ALLAH AFFETSİN 8.BÖLÜM
Edebiyat öğretmeni
"Azmi çok duygusal ve hassas " derken
Fen öğretmeni
"Dersime ve anlattıklarıma oldukça ilgili iyi bir öğrencim" diye bilgilendirdi.
İngilizce öğretmeni
"Oğlunuzdan memnunum; aklı başında ,terbiyeli " diyerek yanıtladı.
Matematik öğretmeni ise
" Bazen dikkati dağılıp konuyu anlayamadığı oluyor ama ; gene de gayret ediyor"dedi
Ayhan la Esin tek tek teşekkür ederek ayrıldılar.
"Sultanım ; ne düşünüyorsun ?"
" Hiççç...oğlumuzu... ahh! bir üniversiteyi kazansa; diyorum içimden."
" O da olacak inşallah."
"İnşallah canım.Ama cep telefonu hiç elinden düşmüyor ki; bilgisayar da öyle."
"Evet maalesef tüm gençler günlerini bunlarla geçiriyor.İstersen nasihat etmeden bu konuyu onunla konuşalım.Aslında boş zamanlarını sporla,sanatla,kitap okuyarak da değerlendirmeleri gerekir."
"Doğru diyorsun.Bilgisayar sadece oyun oynamak için olmamalı ."
" Sultanım eskiden kütüphanelere gider öğretmenlerimizin verdiği ödevleri araştırır yapardık.Oradan kitap alır; okuyunca teslim ederdik değil mi?"
" Ne güzeldi..."
" Şimdi bırak çocuklarımızı,büyükler bile kitap okumuyor nedense."
" Evet , ne yazık ki...Acaba bizler mi evlatlarımıza okuma alışkanlığı veremiyoruz?
" Kim bilir ?"
Azmi balkondan anne ve babasını görmüş ; hemen kapının otomatiğine basmıştı.
"Hoş geldiniz." Soru dolu gözlerle onlara bakıyordu.
"Hoş bulduk oğlum."
Odası gene hallaç pamuğuna dönmüş; masasında defter ,kitap ne ararsan vardı.Okul formasını sandalyenin üzerine atmıştı.
" Yavrum sen ne zaman düzenli olacaksın? Çok merak ediyorum doğrusu."
"Offf ! anne yaaa ; toplarım şimdi."
( Her konu paylaştıkça güzelleşir ; her sorunun düğümü tatlılıkla çözülür değil mi ?")
"Öğretmenlerin memnun; ama daha dikkatli ,disiplinli çalışmanı istiyorlar senden."
Babası söze devam etti bu kez:
" Artık yavaş yavaş üniversitenin yolunda yürüyorsun oğlum.
Onlara gülümsedi.İkisini de çok seviyordu çokkkk.
" Haklısınız ,benim de idealim : Avrupa Birliği Uluslararası Dış İlişkiler.Bu bölüm gerçekten ilgimi çekiyor."
" Çok güzel,haydi hayırlısı oğlum."
Esin mutfaktan meyva dolu tabağı getirip masaya bıraktı.
" Ahh ! biliyor musunuz ? Ben çocukluğumdan beri hep öğretmen olmayı isterdim."
" Neden bu isteğini gerçekleştirmedin anne ?"
" Okullarda sağ sol çatışmaları o kadar fazlaydı ki...Kısmet değilmiş,
gidemedim..Ama çalışırken tekrar şansımı denedim.bu kez Anadolu Üniversitesi ,İşletme Fakültesi Yönetim ve organizasyom bölümünü kazanıp akşamları kursa giderek bitirdim.
" Harikasın sen annem.Babam ya sen? Anlatsana ne olur."
" Ben haylaz bir çocuktum doğrusu.Ortaokulu hep ikmale kalarak zar zor bitirdim.Ama liseye geçince çalışmadan hiç birşey olmadığını anladım. Üniversiteyi ikinci kez girdiğimde kazandım. "
Azmi ders çalışmak için odasına döndü.Esin mutfağı toparlarken Ayhan da meyva tabaklarını toplayıp onun arkasından gitti. Usulca eşinin yanağından öpüverdi.
