- 424 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Gözü İle Ekonomik Değelendirmeler 6
Kaynaktan Deryaya
lebiderya
Üniversiteli Gözü İle Ekonomik Değelendirmeler 6
Mehmet S. Durak
Dumlupınar Üniversitesi Muhasebe Bölümü 2. Sınıf
Kollektif Çalışma Merkezli Yatırımlar Göçün Önüne Geçilecek Net Tedbirdir.
Yerinde yatırım, yerinde istihdam yöre insanının işsizliğini minimum seviyeye çekeceğinden göç önlenmiş olacaktır.
Yerinde yatırım ise; ancak, "Ortak Girişim Gruplarının". oluşturacağı birlikler ile mümkün olacaktır.
Girişimci Grubu Ortaklığını oluşturmak için; bilgili ve yetenekli insanlardan kurulu ekip ile, yola çıkılcak ve şartlari, üretimi yapılacak ürünü, yatırım yerini, çalışmanın şeklini belirleyip işe başlandığında bu çalışmalar sonunda çok ciddi işletmeler faaliyete geçecektir.
İşletmelerin faaliyete geçmesi demek; ticari canlılığın başlamsı demektir.
Göçlerin sonucunda, göç edilen yerde büyük sıkıntılar çeken insanımız; yerinde istihdam edilince bu durum çevresine mutluluk olarak yansıyacaktır.
Mutlu insandan daha fazla verim alınacağını söylemeye gerek var mı?
Evinde ve çevresinde mutlu olan insan işinde başarılı olacaktır.
Bunun sonucunda kazanan o yöre ve yöre insanı olacaktır. Bunu bütün yörelerde uygulayan girişimciler; küçük paralar ile çok ortaklılı şirketler sayesinde hem yörelerre göçü önlemiş oalcaklar, hem de daha düşük maliyetle mamul madde (ürün) elde edeceklerdir.
Kazanç ülkemizin olacak, işsizlik de oluşan yığılma da böylece azalacaktır.
Ülke kalkınmasının mihenk taşı yöre kalkınmasını gerçekleştirmek her yöre insanının başlıca görevi olmalıdır.
Bu tür yatırımlara; devletin de arazi desteği ile vergi indirimleri uygulaması teşvik edici olacaktır.
Neticede kazanan yine devlet olacaktır. Çünkü ticari canlılık katma değer olarak devlete geri dönecektir.
Sonra ücretle çalışanlardan kesilen devlete ait kesenekler direkt olarak devletin gelir hanesine yazılacaktır.
Mutlu ve iş sahibi olan toplumu yetiştirmek "Yöresel kalkınma". ile mümkün olacaktır.
Mehmet S. Durak
Ekleyen: Lebiderya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.