- 840 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.
Memleketin bunca sorunu, derdi, sıkıntısı varken bu memleketin bir aydını, toplumu aydınlatma görevini üstlenmiş bir ferdi ( Ki birey de deniliyor ) olarak niçin kralın soytarısı gibi hep insanları güldürmeye çalışıyorum?
Açlık, işsizlik, terör, Kürt sorunu, Dersim, Arap Baharı, Büyük Ortadoğu Projesi, Füze kalkanları, Amerika ve İsrail emperyalizmi, itilmişlik- kakılmışlık bu kadar sorun varken neden hep kakara kikiri?
Cumhuriyet elden gidiyor!!! Komünizmden faşizme, Irkçılıktan şeriata binbir türlü musibet kara bulutlar gibi tepemize çökmüş!!! bir türlü gitmezken ben neden lay lay lom , kelebekler, börtü böcekler, balıklar, tavuklar, kelleler üzerine yazıyorum? Şairin dediği gibi ’’ Ben hiç sana kıyar mıyım? O kadar da hıyar mıyım? ’’
İşte bu gün bunu anlatmaya çalışacağım. Allah yüzümüzü kara çıkarmasın. İnşallah becerebilirim.
Notu baştan yazayım.
NOT: BU YAZININ TEK BİR HECESİNDE BİLE KURGU YOKTUR. TAMAMI GERÇEKTİR.
Yıl 1985
Yer : Batman
Öğretmenler odasına girdiğimde kendimi hararetli bir tartışmanın ortasında buldum. Konu ’’ Kadına şiddet ’’ Yani sanıldığı gibi kadına şiddet sadece bu günlerde konuşulan ve tartışılan bir konu değil.
Bu konu tartışılırken hemen aklıma iki yıl kadar önce yaşadığım bir olay gelmişti.
Şimdi hatırlayamadığım bir sebepten dolayı eşime çok kızmış ve önümdeki oldukça ağır cam kül tablasını sırtının tam orta yerine indirmiştim. ’’Of bile ’’ dememişti eşim ve belini tuta tuta mutfağa girip göz yaşlarını dökmüştü. O gün o öfke ile okula gitmiş, o öfke ile ders vermiştim öğrencilerime ve o öfke ile merdivenlerden aşağı inerken düşmüş ve iki kaburga kemiğimi çatlatmıştım. İşte o gün yemin ettim bir daha eşime el kaldırmayacağıma ve boşanıp tamamen hayatlarımızı ayırdığımız 2007 yılına kadar da bir daha hiç el kaldırmamıştım.
Arkadaşlara bu anımı anlattım ve ’’ Allah razı olmuyor arkadaşlar...Bana cezamı verdi. Eşe el kaldırmak Allahın hiç de hoşuna giden bir davranış değil. Bunu ben kendi yaşadığm olayla öğrendim. ’’ diyerek çorbada benim de tuzum olsun misali bu olayı arkadaşlarla paylaştım.
Kimya Öğretmenimiz Sevil Hanım, Batmanlı olan diğer Tarih Öğretmenimiz Orhan Bey’e döndü
- Orhan Bey siz ne dersiniz bu konuda. Siz bir doğulu olarak eşinizi deöver misiniz?
- Olur mu hiç öyle şey hocam. Bir erkeğin eşini deövmesi o erkeğin acizliğini gösterir. Ancak aciz insanlar eşlerin döverler. Ben hayatta eşime el kaldırmam.
Öğretmenler odası alkıştan inliyor...Biraz önce bana homur homur homurdanan tüm arkadaşlar Orhan Bey’’e alkışlar yağdırıyor... Pardon yanlış söyledim. Ben ve onunla zaman zaman aynı meyhaneyi paylaşan lojman sakinleri dışındaki diğer lojman sakinleri hariç herkes....Benim kusasım geliyor adeta. Neden mi? Onu da anlatacağım az sabır...
Ertesi gün okulumuzun Din Kültürü öğretmeniyle sabah namazından çıkmış evimize giderken arkadan biri her ikimnizin birden koluna girdi. Döndük baktık Orhan Bey...Gözler, burun, yanaklar kıpkırmızı. Müthiş bir anason kokusu yayıyor çevreye....
- Hasan Hocam, Sami Hocam bu böyle olmuyor. Ben meyhaneden, szi camiden geliyorsunuz. Ya siz de meyhaneye gelin ya da ben camiye geleyim ki birlik beraberlik olsun.
- Sen Camiye gelsen? dedim. Hasan bey de:
- Şöyle bir ay camiye gel bak bakalım bir daha ayrılabiliyor musun camiden.
- Hocalarım siz bir ay diyorsunuz. Benim de size bir teklifim var. Şöyle bir gün gelin meyhaneye. Ondan sonra bakın bırakabiliyor musunuz?
Konuşa konuşa lojmana geldik. Herkes kendi dairesine çekildi. Bir kaç saat sonra da okulumuzda kara tahtanın başındaydık üçümüz de.
