- 991 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Trabzon'da Kültür Dernekleri
Bu kısa yazımda, mekân fakiri kültür derneklerimizi konu aldım...
Şair, Yazar, Karikatürist, Fotoğraf Sanatçısı, Ressamlar ve şu an aklıma gelmeyen kültür dernekleri... hepsinin, kalıcı olarak barınmaya bir yeri yok dene bilir.
Yazıma başlamakta niyetim; her biri ayrı semtte ve bütçelerinin kaldıramayacağı kiraları ödeyerek yaşamaya çalışmalarını, devletimizin dikkatine sunmak.
Trabzon Valilik eski binâsı(Ortahisar Mh.), bu iş için biçilmiş kaftan gibi mekân...
Bu binâda görevini sürdüren İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, hakkından ferâgat ederek geçici olarak terkettiği üst katını kullanan kurum, Trabzon’un doğusundaki bir beldede yapımı tamamlandığında yeni binâsına geçecek ve bu katı, sahibine teslim edecek.
Yeni Vâlilik binalarından biri olan, asıl binaları bu sebeple boşalacak. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, bu boşalan yere taşınsa, yukarıda bahsettiğim târihî eser yapı, Trabzon Kültür derneklerine; birer odası tahsis edilerek, Trabzon’da, fevkalâde bir kültür bütünlüğü oluşturulmuş olur.
Bahçesi ve çevre düzenlenmesi pek güzel ve hayranlık uyandıran bu yapı, Trabzon’a gelecek yerli ya da yabancı kültür elçilerini, mutluluk içinde bıraka bilir...
Hemen bitişiğindeki eski hapishâne binâsı, bugün, toplantı ve gösteri salonu olarak Trabzon Belediyesi, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nce kullandırılıyor.
İki binânın yanyana ve birinden ötekine iki cepheden giriş- çıkışlı olması ve otoparkının kullanıla bilirliği; düşüncemi, doğal bir "Kültür Kompleksi" fikrine dönüştürüyor.
Ortahisar Kültür gölüne maya çaldım; ya tutarsa...
Bu düşüncem, bir gün ola değer bulacak... inanıyorum.
Yetkililere ve Okuyucularıma Saygılarımla.
kadiryeter Kadir Yeter. 23 KASIM 2011 Çarşamba. Tren’siz TRABZON. w.edebiyatdefteri.com
Ek Bilgi-1: Trabzon Vâliliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, Türk Sanat Müziği Korosu, bu binanın bodrum katındaki odalarda(kaloriferli), müzik çalışmalarını 10 yıldan uzun bir vakittir başarı ile sürdürmektedir. Koro, yaklaşık olarak; 30 kişilik gönüllü, saz ve söz ekibine sahiptir. 2011 Yılında faaldir:
www.trabzonkulturturizm.gov.tr/belge/1-83907/turk-sanat-muzigi-korosu-sezonun-son-konseri-huzzam-sar-.html
Fotoğraf: Kadir Yeter... yazıya konu olan binâ. Ek bilgi-2:
Bugün; 29.12.2011 Perşembe... Yukarıdaki yazı ve fotoğraf, Bu sayfa(edebiyatdefteri.com) adresi ile birlikte;Trabzon, Türksesi Gazetesi’nin bu günkü 13298. sayısının 8. sayfasının 1 ve 2. sütununda 4 adet fotoğraf ile yayınlandı. kadiryeter
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=88078