ALLAH AFFETSİN 7.BÖLÜM
Yıllar ne çabuk geçiyordu. Daha dün "Anneee" diye ağlayan, eteklerine sarılan Azmi gençliğe adımını atmıştı bile. Lise ikinci sınıfa başlamıştı. Sarı,dalgalı saçlarını iri mavi gözleri bütünlüyor,zayıf ince uzun yakışıklı bir delikanlı olmuştu.
Arada anne ve babasıyla görüş ayrılığı olsa da, sonuç tatlıya bağlanırdı.
(Karşılıklı duyulan içten sevgi,saygı ile aile bağları sağlam temeller üzerine dayanmalı.Bizim geleneklerimiz bu ana unsur üzerine kurulmuştur. Keşke ...keşke böylesi güzel örf ve adetlerimiz Avrupa özentisiyle yok edilmese...)
Esin oğlunun sonuna kadar açtığı müziğe karşı kulağına taktığı tıkaçlarla çare bulmuştu.Çayınla ,gazetesini alıp balkona çıktı.
Bazen elinde olmadan Azmi nin üzerine fazlasıyle düşüyor,sözcükler dilinde peşi sıra gidip geliyordu. O zaman ise Ayhan eşini uyarıp frenliyordu.
"Sultanım biraz sükutt,üzerine varma çocuğun."
Azmi odasında defterlerini ,kitaplarını etrafa yaymış; gençliğin verdiği enerji ile dopdolu müzikle birlikte dansederken öyle mutluydu ki...Sonra sesizliğe dönerek dersine başladı.Annesi yemeğe çağırmasa ,acıktığını hatırlamayacaktı .
( Türkiye de en güzel şey hep beraber sofrada olup yedikleri lokmayı ,güzellikleri paylaşmak.)
"Annem,babam öğretmenler velilerle toplantı yapacak gelecek hafta pazar günü saat onbir de başlayacak."
" Çok iyi; tabi ki gideriz."
"Bu kağıdı da imzalamanız gerekiyor ; sınıf öğretmenime vereceğim."
Başını annesinin dizlerine koyarken ; bir elini de babasının avucuna bırakmıştı...
Esin le Ayhan o pazar toplantıya birlikte gittiler. Velileri okulun salonuna almışlardı. Onların oturması için sınıftakı sıraları buraya koymuşlardı.
Önce müdür söz aldı.
"Hoş geldiniz.Öncelikle sizlerin çoğunuzun burada olmanıza çok teşekkür ederiz.
Çocuklarımızı elbirliği ile yetiştirmek ,geleceğe hazırlamak en büyük çabamız olmalı.
Her zaman birlikte hareket etmemiz gerekir.Onları kesinlikle kendi düşüncenizin kalıbından çıkmış mükemmel bir eser olacak diye zorlamayın.Neye merakı,becerisi var ? Belki o müziğe karşı isteksiz ama resime karşı ilgisi olabilir. Fen derslerini sevebilir.Sosyal bilgilerden sıkılabilir.Siz sadece gözlem yapacaksınız ;yönlendirmeyi ona göre çizmelisiniz.
Bir veli söz alarak:
"Müdür bey birşey söylemek istiyorum."
" Buyrun."
"Benim kızım ondört yaşında ders çalışmıyor,hep hadi çalış çalış demekten yoruldum artık."
"Bıktırırsınız; o yaşta gençler tam tersini yaparlar.Küçük yaşta çalışma alışkanlığı kazandırmakta yarar var diyorum. Asla arkadaşlarınla kıyaslamayın çocuklarınızı.
Bu hatayı hep yapıyoruz. Bak gördün mü Ayla nın notları çok iyi; senin gibi tembellik yapmıyor veya Ahmet ne kadar sakin ,sen çok asi oldun .Bunun gibi bir sürü örnek verebiliriz.
"Efendim benim oğlumu geçen gün arkadaşlarınla sigara içerken yakaladım ; dayanamayıp bağırdım ve eve götürdüm.Şimdi aramızda dağlar kadar mesafe oluştu."
