- 824 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Namaz
Birde bu kalemden okuyun;
Namazın tanımından başlayalım;
Namaz; Kul ile Rabbi arasında gizli bir bağ, esrarlı bir iletişim vasıtası, sırlı bir köprüdür.
Namaz; Kulun Rabbine en içten, en samimî, en bereketli, en sevaplı, en nitelikli, en değerli, en kâmil yönelişidir, müteveccih oluşudur, sığınışıdır, iltica edişidir.
Başka bir yönden bakacak olursak;
Namaz; Kulun kendi acziyetini, fakrını, kusurlarını, noksanlıklarını, çâresizliğini, mahviyetini, bir hiç oluşunu idrâk ederek, mutlak kudret Sahibi, mutlak zenginlik Mâliki, mutlak kemâl Sahibi, mutlak rahmet ve merhamet Sahibi, mutlak varlık Sahibi olan Kadîr-i Zülcelâl’in, Ganiyy-i Kerîm’in, Rahmân-ı Rahîm’in, Vâcibü’l-Vücûd’in, yani Cenâb-ı Allah’ın rahmet kucağına kendisini atmasıdır, yani mal etmesidir.
Peki bizlere nasıl farz kılınmış.
Namaz, hicretten bir buçuk yıl kadar önce Miraç (İsrâ) gecesinde farz kılınmıştır. Enes b. Mâlik’ten rivâyete göre özet olarak şöyle demiştir:
"Hz. Peygamber (a.s.v.)’e İsrâ gecesi, namaz elli vakit olarak farz kılındı. Sonra azaltıldı ve beş vakte düşürüldü. Sonra şöyle seslenildi: Ey Muhammed(s.a.v.), şüphesiz bizim nezdimizdeki söz bir değişikliğe uğramaz. Senin için bu beş vakit namaz, elli vakit namazın karşılığıdır." (Buhâri, Salat, 76, Enbiya, 5; Müslim, İman, 263; Ahmed b. Hanbel, V,122,143).
Daha önceki ümmetlerin de namaz ibadeti varmış. Kur’an-ı Kerim’de Lokman (a.s.)’in oğluna namazı emretmesi (Lokman, 31/17), Hz. İbrahim (a.s.) ’in Hicaz’ın güvenliği için dua ederken namazdan söz etmesi (İbrâhim,14/37), Yüce Allâh’ın, Tur dağında ilk vahiy sırasında Hz. Mûsa (a.s.)’dan namaz kılmasını istemesi (Tahâ, 20/14) örnek verilebilir.
(Resulüm!) Sana vahyedilen Kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki, namaz, hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür. Allah yaptıklarınızı bilir. (Ankebut: 45.)
Hadis-i Şeriftende anlaşıldığı üzere; namaz, kötülüklerden ve terbiyesizlikten alıkoyar. Allah’a en yakın yer secdedir. Secdede bizler Allah’a tüm yakınlığımızla yalvara yakara ONDAN affı-marifet istemeliyiz.
ALLAH sevgisi kelimeyle ifade edilmez, amelle ifade edilir…
Kısa bir şey anlatayım…
Ben bir Hıristiyan ülkesinde yaşıyorum. Burada insanlar Pazar günleri en güzel elbiselerini giyip, kiliseye gidiyorlar. İşçiler dahi eğer Pazar günü çalışıyorlarsa işlerini bırakıp eve gidiyorlar takım elbiselerini giyip kiliseye gidiyorlar. İbadetlerine bu kadar önem veriyorlar.
Evet; bizim insanlarımızda en azından Namazlarına önem verselerdi belki, Dünyada daha çok Müslüman olunurdu…
Sayın Kardeşlerim bir de Nafile namazları vardır… Bunlar 14 tanedir.
1. Teheccüd Namazı, 2. İşrak Namazı, 3. Duhâ (Kuşluk) Namazı, 4. Evvabin Namazı, 5. Abdest Şükür Namazı, 6. Tahiyyetü’l Mescid Namazı, 7. Yolculuk Namazı, 8. Küsûf ve Husuf Namazı, 9. Şükür Namazı, 10. Tesbih Namazı, 11. İstihâre Namazı, 12. Tevbe Namazı, 13. Hâcet Namazı, 14. Zelzele Namazı.
Bir sonra ki yazım da Nafile Namazlarını açıklamaya çalışacağım…