, zorlanmadan hatta özgürleşmektir aslında şiir ... özgürdür çünkü elleri şiirin ... :)
tebrik ederim değerli kalem, çok güzel bir yazı bence.