Müdür ona dönerek sözlerine devam etti
" Siz,sigara içiyor musunuz?"
Adam başını öne eğdi , bu kez sesi çok az çıkmıştı.
" Evet efendim."
"O zaman,önce çocuklarımıza davranışlarımızla biz örnek olmalıyız. Arkadaşlarının içinde bağırarak onun ruhunu,yüreğini derinden yaraladınız.Gururu kırıldı haliyle küskün size. Yaptığı yanlışlarını evde bir arkadaş, bir dost gibi karşılıklı konuşarak çözmelisiniz.Gerekirse bizlerden yardım isteyebilirsiniz.
Bir bayan veli söze katıldı.
" Müdür bey ortalık çok kötü ben çocuğumu hep yanımda olsun istiyorum.O ise hırçınlaşıp sorun çıkartıyor."
Müdür önündeki bardaktan su içip konuşmasını sürdürdü.
" Ama neden ? Biz arkadaşlarımızla birlikte olmaktan nasıl keyif ,mutluluk duyuyorsak; bu çocuklarımızın da hakkı. Onları biraz kendi haline bırakın.Arkadaşlarıyla sinemaya gitsinler, spor yapsınlar.Siz farkettirmeden uzaktan kumanda olun.
Herkes gülmeye başladı.
" Başka sorunuz varsa bekliyorum.Sonra değerli öğretmenlerimiz öğrencilerimizle ilgili bilgiler verecek size."
Herkes çocuklarının durumlarını öğrenmek için öğretmenlerin etrafını sardılar.
Esin le Ayhan da sırada bekliyorlardı.
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Çok güzel bir seri...
Akıp gitmiş okumayalı, ama şimdi toplu okuma imkanım var, daha şanslıyım.
Bir kitap almış gibi elime sayfaları çevirmeye başlıyorum :)
GÜLDESTE
GÜLDESTE
CANIM OKUYAMADIKLARI MI TEK TEK OKUDUM VE ÇOK BÜYÜK HAZ ALDIM
SANA YAZAMIYORUM DİYE ÜZÜLME İNTERNET'E DE ÇOK GİREMİYORUM.
ZAMANI GEÇSE DE BİRİKTİRİP OKUYACAĞIM SENİ HASRETLE ÖPER GÜZEL YÜREKLİ
ANNENE SELAM EDERİM.HER ZAMAN SEVGİMDESİN.
GÜLDESTE
ANNEM..GELİP OKUMUŞTUM SON İKİ BÖLÜMÜ AMA YOĞUNLUKTAN YORUM YAZAMADIM AFFET BENİ...
KALEMİN DAİM OLSUN CAN TANEM HARİKA GİDİYOR SEVGİMLEEE
GÜLDESTE
keşke devam etseydi...kesilmeden dedim...ne kadar duru ve akıcıydı...ifadeler...yazmak size çok yakışıyor şairem...hep devam edin...başarınız bol olsun...diğer bölümleri de okumalıyım ve takip etmeliyim......yüreğine emeğine sağlık şairem...sevgimle..hep..
GÜLDESTE
Tebrik ederim canım kendimi buldum öyküde çocukların tahsil hayatında geçen olaylar geldi aklıma teşekkürler sevgiler.
