- 533 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Las Palabras de Amor
Yirmi yıl olmuş sen gideli. Hala gözümün önünde o gün. Vapurdan iniyorum, Ayşe beni karşılıyor. Bana bakıp:
’Çok üzüldün mü?’ diyor.
Üzüldüm mü? Neye üzüldüm mü? Bir ben duymamışın senin gidişini, Ayşe bile biliyor. Doğumgünü hediyesi olarak yolculuk haberini alıyorum. İyi oluyor, habere sarılıp ağlıyorum.
Daha sonra seni rüyamda görüyorum. Uzun uzun sohbet ediyoruz. Sormak istediğim ne varsa soruyorum. Sen de tüm açıkyürekliliğinle cevap veriyorsun. Bilemiyorum, söylediklerin doğru mu diye. Rüya bu, hiç inanılır mı?
Yirmi yıl geçmiş ama hala hayatımdasın. İlk eşim, senin benim üzerimdeki etkinin annemlerinkinden çok olduğunu düşünüyor. İkincisi ise sessiz kalıp, hayatımdaki varlığını kabulleniyor. Yolda benimle yürüyorsun, uzun uzun sohbet ediyoruz, dikkat etmezsem sesli düşünüyoruz. Öykülerime girmişsin, ama usulca. Okumasını bilenler seni görüyor, onlar da senin gibi seslerini çıkartmıyor.
Yirmi yıl olmuş sen gideli ama sınıfa beraber giriyoruz. Öğrencilerim farketmiyor ama sahnede ben değil, sen oluyorsun. Bir tek şarkı söylemiyorsun; o da benim sesimle olacak iş değil zaten.
Gelmeyeceksin, biliyorum. Ben de yanına gelmeyeceğim. Kavuşmamız anılarda ve geride bıraktıklarında olacak. Varsın olsun. Giderken bana mı sordun?
YORUMLAR
Şairin bir aşkı vardır ve ona bir isim giydirir.
Ali veya Ayşe... Belki sevdiğinin adı değildir.Olsun.O biliyordur ya gerçeği.
Ve hep ön planda o kişi vardır.
Senaryoyu yazar, kostüm, ışık , söylenmesi gereken cümleler topluğunu kulağına üfler..
Ve o kişi başlar .Her sahneye çıkışında, farklı bir mekandadır.Bazen yürür.Bazen koşar. Bazen ağlar.Hatta içten gelen kahkahalar ile güler. Bakışı sıcaktır.Konuşması güzel.Ama çok konuşmaz.Çok soru sormaz. Sadece bakar.
Sanırım sabah sabah çenem düştü.
Selam ile hep
İlhan Kemal
Yazıdaki kahramanın adı verilmemiş ama tahmin etmesi de güç değil. Yazı diyorum çünkü bu bir öykü değil; sadece gönderilmemiş bir mektup. Bir aşk diyebilirsiniz, bir dost ya da başka bir şey. Ben isim koymadım; dediğiniz gibi sadece yanımda taşıdım.
Saygılarımla.
Şu gitmeler yok mu?Kalanı mı gideni mi düşüneceğimizi bilemeyiz bazen. Kutlarım. Saygılar.
İlhan Kemal
İlhan Kemal
Kemnur
İlhan Kemal
İlhan Kemal
Günün anlamına uyan bir öykü...Giden unutulmamış bir öğretmen...
Yorumlamak, bir yere çekmek okuyucuya kalmış. Öğretmenim öğretmenler günününzü kutluyorum.
Ve tüm öğretmenlerin de...Sevgilerimle...