- 687 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KANAAT
Anlatımı ve içeri açısından ağırlığı olan kanaat konusu,yazıya dökülmesi bir o kadar zordur.Özellikle günümüz teknolojisinde kanaatın genel anlatımı,yaşam içindeki gerçek ne yazıkki uzaklaşmaktadır.Özünde bencilliğe yer vermeyen bu güzel düşünce,yaşama uygulaya bilmenin güzelliğini anlatmaktadır.
Razı olma fazlasına gözünü dikmemekde anlaşıla bilinir.
Var olana razı gösterme,kabullenmekde anlamak mümkündür.
Öyleyse var olanı kabullenmek demek çalışmamak anlamınada gelebilirmi ?.
İmkanlarım ve bu imkanların bana verdiği değer buymuş, ben buna kabulum anlamına gelmesi anlaşıla bilinir.
Baştada söylediğim gibi zor bir açılımı vardır.
Kabul ve içeriğini anlayan için bu çok daha kolaydır.
Kanaat etme iki farklı anlanabilir, Bencil bir düşünce kanaat’a bakışı çok farklı yorum yapmasına sebep olabilir.
Ben fakirsem neden o zengin ,ben hayatın zorlukları ile mücadele ederken neden o yalanları ile daha başarılı oluyor denilmesi gibi,Kanaatın anlaşılmamasından gelmektedir.
Genel anlamda kanaat kişinin kendini kontrol edebilmesi olarak algılamak gereklidir.
Kontrol elimizde olduğunda kanatın ödülü yaşantımızda değer görecektir,bir başkasının değerleri hakkındaki düşüncelerimizi daha iyi analiz etmemize sebep olacaktır.
Hayallerimizi gerçekleştirmek daha iyi yaşamak anlamında olmadığını anlamamıza sebep olacaktır.
Çok zengin olmanın gerçek mutluluk olup olmadığı hakkında içimizde yaşadığımız gerçek kanaatı anladığımız zaman olacaktır.
Yada çok güzel olmak gerçek güzellikmi diye sorgulamamıza sebep olacaktır.
Kanaat yönümüzü tayin eden bir pusuladır.
Daha çok çalışmanın getireleri hakkındaki ödülün,ne olduğunu anlamak demektir.
Kendimizden başlayarak çevremize faydalı olmanın,çevremizden aldığımız değerlerin samimi içi dolu getirileri olduğu gerçeğidir.
Kanaat dünya üzerinde yaşayan tüm canlıları anlaya bilmenin ve bunların arasında kendi değerinizin ne olduğunu yaşarken anlama erdemliğidir.
Bir başkasının sizi görmemesi sizin yok olduğunuz anlamına gelmediği,aksine onlardan daha çok var olduğunuzun gerçeği kanaat gerçeğidir.
Kanaat bir lokma ekmek,bir hırka kadar basit anlatıla bilinecek ve içeriği ise kelimelerle anlatılmayacak kadar ağır kütlesi olan bir uygulamadır.
Şiddetin,paniğin,hiddetin,bencilliğin olmadığı gerçek kanaat etmektir...Uygulaya bilene..saygılar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.