- 1314 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan ve Sevgi
Kaynaktan Deryaya
lebiderya
İNSAN VE SEVGİ
İnsan Allah’C.C.ın yaratmış olduğu en kutsal varlıktır. Öyle bir kutsiyeti vardır ki; Melekler insana tabi olmuştur.
Şeytan ise; asilik yapmış, isyan etmiştir.
İnsanın kıymetli yapan sebep ise; insanlığın gereğini yerine getirmesidir.
İnsan: Çevresine zara vermeyen, kendisine ve etrafına saygılı olan; “bana ve değer verdiklerime yapılmasından rahatsız olduğum huzursuz olacağım bir davranışı asla başkasına yapmam ve düşünce dahi olsa akılma getirmem söz konusu olmaz” düşüncesidir ile hareket eden insandır. Böyle davranan insandır.
Bunun dışındaki davranışlar insani davranışlar değildir.
Ahlaki değerlerle yaşamak insanlığın gereğidir. Ahlaki değerlere önem vermek ise; ancak ve ancak kişinin kendi şahsında VİJDAN MUHASEBESİ yapması ile mümkün olur.
Herhangi bir davranış için kişi kendi nefsinde bir muhasebe yaparsa; o davranışın nasıl olduğunu görecek, eğer ki; kötü tarafı var ise, o davranışı yapmayacaktır.
Bu yaşantı tarzı her zaman bir insanda olması gereken en önemli husustur.
Böyle bir davranış içinde olmayan hayatının her döneminde hatalar yanlışlıklar ve kötülükler yapar.
Riyakârlık ve ikiyüzlülük yaşantıya sirayet edince; NEMELAZIMCILIK hayat tarzı olur.
NEMELAZIMCILIK ise; bir insanı insan yapan değerlerin hepsinin son bulması demektir
Buraya kadar sadece insanlığın gereğini yazmaya çalıştım.
Oysa BİZLER MÜSLÜMANIZ VE EFENDİMİZ FAHRİ KAİNAT S.A.V “GÜZEL AHLAKI TAMAMLAMAK ÜZERE GÖNDERİLDİM” BUYURMAKTADIR.
UĞRUNA ALEMLERİN YARATILDIĞI PEYGAMBER EFENDİMİZ MUHAMMED MUSTAFA S.A.V HAZRETLERİNİN ÜMMETİ OLARAK O’NA LAYIK BİR HAYAT SÜRDÜRMEMİZ GEREKMEKTEDİR.
ARGO DAVRANIŞTA BULUNMAK; ALAY EDİCİ, KÜÇÜK DÜŞÜRÜCÜ, HAFİFE ALAN HAL VE DAVRANIŞLARDA BULUNULAN HARETLER İSLAM ADABINA AHLAK KURALLARINA UYGUN DAVRANIŞLAR DEĞİLDİR. BÖYLE DAVRANANLAR RİYAKARDIR.
KÜFÜR ETMEK İSE; BUNUNLA EŞ DEĞER ALÇAK BİR DAVRANIŞ OLDUĞU GİBİ; O DAVRANIŞ ŞEKLİ DAHA DA KÖTÜDÜR.
KÜFÜRLÜ SÖZ SÖYLEYEN BİRİSİ “KENDİ ANNESİNE SAYGISIZLIK YAPMAKTADIR… ANNESİNE SAYGISI OLAN ASLA KÜFÜR EDEMEZ.. KÜFÜR ETMEK ACİZLİK GÖSTERGESİDİR. AKILLI VE BİLGİLİ BİR İNSANIN KÜFÜR ETMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR.. İNSAN OLMAK DA AKLI GEREKTİRİR.
GIYBET İSE; ÇOK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR. GIYBET EDEN KİŞİ; HAİN, ALÇAK, ŞEREFSİZDİR.
GIYBET DİNLEYEN DE BU HASTALIĞA TUTULUR.
BİR KİŞİ BEN İNSANIM DİYOR İSE; GIYBET EDENDEN UZAK DURMALIDIR. BİR KİŞİ GIYBET EDENİ DİNLEDİĞİNDE ŞUNU İYİ BİLSİN Kİ; KENDİSİ ORADAN AYRILDIĞINDA KENDİ GIYBETİ DE EN ACIMASIZ ŞEKİLDE YAPILACAKTIR… KESİN VE KATİ BİR HÜKÜMLE “””GIYBET””” YASAKLANMIŞTIR.
