- 1802 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
..... ... ... ARALIĞI
/Annenin birden fazla evladı olur da, çocuğun bir tanecik annesi vardır...
Ve ben o bir tek’imi kaybetmiştim, bu ölüm aralığına açılan siyah gecede…/
İçimdeki acıyı rüzgara sevdalandırmak istercesine koşuyorum.
Kış arefesindeyiz, yerler neden yemyeşil anlayamıyorum, anlamıyorum tedirginliğini kuşların ama durmak yok koşmaya devam ediyorum…
Bahar gelmedi daha, toprağın sevecen sıcaklığı ürpertiyor beni ama nefes nefeseyim hala koşuyorum… Bir daha bahar gelmeyecek belki de ömrüme… Hem de hiç…
Uzun siyah pardesüm koşarken ayaklarıma dolanıyor hatta arada bir kanatlanmışım hissini verirken seviyorum siyahlığını…
Şalım boynumu bırakmış, bir körebe gibi kapatmaya pek meraklı gözlerimi…
Hep sevdim siyahı, ondan mıydı bu hüzün severliğim ???
Hala hedefimdeki o mezar taşına ulaşamadım, yaklaştıkça uzaklaşan bir silüetin peşinde düşe kalka gölgem…Burası mezarlığa benzemiyor ama ben neden yüreğimdeki acıyla yarışırcasına tüketiyorum göz yaşlarımı? Ve neden yalnızca rüzgar öpüyor gözlerimden?
Peki ya güneş nerde?
Uçtum uçacağım…
Hemen o mezar taşının üzerindeki ismi okumam lazım…
Belli ki, beni buraya çeken O…
Kilyos’un tepeleri gibi tutar buralar beni, deniz de görüyor üstelik…
Ne işim vardı burada, şu an işyerimde olmalıydım…
Omuzlarımda bir ölü ağırlığı, hıçkırıklarım martı çığlıklarında kayboluyor, susuyorum az sonraki feryadımın son hazırlık aşamasında olduğumun farkında bile değilim, ne yazık !
A aaa !
Martılar kaçışıyor…
Hepsi simsiyah, hepsi gece gibi ve çok karanlık…
Kanadının içi pamuk beyazı değil miydi oysa martıların ?
Belli ki vücut kimyalarını bozan bir YAS’ ları var…
Ve belki de;
BİR ANNE SAÇLARINDA ÇIRPIYORLAR KANATLARINI…
Ağırlaşıyor adımlarım, hava daha bir kararıyor, üzerime anlayamadığım bir rehavet gelip çörekleniyor…
Hem de korkutan bir şey var beni !
Kötü bir şey olacak hissediyorum !
Kısıldı sesim gibi, gözlerim de…
Geçenlerde okumuştum, “ikindi vaktinden sonra mezarlığa girilmezmiş” diye…
Düşünüyorum öğlendir sanırım hava gri siyah, orta küllü olsa da akşama varmamıştır diyorum…
Derken; yaklaşıyorum mezar taşına…
Geri geri gitse de ayaklarım, direniyorum onlara…
Bildiğim tüm duaları okuyorum içimden…
En çok Ayet-el Kürsi’yi…
Yaklaştım iyice…
Bismillah !
Gördüğüm gerçek olamaz…
Anneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !
Anneeeeeeeee !
Yırtıyorum çığlığımla göğü…
Acıyı hissediyorum, kalbimin yıkık duvarlarında…
Artık tek bir martı dahi yok…
Annem !
Annem ! ölmüş…
O’nun adı var mezar taşında…
Yüreğimi toprağıyla kundakladığımı hissettim…
Sımsıcacıktım…
Son kez göremedim yüzünü, doyasıya sarılamadım diye yatıyorum mezarının üzerine, taptaze toprağına rahmet diyorum, döküyorum tüm yaşlarımı orda…
Durmadım seslendim, duyar diye belki sesimi….
/Avuçlarımda çocukluğumdan kalma sevinçler, serpiyorum anne !
İhtiyacı yok artık gülmeye dudaklarımın,
Hele ki sensiz…/
Evet bir boşluk var içimde, nefes aldığımda boşa gider gibi bir his işte…
Tüm hücrelerime sinen kaskatı bir acı bu…
Sökülüp atılmayacak cinsten, her nefesle tazelenecek gibi korkarım…
Hani bir uçurumun kenarında, rüzgarın ellerine teslim edecekmiş gibi ruhumu…
Hissediyorum artık, zaten zorlaşarak devam eden hayatım bir üst seviyeye atlamış olacak bu acı oyunda…
Üstelik yedek can’da olmayacak eminim…
Hemen özledim annemi, yine bebekliğime dönmek istedim iyi mi ?
