- 741 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"ACI TEBESSÜM"
Ahmet AYAZ-GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ-05-12-2011
“Acı Tebessüm” Yıldız Gül Toksöz’ün 128 sayfalık şiir kitabının adıdır. Kitabın arka kapağındaki dörtlüğü alıyorum. “Mümkün değil gönlümün felek ile barışı/ Hapsettiği hücreden güneşe çıkamadım/ Aramıza ördüğü duvarın her karışı/ Gençliğimi harcadı sevgimle yıkamadım” demiş. Şimdi burada çok değerli ve tanımanızı çok değer, bu şair dostumuzu size kısaca tanıtmak istedim.
Yıldız Gül TOKSÖZ, Amasya’nın Gümüşhacıköy İlçesi nüfusuna kayıtlıdır. 1965 yılında Diyarbakın da doğdu. İlk ve ortaokul öğrenimini Ankarada tamamladıktan sonra, Liseyi Silivride bitirdi. Daha sonra AÜ-A.Ö Fakültesi eğitimini tamamladı.
Yıldız Gül TOKSÖZ şiir yazmaya çok küçük yaşlarda başladı. Okul döneminde yazdığı şiirlerle katıldığı yarışmalarda dereceler aldı. Uzun yıllar serbest tarzda şiirller yazdı. Bir müddet sonra hece dalını benimsedi ve şiirler yazmaya başladı. Şair, Mehmet Nemci Tozsöz ile evli. Mihrimah Hazal adında bir kızı ve Alperen adında bir oğlu var. Halen Tekirdağ ilinde bir kamu kurulusunda görev yapmaktadır.
Toksöz’ü ben burada gönülden kutluyorum. Keşke bütün şiir kitabı yayınlayanlar azıcık sabırlı olsalar da Yıldız Toksöz gibi sanat değeri olan manzumeler yayınlasalar. Şimdi şairin Biribirinden daha güzel şiirleri arasından adını kitabına verdiği “Acı Tebessüm adlı şiirini aşağıya sizlerle paylaşmak üzere alıyorum…
ACI TEBESSÜM
Yaşamayı unutup dertlerime ağlarken,
İsyanım gönlümeydi kadere değil asla.
Aşk tacımı çıkarıp karaları bağlarken,
Mutluluğu reddedip yaşadım bitmez yasla.
…
Dönmeyecek birine ömrümü edip heba,
Umutsuzca bekleyip hüzünlerle yaşarım.
Gözyaşları içinde dendiğinde elveda,
Nasıl ölmedim diye, buna hala şaşarım.
…
Pişman olmadım asla, hiç etmedim şikayet,
Kırılsada yüreğim bu hayatı ben seçtim.
Son nefesi verirsem, onu beklerken şayet,
Bir damla kanım akmaz, tatlı candan vazgeçtim.
…
Hüzün limanlarında sallanırken mendiller,
Geceye düşer hüzün söner gökte kandiller.
…
Acı bir tebessümün izi kaldı yüzümde,
Arkasına saklandım mutlu sansınlar diye.
Gülerek veda eden resmi hüzün gözümde,
Beraberdik severken suçlu ben oldum niye?
…
Duydum sonra dostlardan mutluluk bulamamış,
Beklemiyorum sanıp yaşamış acı günler.
Adresim değişince haber de salamamış,
Anlatsın dostlar ona nasıl acıymış dünlür.
…
Vuslatın hayaliyle geçip gitti bir ömür,
Yokluğunda sevmişim gelsede artık çok geç.
Özlemiştim gözünü bahtım simsiyah kömür,
Unut diyor bu gönlüm sana bakan gözü seç.
…
Yıkılan hayalleri göm maziye tekrar kur,
Vefasızı unutup sevenin yanında dur
Yıldız TOKSÖZ