HAYAT
Hayat nedir? sizce çağlayarak akıp giden bir akarsu mu? ya da aklınızın şekillendirip çizdiği bir yolda yürümek midir? Kader, şifreleri yaradanın elinde bir kitap gibidir. Hayatımızda ise bizler inişli ve çıkışlı bir zig zag çizerek ömür merdivenin den tırmanırız.
Merdivenlerin basamaklarının ne zaman bittiğini bilemeden yani; hayatımızın nerde ve nasıl biteceğini bilmeden ha bire tırmanmaya devam etmekteyiz. Hayat ayna da bakıp gördüğümüz simamızın bir yansıması gibi yaptıklarımızın yaşantımıza aksetmesi Kayalıklara çarpan yankı gibi hareketlerimizin bize bir şekilde yansımasından ibarettir. İnsan emelleri istekleri ve amaçları sonsuz bir varlıktır.İnsan dünya sahnesinde kendisi için düzenlenen bir tiyatro sahnesinde bir oyuncu gibidir.Dünyayı şekillendirip Güneşi Ayı insanın emrine veren bir ve en büyük kerem sahibi rabbimiz elbette onu yaratanda şüphesiz o dur ve hiç insanı unuturmu? Elbette onu seviyor ancak onu imtihan edecektir.
’Siz hiç öncekilerin başına gelenler sizin de başınıza gelmeden cennete girebileceğinizi mi zannediyorsunuz.’(Kur’an) der yüce yaradan.
İnsan Emelleri sonsuz bir varlıktır.Çünkü; sonsuz bir hayat için yaratılmıştır.Kaderin elin de bazen efkarlanıp feryat eden insan neden yaratıldığını bazen kendi kendine sorar.Rabbimiz yüce Allah şöyle buyurur:’Ben İnsanları ve Cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.’
Dünyanın yaratılışı ve amacı ise:Kur’an da:
’Öyle bir mabuttur ki hanginiz daha iyi hareket edecek, bunu size bildirmek ve sizi sınamak için gökleri ve yeryüzünü altı günde yarattı.’ diye buyrulur.Kalem ne kadar zarif ve güzel yazar sa sahibinin o kadar maharetli olduğunu bildiriyor .İnsan ve dünya canlılardaki güzellik ve zarafet te yüce yaradanı bildiriyor.İnsan kendini bazen o kadar büyük görürki yere göğe sığdıramaz.Ancak<; bir de bakarsınız ki; gözle görülmeyen bir mikrop bir an da onu yerlere serer hatta ölümüne bile sebep olabilir.İnsan ölümün önüne geçebilir mi? ya da yaşlılığa engel olabilirmi ? Hiç düşündünüzmü? gençliğinde heva ve hevesinin emrinde koşan hayatını bir avare gibi başıboş yaşayanlar yaşlandıklarında neden sefil bir hayat sürerler.
İşte hayat böyledir.Yaptıklarımızın bir yansımsıdır.O Zaman biz de yaradanın emirleri doğrultusun da yaşayalımki: hem dünya da hem de Ahirette rahat edelim.Selam yüzleri pırıl pırıl o sonzuzluk yolcularına....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.