Bugünlerde pek ister oldum yenidoğan olmayı…
Acılar ruhumu vefasıyla pek bir sıkı sardığından mı ne?
Gözümün yaşları hep açık, yağmursuz bulutların inadına…
Kapatsın biri diyorum, kapatsın bu kabus sahnesini ve bir vuslat repliğinden koşa koşa gelsin ANNEM… Babam nerede?
O’nun elleri güçlüdür kendimi bildim bileli, hala dokunsa ölecek gibi olurum…
Terli güneşlere ah bir gölge olabilse ve ben hiç üşümesem bu Aralık gelişli Kasım’da…
Derken, yattım toprağının sol yanına …
Evet sıcacıktı toprağı ve…
O da ne bir yürek atışı duyuyordum toprağın derinlerinde….
***
İrkildim, ağlıyordum…
Rüya kılığında bir KABUS’muş gördüğüm….
Acıyı iliklerime kadar hissettiğim kötü bir rüyaydı...
SİYAH BİR DÜŞ ARALIĞI’ndan baktım ölüme...
SNKY
...
..
.
YORUMLAR
Annemi- özlemi hep içimde olanım- yedi yaşımdayken kaybetmiş olan ben: Bu yazıyı okurken gözlerim nemlendi. Bence annesiz olmak yarım olmak gibidir. Kanatların(ellerin) gözlerin, bedenin ve herşeyin yarımdır demektir.
Yaınınızın anlatımı,gayet iyi, sürükleyici ve dil işlevliği çok harika kulanmışsınız. Başarılı bir metin.
Yüreğinizi selamlıyorum,
(( Seçil Nimet ))
Teşekkür ederim...
Acınızı tazelemek istememiştim ama üzüldüm buna... :)
DemAN
Üzülmeyin lütfen, görüş ve anlayışınıza hayran oldum.
Sevgimdesiniz bunu bilesiniz...
(( Seçil Nimet ))
Yani kalmamış mı diyecek bişi? :)
Öyle olsun...
Evladı için lokantalarda bulaşıkçılık yapıp o lolantalarda zengin sofralarından arta kalan kırıntılarla karnını doyuran anneler de tanıdım. Zihinsel ve bedensel özürlü evladını öylece bırakıp oğlu yaşındaki delikanlı ile evden kaçanlarını da. O bakımdan anne nedir? Nasıl bir şeydir? Neye benzer bilemiyorum.
Ama sinki ilk anlattıklarımdan olmalı. Yoksabu kadfar hasret çekmezdiniz. İşte o annenin de ellerinden öpüyorum ben...Yaşı ne olursa olsun. Hayatta veya değil olsun.. Ne olursa olsun o annenin ellerinden öpüyorum.
Selam ve saygılarımla.
Yazınızdan sonra direkt annemi aradım...Vesile oldunuz teşekkürler..Ne kadar güzeldi..Selamlarımla
(( Seçil Nimet ))
Bazen vesile olmak daha güzeldir... :)
Teşekkürler...
İbrahim ERZURUMLU
vuslat repliklerinde kaybettik en çok da en sevdiklerimizin yüreklerindeki üşüyen yanlarımızı!
hedefteki mezar taşı bazen ihtiyacın olduğu anlarda sende ol/a/mayan canlardan daha sadık değil mi gamze dağım!...
sevgimle...
Mehtap ALTAN tarafından 11/23/2011 2:37:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
(( Seçil Nimet ))
En sevdiğim yeri sevmişsin...
VUSLAT REPLİĞİ... :)
Sarı Yalnızımı öperim hayallerinin alnından, o kadarrrr... :)
...
Günaydın esmer kadın günaydın anne yüzlüm
Günaydın saklı güzel günaydın ölüm gözlüm
...
Ezanla başlar sala ile biter...Aradaki söylencelerimizi toprak ederiz bağrımıza.
Sevgiler,selamlar güzel insan.
(( Seçil Nimet ))
Bak sende varsın bu yazıda...
Biraz torpil yapsan olmaz mıııı?
Teşekkürler gönlünün güzelliğini görmeme yardımcı dizelerine... :)
MEZARKABUL55
benim şiirlerimde de güneş yemiş kendini ,ama başka yazılarda ve şiirlerde görünce bunu bağırasım geliyor
-güneşeeeeeeeeeeeee,güneşe yüz.
cansın deli kadın
lacivertiğnedenlik
hayde gidelum ahydee dağların arkasına
Hayır olsun İnşallah rüyanız..Hüzünlü ve canlıydı yazınız.Her karesini yaşattınız rüyanızın.Bu da başarılı olduğunun göstergesidir çalışmanın.Bu arada ömrü uzamış annenizin de...Rabbim herşeyin hayırlısını nasip etsin bizlere...Selamlarımla...