İlk dersimde hep Orhan Bey’i düşündüm. O kafayla nasıl ders verecekti? Fakat işin garibi öğrencilere sorduğumda okulun en iyi öğretmeni Orhan Bey di. Onun anlattığı tarih dersini bu Türkiye’de anlatabilecek tek hoca yoktu. Öğrencilerinin neredeyse hç biri üniversite sınavlarında tek bir tarih sorusuna doğru cevap veremedikleri halde Orhan Bey okulun en iyi öğretmeniydi nasıl oluyorsa ( Dikkat ! en iyi Tarih öğretmeni demiyorum. En iyi öğretmeni diyorum. Yani her şeyiyle örnek..) Her neyse sanırım biraz, hatta bayağı bayağı kıskanıyorum herifi.
Bir kaç gün geçti.
Bir gün, lojmanın üst katında önce çığlık çığlığa bir kadın sesi ’’ İmdaaattt yok mu bir Allah’ını seven ’’ Sonra merdivenlerden aşağıya doğru paldır küldür ayak sesleri....Kapıyı açıp ne oluyor diye bakayım dedim ki Orhan Bey’in hanımı hızla daldı bizim eve ve ’’ Allah rızası için kapıyı kapatın ’’ dedi. Hemen kapıyı kapattım.
Bir kaç saniye sonra Orhan bey kapıyı yumruklamaya başlamıştı ’’ Sami aç kapıyı yoksa fena olacak ’’ Açmadım tabii ki..Taa ki Ömer abi ve Beden öğretmeni Salim Bey’in sesini duyuncaya kadar. Evet toplam 12 daireden sadece iki duyarlı insan çıkmıştı. Biri bir öğretmen, diğeri de bodrum katta oturan hizmetli. ( Bu da benim lay lay lom yazılar yazmamın bir başka sebebi: İnsanların nemelazımcılığı. Ki sonunda ben de öyle oldum.)
Ömer abi istisnasız herkesin büyük saygı duyduğu bir insan. Okulun hizmetlisi ama o kadar harika bir insan ki bir Kürt olan Ömer abinin karşısında ceketimizin düğmesini iliklemeden durmuyoruz. Kürdü de Türk’ü de..Ömer Abi ’’ Sami Hocam aç kapıyı korkma ben buradayım, Salim Hoca da yanımda. Aç da bakalım neymiş bunların derdi ’’ deyince kapıyı açtım.
Kapıyı açtım. İçeri girdiler ve oturdular kanepelere..Orhan Bey eşine
- Ulan O... Ben sana demedim mi baban bu eve gelmeyecek diye.
- Ya tamam..Geldi, beş dakika oturdu gitti adam. Geldi de yatıya mı kaldı. Bir lokma ekmeğini mi yedi. Torunlarını sevdi gitti.
- Olsun ne b.k için gelmiş olursa olsun . O itoğlu it benim evime gelmeyecek.
- O benim babam. Ne demekmiş gelmeyecek?
Orhan Bey yavaşça kalktı.
- Sami mutfağa gidelim. Elimden bir kaza çıkacak. Mutfağa gidelim de bana bir bardak su ver..
Kalktık birlikte mutfağa girdik. Ben ona su doldururken baktım Orhan Bey mutfakta hanımın yıkayıp da bir kenara koyduğu ekmek bıçağı ve servis çatalını kaptı aniden. Bana numara yapmıştı anlayacağınız. Su içmek bahaneydi. O hızla salona yönelirken hemen bıçak tutan kolunu tuttum ve bükmeye başladım. Normalde beni rahat rahat devirir ama çok sarhoş... Aynı anda Ömer Abi ve Salim Bey de fırladılar zaten. Servis çatalı tam böbreğime doğru yönelmişken onu da Ömer abi aldı Orhan Bey’in elinden.
Sonra ne mi oldu?
Bu olayın aynısı defalarca yaşandı. Ve Orhan Bey defalarca ’’ Kadın dövmek acizliktir ’’ nutukları attı...Öğrenciler defalarca ’’ En iyi öğretmen Orhan Bey ’’ dediler.
Olan ise benim kalemime oldu. O gün bu gündür Orhan bey ve onun gibi daha nice Orhan Beylerin samimiyetsizliği yüzünden, onun gibilerini alkışlayanlar yüzünden fikir yazılarından mümkün mertebe uzak duruyorum. Ara sıra şaşırıp da bir iki tane yazmaya kalkınca da ağzımın payını veriyor nasılsa birileri.
YORUMLAR
HOCAM KALEMİNİZ DAİM OLSUN. SİZDEN FİKİR YAZILARIDA BEKLERİZ.
SELAM VE SAYGILARIMLA...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Ülkenin her tarafında iki yüzlü Orhan beylerden o kadar çok ki..
Eşlerin sevmezler,çocuklarını sevmezler,ülkelerini sevmezler,insanları sevmezler...
Ama bunun tam tersi bir görünümü aksettirmeyi her nasılsa becerirler.. Esasında bu onların başarılarından değil,aksettirlen düşüncelere samimi şekilde aç olan insanlarımız yüzündendir.
Günümüzde kendilerini cumhuriyetin tek koruyucuları gibi göstermeye çalışan iki yüzlü "Sosyal Zübüklerin" durumu da aynı değil midir ?
