- 1081 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Münafıklık
Münafıklık
Münafıklık konusu pek hoş olmasa da, bilinmesinde fayda var diye düşünüyorum.
Kelime manası: İki yüzlü, araya nifak sokan. Fitnekar. Ahdini bozan, yalan söyleyen, hiyanet eden. Görünüşte Müslüman olup hakikatte düşman olan.
İşaratül-İcaz | Münafıklar Bahsinden bir bölümle giriş yapmak isterim konuya.
“Alelekser münafıklar, ehl-i kitaptan oldukları için, şeytani bir zeka sahipleri olup, daha hilekar, daha desiseci olurlar.
Birincisi: Allah’ı kandırmak gibi muhal bir şeyin talebinde bulundukları için tahmik edilmişlerdir.
İkincisi: Menfaat niyetiyle kendilerine zarar dokundurdukları için tesfih edilmiştir.
Üçüncüsü: Menfaati mazarattan tefrik edemedikleri için techil edilmişlerdir.
Dördüncüsü: Tıynetleri pis, sıhhatlerinin madeni hasta, hayat menbaları ölmüş, vesaire gibi rezaletleriyle terzil edilmişlerdir.
Beşincisi: Şifanın talebiyle marazlarını ziyade ettikleri için tezlil edilmişlerdir.
Altıncısı: Elemden maada bir şeyi intaç etmeyen kavi bir azapla tehdit edilmişlerdir.
Yedincisi: İnsanlarca alametlerin en çirkini olan kizb ile teşhir edilmişlerdir.” İşaratül-İcaz
Münafıkların çoğunlukla ehli kitap olması yani bir dine bağlı görünmesi çok manidar. Aldatıcı olması da bu yüzden oluyor. Yoksa dini ön plana çıkarmayanlar, kullanmayanlar zaten din ile aldatarak sonuç alamaz.
1-Tahmik edilmiş olmaları: Allah’ı kandırmaya çalışmalarının yani insanları Allah ile aldatmalarının sonucudur. Ahmaklaşırlar ve insanlara alay konusu olurlar.
2-Tesfih edilmeleri: Sefih, akılsız ve eğlenceye düşkün görülmelerine sebeptir.
3-Techil edilmeleri: Cahilliklerinin ortaya çıkmasına işarettir. Her halleriyle cahilliklerini ele verirler.
4-Terzil edilmeleri: Rezil olmalarına, itibarlarının olmamasına işarettir.
5-Tezlil edilmeleri: Aşağılanmış, zelil hakir olmalarına işarettir.
6-Tehdit edilmeleri: Kavi bir azapla karşılaşacaklarına işarettir.
7-Teşhir edilmeleri: Yalancılıkla tanınmalarına işarettir.
Münafıklar bu 7 Adet T ile başlayan halleri yine T ile başlayan tercihleriyle elde ederler. Sonucunu da hem bu Dünya’da hem bu Dünya’nın ebedi yansıması olan ahirde yaşarlar.
Münafık çerçeve olarak incelenebilir. Bireye direk bu şekilde hitap edilemez. Çünkü münafık olan zaten gizlidir açık olsa münafık olmaz ne ise o olur.
Deccal ile anılan şerlilerin güçlenmesi ve her alanda hüküm sürmesi münafıkların marifetiyle oluyor. Ya bilfiil işin içindeler yönetirler ya taraftar olarak güç verirler. Bu dahi ahmaklıklarından olur.
İsa’nın deccali öldürmesi ile anlatılan durum ise münafıkların kendi kazdığı kuyuya düşüp, içe çökmeleridir.
Sonuç olarak: Ne ekilirse o biçiliyor. Haksızlık edip dine düşmanca tavır alanların bazılarının yeni halini seyredin. Etrafına diklenir, din savunucusu kesilir. Bu daha önce yaptığı haksızlığın karşılık olarak ona döndüğünü gösterir. Önceki hali nasıl zulüm ise yeni hali de inandırıcı olmaz. Çünkü dayatma vardır, suçlama, eleştiri vardır.
Doğruluktan, dürüstlükten ayrılmayanlar ise Altınçağ’da mutlu yaşar.
Selametle, saygılar , sevgiler.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.