BAYRAMDAN BAYRAMA
Bir kurban bayramını daha kutladık, yine her taraf kan gölü ve ıssız.
Dini bayramlarımız var, insanlar arasındaki barış ve huzuru sağlamak, birlikteliğin güzelliğini vurgulamak, hısım akrabayı görmek, tanımak, yardımlaşmak gibi birçok özelliği insanlara tanıyan dini bayramlarımızdan birisi kurban bayramı.
Günümüzde artık bu bayramlar kimin kurbanı iyiyiydi, kim kâr etti, kim zarar etti, eti ne kadar geldi, kaç kişiye dağıtıldı, nasıl saklanacak, ne zamana kadar yeter gibi bir çok sohbetlerin yapıldığı ticari bir hal aldı.
Bayramda herkes bir birini kucaklaması gerekirken artık buda hatır gönül ve önemli hısım akraba, menfaat ziyaretlerine dönüştü, yani kim kimi seviyorsa ya da kim kiminle beraberdi gibi birçok amacının dışındaki düşünce ve davranış şekillerine bürünüldü.
Kurban alma, kurban kesme yukarıda da dile getirdiğim gibi ticari bir hal alınca, kurban satıcıları da ticari düşünerek kendilerince önlemlerini almış ve promosyonlu satışlara başladı.
Halbuki kurban alma ve kesme usulleri dinimizce belirlenmiş, her bayram ve muhayyer günlerde bunun anlam ve önemi anlatılır, konuşulur. Buna rağmen anlatanlar bile kendi anlattıkları ve bildiklerinin tam tersini uygulayarak kendilerince kurban derilerinden kendilerine pay çıkarmayı ihmal etmemekteler. Kimisi özel yurtlara, kimisi kuran kursları adı altında, kimisi camii yaptırma, kimisi dernek adına kurban derilerinin peşine düşüp kişisel rant elde etme yollarına başvurabilmekteler. Hal böyle olunca da kurban bayramında çoğu usulsüz işler görmezden gelinerek bu tutum ve davranışlar kontrol edilemez bir hal almaya başlamıştır.
Konu ile ilgili 2002 yılında yaşadığım bir olayı anlatmaktan da kendimi alamayacağım. Ondan sonrada bu işi takip etmekten vazgeçtim.
Hükümet yetkilileri Türk Hava Kurumu dışında kimse kurban derisi toplamayacak dediği halde, ilçe de diyanet yetkilisi ve iki şahıs araçları ile özel bir yurt için kurban derisi topluyor, ve kendilerini takip etmeye başladım. Birkaç kişinin kurban kestiği yerde durdular, kurban derilerini alıp arabaya koydular, o sırada kendilerine kurban derileri Türk Hava Kurumu toplayacak siz neden topluyorsunuz dediğimde tanımadığım kurban kesen vatandaşlardan bir tanesi hemen araya girerek “biz kurban derilerimizi komünistlere vermeyiz” diyerek çıkıştı ve Diyanet yetkilisi ve iki arkadaşı tebessüm ederek araçlarına binip uzaklaştılar. Benim bu çok zoruma gitmişti. Bunun üzerine polisi arayarak durumu anlattığımda ise telefona çıkan memur “ kardeşim başka işin yok mu senin, nasıl olsa herkes bir yerden götürüyor, Türk Hava Kurumuna verse ne olacak orada da birileri yiyecek” toplasınlar diyerek karışmamamı söyledi, o günden bu tarafa hayvan derisi görünce içim sızlar.
Dini bayramlarımız dini inançlar doğrultusunda yapılması gerekirken, kime nasıl nerede yardım edileceği açık açık belirtilir, bilinirken bundan bile birilerinin rant sağlamaya çalışması, adam ayırma kayırmaları olurken birlik ve beraberlikten söz etmek bence kolay iş değil.
Bir de bunun içine siyaset bulaştı mı gerisini siz düşünün. Kurban kesen kesemeyenin tepesinden baktığı günümüzde onlarda artık kendince başka şeyleri kurban etmeye başlayacaktır. Geçenlerde bir Internet sayfasında okuduğum gibi onlarda domates, patates, balık, patlıcan v.s gibi bir şeyleri inanarak kurban etmeye başlarlarsa nice olur o kurbanı gösteriş ve borçla kesenlerin hali bilemiyorum.
YORUMLAR
Değerli okur;
burada benim anlatmak istediğim, görevlilerin davranışı ve görevini kötüye kullanması ve başkalarına nasıl baktığı.
Burada idolojik birşey yok, siz öyle görüyorsanız sizde birşey var demektir.
Kimler kominist, kimler dindar. Diyanet işleri görevlisininin (müftü) işi özel bir yurda deri toplamakmıdır. Yada yazıdaki gibi bir polis memurunun verdiği cevap doğrumu sizce.
Bir kurban bayramını daha kutladık, yine her taraf kan gölü ve ıssız.
Hükümet yetkilileri Türk Hava Kurumu dışında kimse kurban derisi toplamayacak dediği halde, ilçe de diyanet yetkilisi ve iki şahıs araçları ile özel bir yurt için kurban derisi topluyor, ve kendilerini takip etmeye başladım. Birkaç kişinin kurban kestiği yerde durdular, kurban derilerini alıp arabaya koydular, o sırada kendilerine kurban derileri Türk Hava Kurumu toplayacak siz neden topluyorsunuz dediğimde ..........
Kimisi özel yurtlara, kimisi kuran kursları adı altında, kimisi camii yaptırma, kimisi dernek adına kurban derilerinin peşine düşüp kişisel rant elde etme yollarına başvurabilmekteler.....
Birader sanırım yazınızda bir takım ideolojik mesajlar vermeye çaılşmıssın.Ranttan şikayet ediyorsunuz ama THK nun rantını görmezden geliyorsun.Bence herkes istediği yere verebilir.Ben olsam derimi THK na vermektense çöpe atarım neden mi 2002 li yıllarda THK yaptığı yolsuzluk ayyuka çıkmıştı da ondan....