- 339 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dıştan Bir İnşa 4
4-]Kişileri dıştan ortaklaşa (kolektif) sağlasan oluşla davrandıran iç bencilliklerin, dıştan sosyal güç gibi bir zırh giymiş, bu zırh kişi bilmesi olan iç öznemizi de, dolaylı sağlayışların zırhıyla örtmüştü. Böylece dıştan sağlasan olan her bir sosyal kişiler de, içgüdünün isteğiyle, dıştaki sosyal yapıyla girişti. İnsanın bu kabil fantezi girişmeleri, İnsanın, insan üzerinde; kendi eylemlerinin etkilerini artırdı. İnsan, doğa girişmelerinin etkileri, insanda; insanın da imsel katkılarıyla, bir iyi groteskti düşünme yansımalarını beraberinde oluşturdu. Nedenli bilememenin, yaşantı bağı kuramadıkları; grotesk nedenli oluyordu.
Sağla sınılanların bu kabil groteski düşünme meşumluklarıyla insan kendi girişmesinin, insan kendi ilişkilenişlerinin, kendisine yansıyan anlamasını; insan dünyası içinde sağlanışlarını, yabancı varlıklar davranışı sayesinde bir elde ediş, haline getiriyordular. Böylesi olup biten her şey, yabancılaşmanın kurgusuydu. Groteski olanın, zaman içindeki adımı, böyle atılmış olmaktaydı. Artık tekil kişiler öznesi, dıştan organizma-organizmalar arası sağla sanlı ortaklaşa totemi yaşamın kendisine aktarımlarını, bilir olacaklardı.
Kişi egoizmi olan temel durumun içti eğimi; önce hücreler arası ve sonra hücreler birliği olan dokular arası işbirlikçin durumu haline geldiler. Ve kişi egoizmi giderekten, organlar faaliyetli çekimlimeler oldular. İçteki bu organize oluşmanın bir benzer yansıması da; dıştaki sosyal elci bir organize yapı kurum oldular. Kurumsa olan kurumların ortaklaşa sağlatımları olmaları nedeniyle, kişi öznesini; daha bir fantastik boyutlu hale kaydırtmıştılar.
Söz gelimi; karşı cinse neden yaklaşıyordunuz? Bu gibi eğilimler kaynağını nereden alıyordu? Gibi bugün de size sorulan bu sorular, eylemlerinin meşruiyet kaynağı, işte tam da burasıydı. İçti kişi özneli bencillikti. Bu kabil arkaik belirlenimle kişi egoizmleriniz sayesindedir ki, karşı cins de böyle bir soruyu kendisine sormadan önce, zaten size yaklaşım içinde olurlar.
Ancak toplumsal yaşamın geldiği bu aşamayla, bu günkü ilişkileniş biçiminde; içinde olduğumuz sosyal öznenin kazanımıyladır ki, karşı cinsler birbirine böyle bir soruyu sorabilme bilinci içindedirler. Aslında bu gibi sorularla, kişilerin dıştan olan sosyal ve toplumsal bağlarının, edimsel totemi meşrulaşmalarını aramaktayız. Değil ise, cinsel olanın temelinde olanların meşrulaşmasını pek sorgulamayız bile.
Sistemler, referans noktalarıyla denetlenir. Korunan noktalarıyla (kararlı-düzenli) stabil kalırlar. İnsan iç organizma dolaşımıyla ve dıştan sos yo toplumsa yapı dolaşımıyla bir sistem ilişkisi içindedirler. Bu nedenle insanlar sistem davranışının duygu ve eğilimi, içinde olurlar. Söz gelimi dıştaki eylemlerinizi sos yo toplumun totemi kuralları biçimleyip düzenler ve referans kurallarına göre sizi denetler.
İnsanlar yaşantısının en başından bu güne her girişme duygu ve yaşantı yansımasının iç dış bağlasan denetimini kuramazlar. Bunlar sizin iç dış sistem denetiminizle değil beynin hayal kurma fantezi geliştirme gibi takıntı ve kurgularla indirgenme isteyişi sizin fetişti kapılışlarınıza yol açarlar.
İşte iç sisteminizin ve dış sisteminizin bu kabil düzen ilişkisi içinde ki yönelimlerinin dışında kalan, kendisini algılayan beyin özne yapısı içinde bir ben neden böyleyim? Gibi sorunsalların dıştan içine de hitap eder bir ortak noktasını bulamadığından kaygılıdırlar. Bu nedenle dinli anlamalı evrensel bir kaynağın, herkese aynı seslenir. Herkesi aynı denetlemelere tabi kılar olması boşluğunu doldurmanın kaygısını duyar.
Bu boşluk, hücre olmayla dışta bıraktığımız çevre alan ilişkisinden kopuşun, hücre boyut alana izole olmanın boşluğudur. Bu başlı başına bir gerilim alan oluşmasıdır. Bu alan dıştan girdi yapmanızı sağlıyordu ama dışa (evrensel olana kaostuk süreçlerle girişme eğiliminize) katılma isteğinizi de önlüyordu.
Yani evrene, evrensele ait olmanın güdülemesi içindeyizdir. Hem en az dış dünya ilkesiyle düzenli bir sistem ilişki ve girdi çıktısı var eden yaşamlar içinde oluyorduk. Hem de, dışta kalan kaostuk yapının kaostuk süreç eşmesinin izlerini; neden böyleyim? Neden böyle olmalıyım? Gibi denetilmesinin sistem kontrol mekanizma izlerini, duygu olacakla belirtiyorduk. Bu icabı halin dıştan bağlantısı ne olmalıydı?
Ben bu işte, böyle mi olmalıydım? Gibi dıştaki sos yo toplumsal yaşamdan ve içimizdeki organ sistemli içi etkilenmeli yaşamdan kaynaklı, kendi nedenli ve bağsan nedenli belirmelerimiz vardır. Bunlar dışta kültür özneli sorum ulaşmayla belirirler. İçimizde de, bencil özneli bağ girişmenin bir iç ve dış mantıki nedenlerle bağlaşık olup (meşru aşıp), kendilerini referans eden denetlemeye tabi olma isteğindedirler.
Ya, içinde koparak izole olduğunuz; dışa göre bencil belirmeli yapınızın, sizi sınırladığı alan içinde; gerisin geri, içinde koptuğunuz kaostuk aitlikle evrensele doğru olmanın belirmesini ne yapacaktınız? İşte güce ve inanca saygı ile yönelmenin kaynağı. Bu eğilim sos yo toplum içinde de çeşitli nedenlerle kullanımları olacaktı.
Cinsellik temel bir meşruluksa da, onun çiçeklerle ve güzel sözlerle davetkâr olunur olması da, sosyal bir öğrenmedir. Ha keza hediyelere boğulan, alınır satılır olan takastı yanı da, mülkiyetçi toplumsal öğrenmedir.
Sürecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.