- 697 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bitsin artık bu acılar -1
Tüm insanlığın yaraları var sarılmayı bekleyen ... Bütün yaraları sarmalıyız bilrlikte . En başından başlayarak , en sonuna kadar ... Haydi , başlayalım o halde ... Nasıl yapabiliriz bunu ... Görelim mevlam neyler ... Neylerse güzel eyler ...
İNSANLIK :
Önce insanlık dan başlamadan yola çıkamayız.İnsanlık nedir ve bizlere insanlığımızın yüklediği görevler nelerdir ? Neler yapılabilir, yapılmalı , bunları düşüneli birlikte ...
Yüce Allahın yaratmış olduğu tüm alemlerde ve de bunlardan birisi olan dünya dediğimiz gezeğende yaradılmış ve yaradılacak olan tüm insan görünümünde varlıklara insan deriz, ve bu tüm insanların aynı yaradan tarafından yaradılmış olması nedeniyle , hepsinin yaradılıştan kardeş olduklarını düşünmemiz gerekir. Doğrusu da bu’dur... Dili, dini, ırkı, milleti, cinsiyeti, etnik kökeni vs vs her ne olursa olsun, bütün insanlar kardeştirler.Çünkü aynı Allah ın yarattığı kulları’ dır... Hak dinleri var eden de, kullarına gönderen de Yüce Allah dır.Bütün hak dinler saygıyı hak eder bu nedenle ...
Son gönderilen hak din İslam dır. Ve , insanlığın çağırıldığı son hak dine tüm insanlığın da katılması beklenir... Bu amaçla , İslamı anlatmak , İslamı tebliğ etmek , ve tüm insanlık alemini İslam dinine katılmaya çağırmak amacıyla çalışmalar yapılmıştır ve de yapılır.Bunlar , İslam dinine inanan benim gibi ve sizler aranızda bulunduğuna inandığım büyük çoğukluktaki insanlar gibi hepimizin de üzerimize düşen bir görev gibidir.
Dini tebliğ etmek ve dine katılmaya çağırmak bir çok biçim ve yollarla olur... Yüce Allah’ın gönderdiği kutsal kitabımızı Kur-an-ı Kerim’ i , göremeyenlere, bilemeyenlere , duyamayanlara duyurmak , göstermek , anlatmak ... Dünyada yaşamakta olan tüm kardeşlerimizin bildiği, okuyabildiği, anlayabildiği kendi ulusal dillerine, ana dillerine çevirerek , okuyup anlayabilmelerini sağlamak gerekir.Bunlar yapılmaktadır, yapılmalıdır ...
Bölüm başlığımız "insanlık" olduğuna göre, bu bakımdan tahlil edelim... İslamın tebliğini yaptık ve bildirdik.Kutsal kitabımızı, Allah kelamı Kur-an-ı Kerim i de dillerine çevirerek ellerine verdik.Okusunlar, anlasınlar ve İslama katılsınlar diye ... Bundan sonrasında , kararın o insanlara , o kardeşimize kaldığını düşünmek ve idrak etmek zorundayız ... İslam dinini kabul eder , benimser ve İslama geçerlerse , bu hepimizi mutlu edecektir kuşkusuz ... Ama , seçme hakları var mıdır? Vardır elbette ... Eğer " ben islam dinine geçmek istemiyorum " diyorsa bir başka dine mensup bir kardeşimiz , yapmamız gereken , yalnızca bu insana "insanca" saygı göstermektir ...
Biz - onlar , müslüman - gavur ayrıştırmalarıyla gidebileceğimiz tek yer , insanlığın ve insanların kardeşliği gerçeğine aykırı olarak , toplumları , insanları ayrıştırmak , zıt kutuplara ayırmak , bölmek , parçalamak ve insanlığın kardeşliği felsefesiyle tüm insanlığın birlikte gerçekleştirebilecekleri tüm iyi ve güzel işlerin yollarını kesmek , kapılarına kilit vurmak olacaktır... Peki bunu kime ne yararı olacaktır ki ? Bana, size, bize, kime ? Bence hiç bir insana faydası olmayacaktır ... Oysa İslam dinimizde, insana , "kolaylaştırıcı olun, zorlaştırıcı olmayın" denmiştir . Hatırlamakta yarar vardır ...
"İNSANLIK" , hangi dinden olursa olsun , hatta hiç bir dine inanmayan inançsız insanlar da dahil olmak üzere , tüm insanlara eşit mesafede durmamızı gerktirir ... Neden ? Çünkü, hepsi de aynı Yüce Allah ın yaratmış olduğu kulları ’dır ... Bu kadar basittir konu ... Bu nedenledir ki , önce İNSANA SAYGI göstermek gerek , sonrasında ise , o insanların her ama her türlü tercihlerine , kararlarına saygı duyabilmek gerek ... "ELİN GAVURU" demenin, ne kadar yanlış ve ne kadar da "insanlık dışı" bir tepki olduğunu ertık bilmek ve anlamak gerek ...
Şu dünyamızda , tüm insanlığın , bin yıllardır , yüz yıllardır yaşadıkları acıları anlamak ve yaralarını sarmak , dertlerine derman olabilmek gibi bir amacımız var ise , hepsine öncelikle "kardeşlerimiz" gözü ile bakmak zorundayız ...
Dini inançların, Yüce Allah ile , onun yarattığı kulları arasında bir bağ, ve bir bağlantı olduğunu bilmek gerekir ... Her kulun dini inancı ve dinini yaşama biçimi , tamamen kendi tercihine kalmıştır ... Elbette ki , Yüce Allahın kelamı kutsal kitabımız Kur-an-ı Kerim, orta yerdedir ve her dilde çevirileriyle, mealleriyle, Yüce Allahın, kullarından beklediği kulluk görevleri de bilinmektedir ... Yapılması gereken ise , her Yüce Allah kulunun , bu konudaki tercihlerine ve hayatına verdiği yöne saygı göstermektir... Dinde zorlama yoktur hepimiz biliriz... Bunun nedeni, tamamen "insana saygı" dan geçer çünkü ...
"İNSANLIK" , insana saygıyı gerektirir ... İnsana saygı yok ise , insanlıktan söz edilemez ... İşte buradan başlamalı öyleyse , bütün bu acıları bitirebilmek için , emek vermeye ...
Bu konu ve bu yazı dizisi devam edecek ... Kendimce , insanlığın tüm acılarını bitirebilmek için neler yapabiliriz? sorularına yanıtlar verdikçe yazacağım elimden geldiğince ...
Şimdilik selam ve saygılarımla, tüm "insanlar" için mutluluk dileklerimle ...
YORUMLAR
Tevafuk....Az önce baktığım kitap da, bu konuyla ilgili birkaç sayfası vardı...
Merhametin; Osmanlı hüsn-u âdetlerine denk olunan bir yazıydı; sade ve de öz...
Devamına inşallah; hürmetle...
Mert YİĞİTCAN
Saygı ve sevgiyle.