- 1607 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niksar Şahika Yurdundaydık..
TURAN YALÇIN NİKSAR ŞAHİKA YURDUNDAYDI
İşitme engelli yazar Turan Yalçın, Niksar Şahika Yurdu Müdürü Salih Aslan’ın daveti ile geçtiğimiz günlerde, Niksar ilçesine giderek Şahika Yurdu’nda kalan ve ülkemizin değişik yerlerinden gelen öğrencilere “Gelişim ve İnsan “ konulu bir sunumda bulunarak öğrencilerin sorularını cevapladı.
Yurtta kalan öğrencilerin ilgi ile dinledikleri Yalçın, öğrencilere işitme engeline rağmen okumayı çok sevmesine rağmen, önceleri okulda başarısız iken nasıl başarılı olduğunu ve hayata nasıl olumlu bakış açısı ile baktığını anlattı.
Öğrencilere kısa hayat hikayesini anlatarak başlayan Yalçın, daha sonra okuma sevgisinin kendisini, kendisinin de çevresindeki insanları nasıl olumlu yönde değiştirdiğini anlattı.Öğrencilerde hiç duymayan bir insanın nasıl etkili ve vurgulu konuştuğuna hayret ettiklerini söylediler.
Yazar yalçın, güzel konuşmanın çok okumakla elde edilebileceğini söylerken, öğrencilere gelişim dergilerinde etkili ve verimli konuşmaya sahip olunacağına , hitabetin nasıl etkili olacağı konusundaki yazıları her zaman okuduğunu ve hayatına uyguladığını ve bunun da her geçen gün kendisinin daha güzel konuşmasına sebep olduğunu söyledi.
Yalçın,İki yıllık okuyan öğrencilerin çok okuyarak DGS sınavlarına girmesini ve bu sınavda başarılı olanların 4 yıllık okullara geçiş yaptıklarını belirterek hatta master ve doktara yapabileceklerini söyleyerek hayattan örnekler verdi.
Yalçın , öğrencilere güzel soru soran öğrencilere okumaları için Genç Gelişim, Süper Beyin ve Beyin Gücü dergileri armağan ederek bu dergileri hem okuduğunu hem de bu dergilere yazı yazdığını söyledi. Öğrencilerin de bu dergilerdeki yazıları okuyarak gelişeceklerine inandığını vurgulayan Yalçın “ Kişisel Gelişim dergilerinin gelişimine çok faydası olduğu”nu tekrarladı.Güzel soru soran öğrencilere kalemlerde armağan eden Yalçın “bu kalemlerle yazdıkça beni hatırlarsınız” diyerek espri yaptı.
Öğrenciler de sunumdan sonra merak ettikleri konularda Yazara soru sorarak cevaplarını aldılar. Tokatta kendisini ziyaret edeceklerini belirten öğrencilere kapısının her zaman açık olduğunu vurguladı.
Yalçın daha sonra Niksar Bedensel Engelliler Derneğini, Üniversite okuyan öğrencileri ve Yeşil Niksar Gazetesi ve Cemalettin Bilgin’i ziyaret ederek bilgi alış verişinde bulunarak Niksar Kent Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı Mustafa Çakmak ile Başkan Yardımcısı Adnan Ünsal ile engellilerin gelişimi konusunda sohbette bulundu.
Şahika Yurdu Müdürü Salih Arslan bu ziyaretten çok memnun kaldıklarını ve şu an öğrencilerin bir kısmının vize sonrası evlerine gittiklerini belirterek en kısa zamanda öğrencilerinin tamamının yurtta olduğu bir vakitte yazarı yeniden aralarında görmek istediğini belirterek Yazar’a teşekkürlerini sundu .
Yazar yalçın” Davet edildiğim yurt ve okullara giderek öğrencilere gelişim ve kitap okumanın faydaları konusunda konuşmalar yapmaktayım. Bunları da yerel basında paylaşmakta sorulan soruları da gene köşemde cevaplayarak başkalarının faydalanması için köşemde ve internette yayınlamaktayım. İsteyen okuyarak faydalanmakta. Buna rağmen okullarımızdan ve yurtlardan konuşma yapmak konusunda daha fazla talep olmasını dilerim. “ diyerek bilgisini öğrencilerle paylaşmaktan her zaman mutlu olduğunu da sözlerine ekledi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.