- 1021 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Asker
Babamın resimleri vardı çantasında
Siyahla gri arası soluk bir renk
Çakı gibi adammış.
Benim babam...
Vatan bekcisiymiş......
Bilmem vatanın hangi dağıydı.Böylemi onurlu poz verebilir insan
Hep imrenirdim ;
Dedemden dinlemiştim,eyy oğul diye başlardı biz neler gördük neler,hey gidi hey ne günlerdi.Öyle tatlı öyle candan öyle vatandan anlatırdıki hep ümitlenmişimdir gül bahçeleriydi sanki yaşadığı yerler.Bir insan acılarını bu kadar mı bal eylerdi.Kumandanım dedi mi sanki bir daha hazırola gececekti,bir daha selam duracaktı Kocatepeye,bir daha top sesi duyulacaktı Çanakkale den.O sönük bedeniyle nasılda diklenirdi,nasılda heybetli bakardı.
Ben babamın resimlerine dalıveriyordum yine,kaçamak kaçamak bir çırpıda hepsine bakıyordum.İçimden bir ses hadi büyü cabucak hadi sen asker olmalısın sende elinde silah vatan beklemelisin,sıra sende diyordu sanki bir şey.
Büyüyüp adam olacaktım.Adamlıktı sanırım asker olmak.Sözü dinlenir insan olmak gibiydi.Borçtu sanırım dedemin anlattığı anılar ödemiş ve onurluydu sanki ,babamda ona benziyordu.Resimden fırlamış sanki benim alnım ak ben burdayım heyttt ulan heyttt diyebiliyordu bir resim..
Dün konuşuldu daha filanların oğlan askere gitmek için bir gözündeki özrü söylememişti,oda babsının resimlerinden ögrenmişti vatan borcunu.Gidemezse bir gözü eksik kalacaktı bir özrü vardı sanırım gidemesse kimsenin yüzüne bakamayacaktı.Hain mi derlerdi ne ,nedendir bilinmezdi işte.Anlatamazdı kendine yediremezdi.Onuru vardı zedelenirdi.Öyle öğrenmişti oda....
Bakamaz olduk dinleyemez olduk haberleri.Bir gün ak kınalı eller toprak olacak diye.Anaların yürekleri hep bir sızıyla gecerdi,Kaç evlatla ayrı göz kapaklarını aynı nöbette geciren aneler vardı kimbilir,Ama yinede gülümsemeli dudaklarla tebessümleri hep vardı sanırım.Dedem gibi heybetliydi sanırım onlarda..
Ne büyük bir onur tanrım ASKER olmak vatana,
Vatan minnettarım seni kalpte tutana...
Bu şerefli ve onurlu görev başındaki bütün yigit evlatlara,bu onurda kara toprak olan bütün canlara,ve kanıyla sulanmış toprakların Mehmetlerine selam olsun,and olsun,atalarımızın ruhları Şad olsun.
Biz böyle ögrendik vatan borcunun bedelini ve böyle öğreteceğiz bedel ödemeyi..
Askerrrrr.......
Kamil TAN /ARDAHAN