- 991 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CİNSELLİK VE ŞİİR
CİNSELLİK VE ŞİİR
vedat dündar
--------------------------------------------------------------------------------
Gelişen toplumların gerisinde kalan toplumlarda cinsellik tabu gibi adeta koruma altına alınmıştır. Tutucu dinlerin etkisi en büyük paydayı sağlarken, bunu kendine görev edinen, böylece temiz ahlak ve toplum yarattığına inanan kesimler baskıları ile bunu yok etme çabası da güderler.
Oysa cinsellik insan hayatının hatta hayvan hayatının vazgeçilmez en yoğun, en güzel ve en büyük heyecanı iken, bu güzide duyguyu haramlayarak, yok etmeye çalışan güruhun çok büyük kesimi ise kendi içinde bunu doyasıya yaşamanın arzusu içinde de çıldırırlar...
Birden fazla eşe sahip olan - imam nikahı kisvesi altında - kişiler buna en çok cinsellik adına tevessül duyanlardır. Yoksa hangi mert erkeğimiz üç tane kadını sevabına besleyeyim ister ki..
Hal böyleyken bunu dinin bir emriymiş gibi uygulayanlar, Topluma cinselliği en fazla haramlayanlardır. İbadetini bunun üzerine kuranlar bile vardır.
Bugün ülkemizde "NÜ" resmi bile kabul edebilecek yüzde kaç oranımız mevcuttur ki, yada sadece "NÜ" resmi var diye sergisini tereddütle açan yada sadece belli yerlerde açabilen kaç ressamımız?
Şiirde cinsellik ise en az işlenen konudur. Sitemizde bile acaba editörler ne der, diğer şairler nasıl karşılar tereddütümüz olabilir.
Bundan daha ötesi böyle şiir yazmak aklımıza gelebilecek en son konudur. Oysa yaşantımızın bu önemli parçasına, edebi ve sanatsal anlamda yaklaşmanın neresi yanlış olabilir...
Eğer cinsellik üzerine yazılan şiirinizi, mecazla ambalajlayarak sunabilme maharetine sahipseniz, sanatı da yapıyor olursunuz..
Saygılarımla
Vedat DÜNDAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.