- 595 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİR TATLI RÜYASIN
BİR TATLI RÜYASIN
İçimdeki depremlere hâkim olabilirim. Hatta heyecanıma, göz seğirtmelerime, yanaklarımın rengine, her şeye… Ama titreyişime, deniz üzerindeki sandalın bir sağa bir sola yatması gibi vücudumun dalgalanmasına nasıl karşı koyabilirim. O yanımdayken ruhum gergefe gerilircesine, iğneler bedenimi işlercesine, bir ananın nasırlı elleri arasında tezgâhta işlenircesine sarsılıyorum. Nefesimi tutup, iç titreyişime engel olayım diyorum, kalbimi parçalayıp saçımın her bir teline bağlamışlarcasına dalgalanıyor. Hisseder de benden irkilirse diye ödümü elimde taşıyorum. Sanki hissedince bu büyülü tılsım bozulacakmış gibi geliyor. Onunla aynı atmosferi paylaşmak, aynı paydada buluşmak bana aynı takım tutan, aynı filimden ya da kitaptan hoşlananların durumunu hatırlatıyor. Susup, bu sükûnetin uhrevi havasını naneli şekerin boğazı ferahlatan tadında içime çekiyorum. Buna, atalarımın; toprağın, havanın, suyun, ateşin kutsallığına inandıkları gibi inanıyorum. O yanımda iken mutluyum.Bunu hissettiremesem de yanımda, etrafımda göremeyince üzüldüğümü gördüğümde daha net anlıyorum.
O varken ruhum, kalbim, yıpranmış bedenim huzurlu. Sadece ben mi? Dokunduğu, gezdiği, göz değdirdiği, gönül koyduğu, görüp görmediği, umursayıp umursamadığı bütün cümlesi mutlu. Hatta içini dolduracaksa kelimenin manası: huzurlu.
Yokluğun içimi yaksa da, gönlümü dilim dilim ciğerlerimi pare pare etse de beni ne kadar mutlu kıldığını bir bilsen. Bunu alayınca tamamen varlığını yok etmesinden korkuyorum. Hayır korkmuyorum; sadece endişesini taşıyorum. Varlığın huzur, yokluğun mutluluk. Seni sevmek zalime göğüs germektir. Seni sevmek Ferhat’a, Mecnun’a, Kerem’e komşu olmaktır. Seni sevmek bir gönle ikinci aşkın girmesi demektir. Ve ben bu bütün mastar çekimli sözcükleri taşıyan cümlenin öznesi olmak istiyorum. Sana, yoluna, gönlüne ram olmaya talibim. Kalbimi avuçlarına bırakmak istiyorum. İstiyorum ki sensiz anım geçmesin, istiyorum ki madalyonun bir yüzü sen bir yüzü de ben olayım.
Senin için istek, dilek cümleleri kuruyorum; ama bilesin ki benim bu duygularım sana hiç mi hiç ulaşmasın istiyorum. Ben seni uzaktan seveceğim, haberin olmadan. Gizli ve tanıksız. Sırlı, bazen sırsız ve sınırsız. Usulca, bazen coşkulu.Her zaman samimi, içten, büyülü.Riyasız ve sebatkar.İyi ki varsın.Sen benim tatlı rüyamsın.
Ahmet Ünal NAMLI