(( Seçil Nimet ))
Amin efendim amiiin...
Milyon kere hemde... :)
Hiç ölür mü bir çocuğun annesi...Ölmez.
İşte "anne" bu kadar derindir. Anne, bütün hayatın başlangıç noktasıdır ve atılan her adım dolaylı dolaysız, onun etrafında döner. Söylenen her sözün gizli öznesi annedir. Ahlar vahlar, oflar bile anne demektir. Bu sözlerim hiç bir şekilde kadın hassasiyeti, ya da fenist saçmalaığı değil, her ademoğlunun iyice düşündükten sonra hak vereceği sözlerdir.
Sen de bu derin konuyu kanata kanata işlemişsin.
Ne diyeyim. 10 puan...
Sevgiler güzel yazarım.
(( Seçil Nimet ))
Gelişine teşekkürler...
Mühimdin benim için...
Ama yazıyı nasıl buldun, ilk anda rüya oluşunu hissetmesin insanlar dedimdi, oldumu acaba merak ettim, senin gözünden tabiii...:)
Sağol Aynur'um...
Aynur Engindeniz
Yazı hakkında fazla ipucu vermek istemem böyle öykülerde. Okur manzarayı baştan görmesin diye.
Elbette kaliteli buldum.
rüyalar ters çıkar derler, Allah uzun ve mutlu ömürler versin annenize ve size..
yazınızı okurken etkilenmemek mümkün değildi, tebirk ederim.
saygılarımla,
(( Seçil Nimet ))
Evet bir etki yaratmak istediğim doğru okuyanların yüreğinin küçük bir odacığında...
Fazla odası olanların yada...
Teşekkürler...
(( Seçil Nimet ))
Yazıda istediğim, başta rüya olduğunun anlaşılmamasıydı...
eğer anlamadıysanız ilk okuduğunuzda amacıma ulaştım demektir...
Teşekkürler güzel yorumunuza... :)
/Annenin birden fazla evladı olur da, çocuğun bir tanecik annesi vardır...
Ve ben o bir tek’imi kaybetmiştim, bu ölüm aralığına açılan siyah gecede…/
Bu cümlelerden sonra sızlayıverdi burnumun direği, ne de meraklıymış gözlerim ağlamaya hemen açıldı göz pınarlarım ve yazının sonuna kadar ağladım... Kabus bu, bu bir karabasan uyan sen uyan diye bağırdı sesiz çığlıklarda yüreğim avaz avaz... ama malesef ki gerçeğin kendisiydi evet bende Tek'imi kaybettim ve bu yazıyla yeniden ve yeniden tazelendi Tek'ime olan özlemimmmm.... Yüreğine sağlık diliyorum ve gözlerinden öpüyorum..çok başarılıydı yazın.
(( Seçil Nimet ))
Ama kimseyi üzmek istemedim ki ben...
Allah rahmet eylesin annenizi, benim anneciğime de uzun ömürler versin inşaallah...
Sevgiler... :)
Bazen insan okuduğu bir yazının içinde buruk ve acı dolu hislerle kalır...İçinden bir sesle kaybedilen için dualara yöneltilir düşünceler...Sadece sabır ve rahmet dilemek azdır aslında, belki de acınızı paylaşma duygusuyla yetinilemez aslında ...Sağlık ve huzur dileklerimle...m.y
(( Seçil Nimet ))
Bu paylaştığım yazının en güzel yanıydı rüya olması...
Saygılar...
(( Seçil Nimet ))
Anneme ömrüne ömür eklensin inşaallah...
Kötü bir rüyaydı ama güzel bir paylaşım çıktı bence ortaya...
Ağlamayın hemen bir Yasin-i Şerif okuyun lütfen...
Yüreğine sağlık.Allah kimseye yaşatmasın bu acıyı.Elbette hayatın bi gerçeği buda.Bi gün hepimizin kavuşacağı yere önceden gidip bizi bekliyorlar sadece... Kavuşacağız yine sevdiklerimize inşaAllah eğer layık isek ve eğer gerçekten sevmişsek!!!
Sevgi ve saygılarımla...
(( Seçil Nimet ))
Allah korusun, annem yanımda şükür ki... :)
Ama ömrünü uzattım bu rüyayla... :)
Şiir Cadısı
(( Seçil Nimet ))
Kötü bir rüyaydı ama annemin ömrü uzadı belki de... :)
Teşekkürler kuzuparem...
(( Seçil Nimet ))
Bu bir rüya ama kaptırmayalım kendimizi...
Gördüğüm bir rüyaydı ve paylaşmak istedim...
Teşekkürler...