YAPI TAŞLARIM
YAPI TAŞLARIM
‘’İlk yapı taşı, Yaratanın iznidir. ‘’O’’ ol der olursunuz. Bir embriyo, bir pıhtı ya da kan damlası, Yüce Yaratan izin verirse gelişir büyürsünüz’’
Sonra; anne-baba, besler-ihtiyaçları giderir gene devam edersiniz büyümeye fiziken, siz büyüdükçe öğrenecekleriniz de çoğalır, çoğalır. Manevi ve sosyal gelişim evresine girersiniz yavaş yavaş, ilk taşlar kısmen de olsa oturmuştur yerine, edep, adap ve insan olmanın erdemlerine ilişkin ilk dersler, siz gene devam edersiniz büyümeye.
Şimdi sıra sosyal ve kültürel açıdan öncelikle vatanına ve ulusuna karşı yeterli ve erdemleri bakımından iyi bir yetişkin olmak için yapıya konulacak diğer taşlara gelmiştir.
Öğretimimizle birlikte eğitimimizi güçlendirecek yeni yapı taşlarına gereksinimimiz var yani bunları tamamlayacak birilerine.
ÖĞRETMENLERİMİZE….!!
Sevgili ‘’Mehmet Öğretmenim’’ (ilkokula başladığımda tanıdığım ilk yabancı ama en yakın olan vekil öğretmen ve soyadını unuttuğum);
Sevgili ‘’İsmail Yaşar ERKAYHAN’’ Öğretmenim;
Sevgili ‘’Aypirin LEVENT (AŞI) öğretmenim;
İlkokul dönemimi sizlerle tamamlamıştım, en çok emeği geçen de sevgili Aypirin öğretmenimdi sanırım, beş yıllık eğitim süresinin 3 (üç) yılı dolu dolu geçmişti Aypirin öğretmenim sayesinde, ders ya da tembellikten değil ama afacanlıklarım yüzünden bir iki kereyle sınırlı da olsa ‘’Osmanlı Tokatının’’ en esaslısını yemiştim Aypirin öğretmenimden.
Sevgili Öğretmenlerim;
Bana hep doğruluğu ve dürüstlüğü öğretmiştiniz, doğruyum ve dürüstüm müsterih olunuz,
Açık sözlü olmayı öğretmiştiniz, açık sözlüyüm, vefayı öğretmiştiniz, vefalıyım, iki yüzlü olmamayı ve içtenliği öğretmiştiniz, içtendir her sözüm, oku demiştiniz, hala okumaktayım, küçüklerini koru demiştiniz hep korudum, büyüklerini say demiştiniz hep saydım, yurdunu milletini özünden çok sev demiştiniz hep sevdim.
Siz söylediniz ben yaptım, yani başka türlüsünü de bilmiyorum ki çünkü öğretmediniz ama acaba siz bunları doğru mu öğrettiniz ya da ben mi yanlış öğrendim.
Dürüst olmanın miadı dolmuş, doğruluk ve içtenlik borsada değer kaybeden hisse senedi gibi, sahi hazır aklıma gelmişken, size son bir soru daha ‘’ÖĞRETMEN KÜSER Mİ’’…? Öğretmenim. Ben küsmez diye biliyorum. Umarım en azından bu doğrudur.
Bu gün 24 Kasım Öğretmenler Günü Öğretmenim, sizlerin şahsınızda buna sevgili oğlumda dahil, başta BAŞÖĞRETMEN ULU ÖNDERİMİZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK olmak üzere;
bir süre Eğitmenlik Yapıp Sonradan Tüm Sosyal Haklarından Mahrum edilerek mesleğine son verilen (Eğitim süresi beş yıla çıktığı ve cebinde Hamili Kartı olmadığı için) Sevgili Babacığım (Babam ve ebediyete intikal eden tüm öğretmenlerimizin mekanı cennet ruhları şadolsun) ve tüm öğretmenlerimizin gününü içtenlikle kutlar her birinizi saygıyla selamlarım.
Hatice AK-24 Kasım 2011/……….
YORUMLAR
" Dürüst olmanın miadı dolmuş, doğruluk ve içtenlik borsada değer kaybeden hisse senedi gibi, .."
NESLİ TÜKENEN ERDEMLİ VE VEFALI YÜREĞİ TÜM İÇTENLİĞİMLE TEBRİK EDİYOR,YAZININ MUHATABI İNSANLAR ADINA BİR EĞİTİMCİ OLARAK KENDİME DE (yüzsüzlükde olsa ) PAY ÇIKARARAK TEŞEKKÜR EDİYORUM..ZATEN TEK SERMAYEMİZ SİZLER GİBİ ÖĞRENCİLERİMİZDEN ALINAN BU TÜR MANEVİ ŞEYLERDE OLMASA ,HAYAT DAHA AZ ÇEKİLİR OLUR SANIYORUM..HATİCE HANIM ,SAĞOLUN VAR OLUN..
haticeak
Yazımdan çok daha değerli olan yorumunuz ve sizin gibi idealist öğretmenlerin elinde yetişmiş olma şansına sahip olduğum için şahsınızda bir kez daha tüm eğitim emekçilerine sonsuz saygı ve şükranlarımı sunuyorum.
Ayrıca; kendinize pay çıkarmakla yüzsüzlük etmiş değilsiniz bizim gözardı ettiğimiz bir gerçeği her zamanki duyarlılığınızla hatırlatılmasından öte bir şey olmadığını ve asıl bizlerin, sizlere yeterince layık olamadığımız için utanmamız gerektiğini düşünmekteyim...
İyi ki varsınız, Kaşif Kani ERTÜRK öğretmenin.
Sonsuz sevgi ve saygımla.