- 373 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dıştan Bir İnşa 5
5-]Artık totemi yaptırım tabudan ötürü, çoğu kez, her durumlarda sorgulanan bir olumlanmalar haliniz olmayacaktı. Tabuların kaynağı, egoizmdir. Artık bu egoizm dıştan sosyal ve toplumsal oluşlarla, ego üzerine bin bir giyiniş devinimleri bindirmesindeki seçilemezdiler yüzünden, kişiler kendilerine yabancılaşacaktır. Doğal oluşla, neden bir cinsellik vardır? Bunu, arkaik bulunmayla açıklayamazsınız.
Ama cinsellik gibi bencillik içermeler, insan için hiç bilinmez sorgulanmaz da olmayacaktı. Ne kadar sosyal olursanız olunuzdu; ne var ki bilmeleriniz de, bu tabu olanın temel çek imleyicilerinden; tam bir kurtuluşunuz olamayacaktılar. Başlanışta tabu, içti egonun size basıncıdırlar. Siz bu basıncı duyar giderek basıncın sağlanmasını da öğrenirsiniz. Yapılması gereken bir mutlak algı olarak kaydedersiniz.
Sizi, öyle ya da böyle olurla yönelmeye, sağlanmaya yöneltir olan dıştaki, bir çeşit seçme ayıklamasını yaptığınız, ama bunun ortaklayım seçme ayıklamasını yapmadığınız iki yönlü bir basınçtır. Ortaklayım ayıklanmasının bilmediğiniz basınç; doğrulanma veya olumlanma bilincini edinemediğiniz basınçtır. Yani artık tabumsa olan eylem meşrulaşmalarınızın ve eylemlere yönelme istek tutumlarınızdırlar.
Yani doğada meyve toplamaya yönelen ilkti tutumunuz nedenini, niçin ini akıl edememenin bir meşrulaşması (nedense eylemi) olacakla tabumsa, o öyle olacaktır yönelimli bir eylemidir. Şimdiki üretim, tüketim ilişkiniz; toplumsa bilinçli özne bazla bilinir olmanın nedense bağ ilişkili girişmesidir. Girişme ve meşrulaşması da; kişiye göre, kişi özne bilincine göre, topluma dek totemse olan bağdır. Bu içimize dek bencil özne nedenli ve dışta kültür özne nedenli iki tabumsak totemse bağ arasında, dağlar kadar fark vardır.
Birinci tabumsak totemi nedense basınç egonun basın ve yaptırımıyla olan bir içgüdüsel yönlendirmedir. Oysa ikinci tabumsa bağ, sos yo toplumsa yasallıklar çerçevesinde bilinçli insan eylemleri olacakla bilinçli toplumsa özne girişme meşruiyet ligidirler. Tabumsak tutumlar, kişinin kendi sorgulanmasının, kendisini algılayan, kendisini anlayan, içti bir analizin zorlayan dayanağıdırlar. Kişilerin bu yaslandığı dayanakları, kendisine referans yapıp; eylemlerini ona kıyas ettiği bir davranıştı, nedense dayanak olmanın noktasıdırlar.
Tabumsa olan her bir yönelme ile her bir davranış ilişkilerinizi, bire bir (nedense) eşleyen alışmalar tutumlu öğrenmeniz; kişi öğrenmeli özne bilinciniz olmaktadır. Vicdanın sesi olan altıncı sağduyu bu sos yo toplumsa eylemli, bilen özneden biçimlenişti Meşruiyet bu referansa uymayan bir bencil oluş nedense aykırılığını, sizin sızlar olmanızdır. Tabumsa ilişkileniş, sizi meşruiyetin kaynağına doğru çeken denge durumudurlar.
Sosyal birlikti ve toplum sal yaşamlar içindeki uygulana gelen egoca tabu tutum, sizin dışınızda oluşla, sizin bilmeniz olmayanın da bir tabusudur. Yani sosyal özne bilinçle; toplumsal özne bilincin; sizin kendi özne bilincinizin dışarısında olan ve kişi özne bilincinizden büyük olan yanı, hep size göre tabu olmasıdır. Bütün sosyale, topluma dek eylemler buradan, bu arkaik totemi güçten çıkacaktı. Böylece sosyal ve toplumsal eylemlerinde meşrulaşma kaynağının yaptırımı arkaik egolu tabudan dolayı, yine dıştaki bir grotesk totemi güç olacaktı. Bu kişi bilincinin olup biteni, yarı nesnel yarı öznel yuvarlama ettiği depo bilinciydi.
Totem güç, temel düzleme dek belirmelerin karşılanması girişmeleri olacaktı. Bu kişilere dek nesnel bencillik güdülü sağlatılanların sos yo toplumsa yapı içinde karşılanmasının somut evrimleşmeleri vardı. Kişiler bencilliği, sos yo toplumsa yapının içinde kültürel öznenin çevrim alanı olacaktı. Soyut sosyal özne ve toplumsa özne bilinci; sizin dışınızda ve sizden çok fazla bir bilinçti.
Söz gelimi sizin öznel yanınız unuturken, sosyal özne unutmayacaktı. Siz bir takım şeyleri yalan yanlış bilirken, o çok şeyleri bir referans olacakla, bilecekti vs.
Siz bu bilincin içindeydiniz ama sizin bu bilinci tek başınıza sağlamanız olanaksızdır. Yine sosyal ve toplumsa olan (ortaklaşa) özneldi güç, kişiye doğru gider. Kişiler ihtiyacını sosyal kılışlarla sağlatılır olanları bilmesinden ötürü; sosyal ve toplumsa bilinç, kişileri davrandıran bir özne olurlar.
Kişinin dışındaki fazlalık olan toplumsa ve sosyal bilinç, kişiye dek kişinin kendi özne bilincinin üzerine örtülen, kişiyi dıştan kuşatan kısmıdır. Kişideki, kendi temel egosunun grup dışında kendi sağlanışının garantili kılınmasın bilememesi nedeniyle bu kişisel bencillik bir an soy toplumsa akılcı özneye boyun eğişle gizlenir. Egonun kendisini gizleyen tutum basıncı kalkmış gibi görünüşle, sos yo toplumsal öznenin basıncına dönüşürler. Sosyal tutumlu davranışla; adeta kişi bencilliği, kişice bilinemez olur. Her an karşılanamaz olacakla, sosyal olanın engeline takılan bu nokta, kişilerce; kişi meşumluklarına dönüştürülecektiler.
Sosyaldi kolektif olan sos yo öznel bilme ile topluma dek olan toplumsa özne bilmesi, kişi bilmesinden ya da kişi öznesinden daima büyüktür. Kişi bilmesi içinde (egoizminde) olmayan özgecilik (sencilik) gibi sos yo toplumsal özneye dek farklar, iç ego düzlemin boşluklu tanecikli alanı içine konumlanırlar. Yine kişiler, sosyal ve toplumsal özne düzlemi içinde, groteskti düşünme algılarıyla bu egoca temel alana değin boşluklarını doldururlar.
Ve böylece sos yo toplumsa tabucu özne totemle, kişiler iç egolu totemi tutum engelleri kişinin fetişti tapıncakla, grotesk anlayışlarının da; bir yansıtılma yaptırımı olacaktı. Bu groteskti olanı göz ardı etmeden; daha somut olanın, yol eğimi üzerindeki, belirtmelerimizi söyleşip sürdüreceğiz.
Sürecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.