GÜLDESTE
Canım ablam size ve ayşe ablaya imeeniyorum. Yazma konusunda çok azimlisiniz. Güzel bir seri. Tebrik ediyorum. Sevgilerimle
GÜLDESTE
Türkiye de en güzel şey hep beraber sofrada olup yedikleri lokmayı ,güzellikleri paylaşmak.) bitanem bunları okurken kenimi bir an oglumun okulunda zanettim hemen hemen her gün okulda idim ve sürekli takıp ediyordum oglum yada kızlarım faark etmeden nedenmi bak yine anene gelmiş ana kuzusu demsin arkadaşları diye gizliden takıp ediyordum her toplantıda yanlarında oldum hiç onları ihmal etmedim ve şimdi çocuklarım çok şükür her biride kendini kurtardı iyi birer işleri var alalhıma şükürrler olsun ben hep onlara arkadaş olmaya çalıştım ama pedogog bir gün bana dediki sakın arkadaş olma sadece anne ol onların arkadaşları var sen anne olarak yanlarında ol dedi ben hem anne hem baba hemde arkadaşları oldum ve benden hiç birşeylerini saklamadılar iyi tyada kötü hep yanlarında olmaya çalıştım dilerim herkesin evladıda benim evlatlarım gibi doğru dürüst ve saygılı olur onlarla hep gurur duydum arkadaşım bak ban neler hatırlattın görüyormusun meleğim çok teşekkür ederim beni yılların geriisne götürdün bitanem sevgilerimi bırakıyorum güzel arkadaşımın sayfasına
GÜLDESTE
Ben çocuklarını artık evlendirmiş bir anne olarak okudum yazınızı . Öyküde yaşananları yaşadık .
Ve çok şükür ki öğretmenlerin her zaman övgüyle sözettiği çocuklar yetiştirdim .
Önceki bölümleri okumadım . Ne oldu , ne bitti .bilmiyorum. Duru bir dille yazıorsunuz .
Selâm ve sevgilerimle , kutluyorum..
GÜLDESTE
Sanki benim hayatımdan kesitti.Ne güzel anlatmışsınız.
Gençlere anne ve babalara ışık tutacak bir yazıydı.
Maalesef çocuklarımızla iletişim kuramıyorum.Her zaman onlara arkadaş değil de otorite kurmaya çalışıyoruz.
Çok güzel yerinde konulara değinmişsiniz.,
Kaleminizi kutluyorum arkadaşım.Selam sevgiler.
GÜLDESTE
merhaba, paylaşmanın mutluluğu bir Cumartesi saabahı kahvaltım oldu....tebrikler....
GÜLDESTE
Güzel mesajlar vardı yine. Aynı zamanda öğreniyoruzda.
Teşekkürler emeğine, zevkle takip ediyorum.
Sevgimle
GÜLDESTE
kaçırdığım bölümleri okudum dedimya çok meşgulüm....çok çok güzel gidiyor...asıl yorumu bitince yazacagım saygılar
GÜLDESTE
On iki yaş, tabir caizse ibiğin kanlanmaya başladığı bir dönemin ilkbaharı sayılır.Ailede ve bulunduğu ortamlarda kabul görmenin sınırlarının zorlandığı, dikkate alınması gereken önemli bir dönemdir. Bütün veliler, o en hırçın çağların tükenmeyen enerjisinden haberdar olmalı. Çocuklarını yetenekleri doğrultusunda örneğin; müzik, spor, tiyatro vb. alanlarda desteklemeli, öz güvenlerine katkısı tartışılmaz bu faaliyetlerinde her daim yanlarında olmalıdır…
Unutmamalı ki; çocuklarımız hayatı önce bizimle tanır. Hal, hareket, tutum ve davranışlarımızla örnek olmalı, ideallerini bizlerin de üstünde değerlerle süslemelerine zemin hazırlamalıyız…
Bu bölümdeki yazınız da hisseler kapılması gereken çok güzel işaretlerle doluydu. Bütün samimiyetimle kutluyorum Can kardeşim. Gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum…
GÜLDESTE
Sıcacık bir öykü. Kalemini beğeniyorum arkadaşım. Kutlarım. Sevgilerimle.
GÜLDESTE
Türkiye de en güzel şey hep beraber sofrada olup yedikleri lokmayı ,güzellikleri paylaşmak.)
özellikle akşam yemeği sofraları buna en güzel örnek
çünkü ailenin bir araya gelebildiği ender saatler akşam yemekleri
eğitici, akıcı, ve güzel bir bölümdü arkadaşım
kutlarım...devamını bekliyorum
sevgilerimle
GÜLDESTE
GÜLDESTE
çok öptüm can ayşem