DOMUZ ETİ HARAMDIR. HİÇ BİR MÜSLÜMANIN DOMUZ ETİ YEDİĞİ VAKİ DEGİLDİR. DOMUZ ETİ HARAMDIR. AMA KUL HAKKI DEĞİLDİR.. HARAM OLAN BİR ETİ YİYEN MÜLSÜMAN YOKTUR. HALBUKİ DOMUZ ETİ’YLE İLGİLİ YASAĞI DİNLEMEYENİN CEZASI ALLAHC.C. TARAFINDAN VERİLECEKTİR.
GIYBET İSE; “KUL HAKKIDIR”.. KUL HAKKININ HELALLİK ALINMADAN AFFEDİLMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR.
HELALLİK ALINMASI EN ZOR OLAN BU İLLET HASTALIK TOPLUMDA DİRLİK DÜZEN BIRAKMAZ.
HELLALİK ALINMADAN GIYBET’TEN DOLAYI İŞLENMİŞ OLUNAN BU FİİLİN CEZASI “KUL HAKKI” OLARAK GÖÜRLEREK AFFI DA MÜMKÜN OLMAYAN HARAM’DIR.
GIYBET YAPILINCA BU DURUM HIZLA YAYILIR. VE İLK OLARAK GIYBETİ YAPAN KİŞİNİN KENDİ YAPMIŞ OLDUĞU BU ALÇAKLIKTAN DOLAYI KİMLERİN O KONU İLE, O GIYBETİ YAPILAN KİŞİ İLE İLGİLİ NELER DÜŞÜNDÜKLERİNİ; NELER KONUŞTUKLARINI BİLMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR.. İLK GIYBET EDEN HELALLİK ALMAYA KALKIŞMIŞ OLSA; KENDİ GIYBETİNDEN DOLAYI; NASIL BİR DÜŞÜNCE VE KONUŞMALARIN YAPILDIĞINI, KİMLERİN AYNI GIYBETİ YAPTIĞINI BİLECEK Kİ; ONLARIN HEPSİNİ DE BİR ARAYA GETIRECEK Kİ; ONLARIN YANINDA GIYBET ETTİĞİ KİMSEDEN HELALLİK ALABİLSİN. AKSİ HALDE KENDİ YAPTIĞI GIYBET BİRİLERİ TARAFINDAN BİR BAŞKA YERLERDE HEP KONUŞULACAK VE KENDİ YAPTIĞI İÇİN HELLALLİK İSTEMESİNİN DE; ÖNEMİ OLMAYACAKTIR. ÇÜNKÜ KENDİ YAPTIĞI GIYBETTEN DOLAYI BİR ÇOK İNSANIN GIYBETİ EDİLEN KİŞİ İLE İLGİLİ YANLIŞ DÜŞÜNCE VE KONUŞMALARININ YAPILMASINA ENGEL OLAMAYACAKTIR. O HALDE EN İYİYİSİ BU İLLET HASTALIĞA SİRAYET ETMEMEMK İÇİN GIYBET EDİLEN YERLERDEN VE KİŞİLERDEN UZAK DURMATIR. GIYBET EDENİN HELALLİK İSTEMESİ YAPTIĞI GIYBETE ENGEL OLMAZ ZATEN.
BİR KÖTÜNÜN YEDİ MAHALLEYE ZARARI VARDIR. BU BİR REALİTEDİR. KÖTÜ OLANDAN UZAK DURMAK EN İYİ DAVRANIŞTIR. GIYBETİ EDİLENİN GIYBET EDENDEN UZAK DURMASI EN GÜZEL DAVRANIŞ OLACAKTIR.
BURAYA KADAR İNSANİ, AHLAKİ YÖNDEN GIYBET KONUSUNU İZAH ETMEYE ÇALIŞTIM.
YÜCE MEVMAMIZ. GIYBET İÇİN “İÇİNİZDEN BİRİNİZ ÖLÜ KARDEŞİNİN ETİNİ YER MİYDİ? YİYEMEZDİ ÇÜNKÜ TİKSİNİRDİ? “ BUYURMAKTADIR.
GIYBET ETMEK “ÖLÜ KARDEŞİN ETİNİ YEMEKTİR.
DOMUZ ETİ İSE; ÖLÜ KARDEŞ ETİ DEĞİLDİR. DOMUZ ETİ YİYEN MÜSLÜMANIN GÜNAHI BELLİDİR..
BÜYÜK GÜNAHLAR İÇİNDE OLUP DA; KESİNLİKLE HARAM OLAN BAŞKA NELER FİİLLERDE VARDIR.
BİR HARAM SÜREKLİ OLARAK İŞLENİYOR İSE; TÖVBELERİN DE FAYDA GETİRMEYECEĞİNİ UNUTMAYALIM.