Yaz öğretmenim, gönlünden nasıl geçiyorsa öyle yaz...
Her yazılanın değerini bilen birileri nasılsa çıkar..
sami biberoğulları
Sealm ve saygılarımla.
Sami Hocam, elbette ki bu yazın da güzel ama sen yine tatlı olan anılarını daha çok yaz lütfen.
Şu günlerde gülmeye, morale hepimizin gerçekten çok ihtiyacımız var. O konuda iş sana düşüyor ve en güzel de sen yapıyorsun.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Şimdiki yazılarınızı da beğenerek okuyorum ama fikir yazıları da yazmalısınız .Orhan bey gibiler
buna engel olmamalı . Dayak konusuna gelince , eşinden şiddet görüp boşanan biri olarak
kim yaparsa yapsın kınıyorum . Gerçek güç bilekte belli olmaz ,o insanın yüreğinde ve
beynindedir. Dayak atmak acizliktir , başka bir şey değil .karşındaki konuşuyorsa , sen de konu-
şarak hallet sorununu..
Yazınız yine güzeldi , kutluyorum , saygıyla..
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Ne kadına dayak,ne de erkeğe bu hak yakışmaz..Kadınlar hassas,narin ve kırılgandırlar.Sözlerin,
zerafetsiz söyleniş biçimi onları derinden yaralar ve nazik kalbini kanatabilecek bir kabalıktır.Kadın,
erkek için bir aksesuar değildir,iş gördürülecek makina veya çoçuk üreticisi hiç değildir.Onu böyle
görmek erkeklik güç gösterisi olamaz...Kadın erkeğin tamamlayıcısı,cananı,yaşama sevinci,sırdaşı,
biricik arkadaşı,başının tacı,tesellisi,en kıymetlisi,eşi ve varoluş sebebidir.Vah vah diyorum Orhan
öğretmenize,inanılmaz davranışları ile sizleri bile şaşırtmış.Güzel bir yazı okudum kaleminizden tebriklerimle.Saygı ve selamlarımla....
sami biberoğulları
Çok iyi biliyorum ki kadın ya da erkek hiç farketmiyor, bir insanı yaralayan mutlaka ve mutlaka bunun karşılığını görüyor. Önemli olan bunu anlayabilmek. Ben kendi babamdan gördüğümü uyguladım eşime kül tablası fırlatırken ama kaburga kemiklerim çatlayınca bunun bana verilen bir ceza olduğunu anldım ve babam olmaktan vaz geçtim. Ne yazık ki pek çok insan anlamıyor başına gelen musibetlerin nereden ve niçin geldiğini.
Çok güzel ve anlamlı yorumunuz için tekrar teşekkür ederken size çok yakıştığından emin olduğum için yine pembe rengi size sunuyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Haa..Bu arada...Niçin yazmıyorsunuz? Uzun zamandır ne yazınız ne de şiiriniz yayınlanmadı. Haydi bakalım öyle oturmak yok. Sizi bekliyorum.
sami biberoğulları
ağız payı veren de bir Orhan Bey'dir emin olun öğretmenim kadına şiddet konusunda bu aydınların sığındığı bir nokta vardır ve maalesef ki çoğu insanca bilinmez manası ayet der ki;"nasihat ediniz,dinlemiyorsa sitem ediniz onu da dinlemiyorsa yatağınızı ayırınız onu da dinlemiyorsa darb ediniz" İşte hasta noktalar bu söylemde darb sözcüğünü çeker ve dayak olarak görürler.Darb kelimesinin anlamı ilginizi kesin ayrılındır. İslam dininin en kerih gördüğü eylemdir dayak...
her türlü sebep dahilinde bile kadına şiddeti kesinlikle reddederken din helede böyle içki şişesinin arkasına sığınmış sözde farklı özde farklı insani kimliği bile oturmamış kişilerce kendi dumanlı kafalarınca yorumlanır ve kadına şiddetin en bayağısı uygulanır..Allah islah etsin KÖSE İMAM şiiri tam bir kadın hakları anlatımıdır hatta bir yazımda kullanmıştım İslamın kadına bakışını bilmeyen öğrenmek isteyen herkese okumalılar diyorum ve son söz "karısına eziyet eden kocadan kıyamet günü ben davacıyım" diyen bir peygamberin ümmetiyiz üstüne söz söylenmez daha saygılar selamlar
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Hepimizin hayatında bu tip vakalar yaşanıyor öğretmenim..Ve herkes fikir adamı zaten,kalemi eline alan at gözlükleriyle baktığı küçük dünyasından ipe sapa gelmez,kendi kurup kendi inandığı zırvalıkları yazıyor..yeterli sayıda hatta fazlasıyla var...
Sizin yazılarınız lay lay lom değil,aksine yumuşak bir dille,nükteyle verilen hayat dersleri.Ben yazılarınızın müdavimi olarak aynı şekilde devam etmeniz taraftarıyım...
Sevgi ve saygılarımla
sami biberoğulları
Çok teşekkürler kızımmmm