ŞİİR USTAMA AÇIK MEKTUP
Gerçekten o bir deli, yani her zaman herkesin iyiliğini düşünen çocuk yürekli ve akıllı olanından, filozof olanından yani.
Hani deli deliyi görünce çomağını saklar ya vallahi bu deli çomağını saklayamadığı için arada bir dağa kaçıyor.
Duydum ki, yani yazdıklarından öğrendim ki, gene birilerine küsmüş, deli işte akıllı olsa küser mi? ‘’Küstürür’’ bir ara bana da küsmüştü, aradan neredeyse iki yıl geçti, ne bir selam ne de bir merhaba, ben de üstüne gitmedim açıkçası, biliyordum ki her adımımı izliyor, özellikle de ciddi anlamda sağlık sorunlarım olduğundan, küsmüş olsa da takip ederdi. O takip ederdi de ben de fena küserim küstüğüm zaman ya, bu kez küsmemiş kırılmıştım, uzun zaman semtine uğramadım…
Her neyse bizim deli kendi kendine çözmüş olayı ve biz tekrardan daha dün selamlaşmış gibi hiçbir serzenişte bulunmadan başladık sohbete.
Dedim ya, deli deliyi görünce çomağını saklarmış diye, bizim çomaklar sadece iyi niyetten ibaret olduğundan, kimse kimseye bir şey sormaz. Deli ya, yüreği bir çocuk kadar saf, sevgi dolu, bol bol da dağıtır, karşılık görmeyince ya da, suistimal edildiğini düşündüğünde kazara veya biri damarına basınca da böyle kaçar gider. Ulaşılmasını da istemez, eğer biri seni zaten gözden de gönülden de çıkarmışsa neden arasın ki…
Deli işte…
Hadi diyelim biri damarına bastı, diğerlerinin günahı ne, adım gibi biliyorum ki, şiir senin, aşın ekmeğin, aldığın nefes, damarında dolaşan hayati sıvı, dönüp dolaşıp gene geleceğin bir yerin kapısını neden herkesin suratına kapatırsın be hey deli…
Bak bayram da geliyor, kime kızmış veya neye alınmışsan dön ve hesabını sadece o darıldığın insandan sor…Aksi halde herkesi kaybedeceksin sen kendini biliyorsun…
DELİ; DELİ OLMA…En azından iyi olup olmadığını söyle…
Merak ettiğimden değil, sadece onca yıldır sürüp gelen dostluğun hatırına sormak istedim…
Nasılsın Usta, İyimisin….?
Hatice AK/21.11.2011
(Bu mektubu bayramdan önce yazmıştım, eklemek bu güne kısmetmiş.)