ÖZETLE ŞUNU İZAH EDEYİM; DOMUZ ETİ İLE GIYBET KONUSUNU DEĞERLENDİRELİM. DOMUZ ETİNDEN DAHA TEHLİKELİ OLAN AFFI MÜMKÜN OLMAYAN VE ÖLÜ KARDEŞİN ETİNİ YEMEK İLE EŞDEĞER GÜNAH OLAN “””GIYBET””” HASTALIĞINDA BULUNANLAR BU GIYBET ETME ŞEFERSİZLİĞİNİ YAPACAKSANIZ YANINIZA BİR DE DOMUZ ETİ ALIN.. GIYBET EDERKEN ONU YİYEREK GIYBETİNİZE DEVAM EDİN .. BAKALIM O ZAMAN NE DÜŞÜNECEKSİNİZ..
HARAMIOLAN İKİ TANE DAVRANIŞ ŞEKLİNDEN ÖRNEK YAZDIM.
KIYASLAMA YAPTIM.. GIYBET EDENLER BİR DAHA, BİR DAHA DÜŞÜNSÜNLER ŞİMDİ.
İnsanlığın ölçüsünü yazımıza başlarken izah ettim.
İnsan olan zaten gıybet edemez..
Şunu da unutmayalım ki; KELİMEİ ŞAHADET GETİRMEK, NAMAZ KILMAK, ORUÇ TUTMAK, ZEKAT VERMEK, HACCA GİTMEK ZATEN FARZDIR. BUNU YAPINCA CENNET GARANTİSİ YOK Kİ; YANİ SORUMLULUKTAN KURLULDUM SANILMASIN. BU EMİRLERİN YERİNE GETİRİLMESİ SADECE BORÇLARIN ÖDENMESİDİR.
AHLAKİ DEĞERLERE ÖNEM VERMEK. VE YOLUNDA İZİNDE OLDUĞUMUZU HER FIRSATTA SÖYLEDİĞİMİZ EFENDİMİZ S.A.V HAZRETLERİNİN YAŞANTISI SADECE BORÇLARIN ÖDENMESİNDEN İBARET DEĞİLDİR. O HALDE; ONUN AHLAKİ İLE ŞEREFLENMEK ŞART DEĞİL MİDİR?
O’NUN AHLAKİ İLE YAŞAMADAN NASIL O’NUN YOLUNDA OLUNUR. BUNU SÖYLEMEK EN BÜYÜK YALAN DEĞİL MİDİR? EFENDİMİZİ S.A.V REFERANS GÖSTEREREK SÖYLENEN BİR SÖZ AYNEN UYGULANMAZ İSE; BUNUN SORUMLULUĞUNUN NE KADAR BÜYÜK OLDUĞUNU DÜŞÜNENİMİZ VAR MI?
EĞER BUNU DÜŞÜNEN YOK İSE; BUYRUN O ZAMAN; HER ZAMAN “O’NUN YOLUNDA, İZİNDE OLDUKLARINI SÖYLEYİP; O’NA LAYIK HİÇ BİR YAŞANTISI OLMAYANLAR SİZİ AKIL VE İZANA DAVET EDİYORUM.. YALAN SÖYLEMEKTEN VAZ GEÇİN. YA DA O’NUN YOLUNDA OLUN.
KİŞİNİN İYİ YA DA KÖTÜ OLDUĞUNU DAVRANIŞLARI BELLİ EDER.
İNSANİ DEĞERLErDEN BİHABER OLAN BİRİNİN SAYGIDAN SEVGİDEN SÖZ ETMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR.
BİR İNSAN SAYGILI İSE; BUNU AHLAKI İLE BELLİ EDER. BİR KİŞİ İNSAN İSE; BUNU YAŞANTISI VE DAVRANIŞLARI İLE BELLİ EDER.
MENFAATÇİ BİRİNİN SAYGIDAN BAHSETMESİ BİLE RİYAKARL DAVRANDIĞINI GÖSTERİR. MENFAATÇİLİĞİN NE OLDUĞUNU TANIM İLE DEĞİL HAYATIMIZI ANALİZ ETTİĞİMDE ZATEN GÖRECEĞİZ.. MENFAATÇİLER İSE; TEK KELİME İLE ŞEREFSİZDİR.
TOPLUM HUZURUNU HİÇE SAYAN İNSANLARDAN UZAK KALMAK EN DOĞRU OLAN DAVRANIŞTIR.
UZAK KALINMADIĞI SÜRECE; BİR ŞEKİLDE BU KÖTÜLÜK OLARAK HAYATIMZA YANSIYACAKTIR.
YUKARIDA BAHSİ GEÇEN DAVRANIŞLARI YAPANLARIN NE SEVGİDEN NE SAYGIDAN HABERİNİN OLMADIĞI DA BİR GERÇEKTİR.
