- 426 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEŞLENİŞ DEVAMI 4
Vesait at arabası idi başka taksi otobüs gibi vesaitin olmaması nedeniyle hastaneye at arabasıyla götürülürken yolda kan kaybından hakkın rahmetine kavuşan aslan gibi bi gencin hayata elvada edişini sizlere dile getirmiş bulundum
Şimdide sizleri eski Osmanlı kadınlarının adet ve töreleriyle terbiye ve nezaket kurallarıyla gelin kaynana geçim ve uyumuyla küçüklerin büyüklere saygısıyla büyüklerin küçüklere sevgisiyle kadınların erkeğine karşı itaatlarıyla tanıştıracağım saygı sevginin erkeklerin kadına karşı saygı hürmetini ve erkeklerin kadınlara karşı sorumluklarını tanıtıp anlatmak istiyorum sevgili kardeşlerim Osmanlı terbiyesi deyip geçmeyelim eskiden kız oğlanla oğlan kızla tanışarak görüşerek evlenmek yoktu .
Ana ve baba gidip beğendiği kızı oğluna ister alırdı kızınıda isteyene verirdi büyükler ne derse öle olurdu evlendirilen gençlerin itiraz hakları yoktu büyüklerin emrinden çıkılmazdı
Evlendiren oğlan olsun kız olsun kayana kayınbaba huzurunda aşırı ses çıkartamazdı
Çıkardıkları zaman saygısızlıkla itam edilirlerdi düğünleri olana kadar gizli gizli görüşüp buluşurlardı kayınlarından kayınbabalardan komşulardan habersiz olurdu her şey gizlilik ve sırlılıklaydı şimdiki gibi her şey açık değildi düğünü olup eve gelen gelin 3-5 hatta 10 yıl kayınbaba kayınana kayın görüm amca dayı teyze hala yanında sesli konuşamaz ve yanlarındada yemek yiyemezdi çünkü onunda bir töresi vardı gelini konuşturmak isteyen bu büyükler gelini gelinliği bozdurmak için geline hediyeler alırlardı ve ondan sonra gelin büyüklerin yanlarında gelinliği bozarak konuşur ve yemek yerdi.büyüklerin izni olmadan bu gelinlik yıllarca sürerdi …
*******************************devamı yarın********************************
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.