İkisi de oğlanın odasına baktılar. Uyuyordu...
" O hala benim bebeğim biliyor musun?"
" Sultanım artık delikanlı oldu meleğimiz."
NEŞE KIZILYAR
ÖYKÜM SİZLERLE DEVAM EDİYOR...
YORUMLAR
bitanem çok güzel biriktirdim hepsini birden okumak daha hoşuma gidiyor meleğim
GÜLDESTE
Neşe hanım, yazmış olduğunuz öykünüzü okudum, çok hoşuma gitti. Öykülerinizin devamını bekliyorum. Tebrik ederim. Kaleminiz daim olsun. Saygılarımla
GÜLDESTE
Gençliğe adımlar atılıyor yavaş yavaş. Bakalım hayat ne sürprizler sunacak yavrumuza.
Teşekkürler emeğine ve bu güzelliğe. Sevgilerimle
GÜLDESTE
Merhaba, anne baba, okul, kalıtım ve sosyal çevre saç ayağı insanı şekillendirir...Bunlarda aksama olmamalıdır.Özellikle anne babaların katkıları çok önemli...O yüzden aydı ailelere ihtiyaç var...PaYLAŞMAK GÜZELDİ...tebrikler yüreğinize sağlık...
GÜLDESTE
EMEĞİNE SAGLIK BALIM...KUTLADIM.......................................................................................................................
GÜLDESTE
hepimizin yaşadığı kesitlerdi....yalın haliyle.... saygılar usta devam......
GÜLDESTE
öyküde ki yavruya benzettim kendimi annem
çok tebrik ettim yazan yüreğini.
sevgimle hep...
GÜLDESTE
öykü o kadar içten ki
sanki kendi evimde olanları görüyor gibi okudum
çok güzel bir bölümdü yine arkadaşım
devamını merakla bekliyor insan
kutlarım
sevgilerimle
GÜLDESTE
CANIM BENİM, BEBEĞİMİZ BÜYÜDÜ DE ÜNİVERSİTEYE BİLE BAŞLAYACAK MAŞALLAH. ÇOK GÜZEL GİDİYOR TEBRİK EDERİM.
SEVGİLER CANIM.
GÜLDESTE
Eğitimde ailenin rolu 1.derecede etkendir.Ailenin çocuğa karşı tutumu,ona verecekleri,örnek teşkil edişleri, güzel alışkanlıklar kazandırmaları ve bunun gibi bir çok örnekle ailenin rolunü görebiliriz, daha iyi anlayabiliriz.Tıpkı yazınızda ifade ettiğiniz,anlattığınız aile ve ççocukları gibi.Tebrik ederim Neşe hanım.Düşündüren,bilinçlendiren yazınız ve başarılı kalemniz için.Geç kalmışlığımın özrü ile selam ve sevgilerimi iletiyorum size.Esen kalın değerli arkadaşım.
GÜLDESTE
1-Aile içi iletişim sevgi ve saygının hakim olduğu bir ortamdı yine…
2-Çocuğu hakkında kaygılanmak, hayata hazırlanmasında çaba göstermek ne güzel şeydi…
3-Amaç oluşumunda ve yetenekleri doğrultusunda öğretmenleriyle işbirliği yapmak, görüş ve tavsiyelerini dikkate almak akılcı ve bilimsel bir yaklaşımdı…
4-Artık sakal tıraşı olsa da saçları ve sakalları ağarsa da günün birinde, O taze can hiç büyümeyecek anne ve babasının gözünde, ömürleri var oldukça…
5-Bu bölümde ayrıca bir konuya daha dikkat çekilmiş, o da bir dönemin sağ-sol çatışmalarında yarım kalmış hayalleri ve aylayan hatıralarıydı…
Çok güzel bir bölümdü yine.Tebrik ederim kardeşim. Gönül dolusu selam ve sevgilerimle…
GÜLDESTE
AYSE 09
umaım iyisindirsevgimlesin