- 534 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ATİ’Sİ MAZİDE OLAN MİLLET!
Medeniyetimizin, milletimizin tarihten gelen güzel hasletleri var. Kültürümüzde, inancımızda, tarihimizde çok zengin özellikler ve güzellikler var. Bu güzelliklerin ve zenginliklerin paylaşılması, yaşanması toplumsal yücelmenin, huzurun ve mutluluğun anahtarı olacaktır.
Ortaçağ, Yeniçağ ve Yakınçağ gibi üç çağa da damgasını vurmuş, üç kıtaya yayılmış, dünyanın görmediği haşmet ve azameti yakalamış büyük Türk devletinin geçmişinden dersler alacağımız o kadar çok şeyler var ki…
Bu gün sahip olmamız gereken birçok şeyleri kaybediyoruz. Hâlbuki geçmişimizde övünülecek birçok güzellikler var. “Geçmişini tanımayanın geleceği olmaz.” Biz zamana karşı yarışırken birçok şeylerin de heba olduğunu görüyor, sonuçta kendimizi değil, suçsuz olan zamanı suçlamaya başlıyoruz
Asırlara hükmetmiş, dünyaya adalet timsali olmuş, medeniyetlere öncülük etmiş bir milletin nesilleriyiz. Geçmişini bilmeyen geleceğine yön veremez. Bir devletin tarihini yazarken onu devlet yapan unsurları, değerleri de bilmek ve yazmak gerekir. Biz güzel olan tarihimizin günümüze ışık tutan taraflarını bu gün yeni nesillere sağlıklı biçimde aktarmalıyız.
Şeyh Edebali’nin Osman Bey ve sorumlulara nasihatleri “Müslüman olsun, kâfir olsun herkese iyilik yapın, affedici olun. Büyüklerinize ve âlimlere hürmetkâr davranın. Bereket büyüklerle beraberdir. Her işinizi Allah’u talanın rızası için işleyin. Sözünüz ne ise işiniz o olsun. Doğruluktan ayrılmayın. Allah için cihadı terk etmeyin. Vefa sahibi olan dostlarınızı unutmayın, meşveretsiz iş yapmayın. Sabırlı olun vaktinden önce çiçek açmaz”
Orhan gazinin Oğlu sultan 1. Murat’a vasiyeti “Dünyaya ahiret ölçüsüyle bakarsan; ebedi saadeti feda etmeye değmediğini göreceksin. Oğul! Saltanata mağruru olma. Unutma ki, dünya saltanatı geçicidir. Lakin büyük bir fırsattır. Allah yolunda hizmet ve peygamberimizin şefaatine mazhariyet için, bu fırsatı iyi değerlendir. Oğul! Gözün daima dini yüceltmede olsun. Resulullahın yolunu yoldaş edin. Rehberini Din-i İslamiyet’i iyi bilenler ve uygulayanlardan seç. Gücünü kuvvetini cihat yolunda harca. Kuran-ı kerimin hükmünden ayrılma! Adaletle hükmet! Gazileri gözet! Dine hizmet edenlere hizmeti şeref say! Fakirleri doyur. Adaletin en kötüsü geç tecelli edenidir. Sonunda hüküm isabetli bile olsa, geciken adalet zulümdür!”
Orhan Gazi oğlu, Rumeli fatihi Süleyman paşaya “Hayat herkese giydirilen emanet bir elbisedir. Bununla akıllı kişiler öğünmekten ar eyler. Asıl olan iyi anılar bırakmaktır. Her kişinin nefesleri sayılı, sonu da bilinmektedir.”
Büyük Türk Hakanı Timur Han “Tecrübe bana gösterdi ki, din ve kanunlar üzerine istinat etmeyen bir hükümet uzun müddet payidar olamaz. Böyle hükümet çıplak olup kendini gören herkese karşı gözlerini yere diken ve herkes yanında hiç hürmet ve itibarı olmayan adama benzer”
“Değerli bir sedef parçası onu tanımayanların katında kıymetsizdir.”Ecdadımızdan günümüze cesurluk, dürüstlük, akıllılık, kararlılık ve ataklık daima var ola gelmiştir. Türk milleti gün gelmiş önder olmuş, gün gelmiş başka toplumlardan etkilenmiş ancak İslam’ın onuruyla hayatını anlamlandırmıştır. Sadece insanlara, insanlığa değil tüm hayvan ve nebatata da önem vermiş; “ağaç kesen baş keser” düsturuyla hareket etmiştir. Osmanlıda hayvan hakları vardı, eşekler bile haftada bir gün izinli idiler. Kuşlar için sulaklıklar, kuş konacak yerler yapılmıştı. Geçmişimizde camilerdeki kuş evlerinin manasını anlamak lazımdır. Ecdadımız bırakın insanı, canlılara verilen önemle, canlı haklarıyla örnek olmuştur. Tüm güzellikler, her şey Allah rızasına dayanmıştı. “Allah için tevazu ve merhamet edeni Allah yüceltir.” Düsturuyla hareket edilmiştir…
Günümüzde insanımıza birçok şeyi, tavsiyeyi öğrettik ama yapmayı değil… Her geçen gün daha çok değerlerimizden kaybediyoruz, sermayeyi tüketiyoruz. Dün kıtaları, gönülleri fethettik ama ne yazık ki bu gün yeni nesillerin gönüllerine giremedik. Ecdadımıza ve tarihe bakışımızı değiştiremedik. Tarihimizle, kendimizle yüzleştiğimizde, yaptıklarımızı gözümüzün önüne getirdiğimizde, taşları önümüze döktüğümüzde o taşların bizlere zarar verdiğini görüyoruz… Tarihi aynaya bakıp bu sahadaki eksiklerimizi gidermeliyiz.
Türk milleti tarihten ilham alarak; birlik, beraberlikle, adalet ve ilimle yücelmiştir. Bu tarihi mirasa sahip çıkarak, bu muhteşem güzellikleri bu gün de yaşatmalıyız.
Millet olarak, kökü mazide olan atiyiz. Bu gün gerek bizler, gerekse dünya karşılaştığı ağır problemleri aşmak için her zamandan daha çok İslam Medeniyetine muhtaçtır… İlerleme, yüceliş ve gelişmeyi gerçekten gayesi haline getirmek isteyen toplumlar için, Büyük Türk tarihi ve İslam inancı rehberdir…
Artık millet olarak gerçeklerle, tarihle yüzleşmek, kendimizi sorgulamak, zamanla hesaplaşmak zorundayız. Değerlerimizle çatışmadan, her şeyin gerçek sebebini araştırmadan, adını doğru koymadan, zamanı suçlu ilan etmeden gerçekle yüzleşmeliyiz. Bizim işimiz, tarihimizin ne olduğunu anlayarak, tarihi mirasımızı yok etmeden yarınlara, değerlerimizi taşımak olmalıdır. Biz nerden geldiğimizi, nereye gideceğimizi iyi bilir, rotayı iyi belirlersek, her sahada beklenen yücelme olacaktır…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.