DÜZGÜN DAVRANIŞLARI OLMAYAN KİMSELERİN SEVGİLERİ DE SAYGILARI DA SAMİMİ DEĞİL; YİNE İKİYÜZLÜ DAVRANIŞTIR.
MÜLÜMANLIK TOP YEKÜN BİR YAŞAMDIR. KAİDE VE KURALLARI BELLİDİR. BU KURALLAR İNSALIK İÇİN GEREKLİ OLAN AHLAK KURALLARIDIR.
HUBBÜL VATAN MİN’EL İMAN HADİSİ ŞERİFİNİ BİLE GÖRMEZDEN GELENLER NE KADAR SAMİMİ VE AHLAKİ DAVRANIŞ İÇİNDE OLABİLİRLER.
DİNİM TÜRKLÜK DİYENLER… ÇOK İYİ BİLİNİZ Kİ; YANLIŞ DÜŞÜNÜYORSUNUZ.
UNUTMAYIN Kİ; MACARLAR İLE BULGARLARDA TÜRKTÜ. İSLAMIN KURALALRINI, DEĞERLERİNİ İNKAR ETTİLER. BÖYLECE DE TÜRKLÜKLERİDE BİTTİ. ETİ KEMİKTEN AYIRMAK MÜMKÜN DEĞİLDİR.
MİLLETİ MİLLET YAPAN DİL’DİR. DEVLETİ DEVLETİ DEVLET YAPAN BASİRETLİ YÖNETİMDİR
AMA İNSANLARI BİR ARAYA GETİREN EN YÜCE DEĞER İSE DİN’DİR.
RİYAKAR DAVRANIŞLAR İÇİNDE OLAN. YUKARIDA SÖYLEDİĞİM İNSANI, AHLAKİ, İSLAMİ DEĞERLERE ÖNEM VERMEYEN; MİLLİ DÜŞÜNCELERDEN UZAKLAŞAN. MİİLETİNİ İNKAR EDEN; DİLİNİ İNKAR EDEN BİR YAŞANTIYI HAYATINDA İLKE EDİNEN ŞAHISLAR, GURUPLAR, EKİPLER, TOPLULUKLAR, OLUŞUMLAR NE OLURSA OLSUNLAR SADECE NİFAK VE FASIK İÇİNDE DAVRNMIŞ OLURLAR.
BU DA CEHALET DEĞİL, İHANETTİR. BÖYLE OLANLARIN HİÇ BİR SÖZÜNE İTİMAT EDİLEMEZ. SAMİMİYET OLMAZ BUNLARDA.
MİLLETİM, DEVLETİM, DİNİM OLMAZSA OLMAZLARIMDIR.
MİLLET OLMANIN GEREĞİ BAYRAK İLE BELLİ OLMAKTA. BAĞIMSIZ YAŞANTIYI GÖSTERMEKTEDİR. DEVLET İSE; MİLLETİ TEMSİL EDEN BİR TÜZEL KİŞİLİKTİR,
DİN İSE; İNSANIN; İNSANLARA KARŞI VE YARATAN’A OLAN İNANÇLARININ GEREĞİNİN YERİNE GETİRELECEĞİ KURALAR MANZUMESİDİR.
HEPSİ DE HAYATIMIZIN OLMAZSA OLMAZI OLMAK ZORUNDADIR. BİRİNİ ÖTEKİNDEN AYIRAMAYIZ.
HAYATIMIZIN SON ON YILINI BİR FİLM ŞERİDİ GİBİ İZLEYELİM.. TEFEKKÜRÜMÜZÜ ON YILLIK OLARAK YAPTIKTAN SONRA. O GÜNÜN MUHASEBESİNİ YAPALIM. İŞTE O ZAMAN KARARLARIMIZ DAHA NET OLARAK HAYATIMIZA YANSIDIĞINI GÖREBİLECEĞİZ.
BUNU YAPINCA SEVGİ NE İMİŞ DAHA NET OLARAK GÖREBİLİRİZ.
YANİ MENFAAT İLE SEVGİ ARASINDA Kİ FARK HEMEN KENDİNİ BELLİ EDER.
SEVGİ İSE; EMEKTİR. YÜREKTİR. DEĞER VERMEKTİR. SEVGİ HİSSETMEK, OMUZ VERMEK, HER AN İÇİN HAYATI PAY ETMEKTİR.
SEVGİ GÜVEN DEMEKTİR.
SEVGİ İLE GÜVEN BİRBİRİNİN AYRILMAZ BİR PARÇASIR.
SEVGİ İLE GÜVEN ET İLE KEMİK GİBİDİR.
Kadir Durak