ÇEKİRGE MENGENE VESAİRE
ÇEKİRGE, MENGENE VESAİRE.
Çekirgeler üzerine söylenmiş sözler var her biri, bir diğerinden özlü ve sözlü.
Ben ülkeme baktıkça, yaşananları gördükçe, çekirge sürüsünün tahribatını nasıl tamir ederiz den çok, bu kadar çok ve sürekli zıplayan çekirgeyi bir arada görmüş olduğuma şaşırıyorum.
Oysa bize okullarda ve hayatta, bilge insanlar ve öğretmenler çekirgelerin en fazla, iki kere zıpladığını öğretmişti.
Bu çekirgeler ise sürekli, mütemadiyen zıplıyorlar ve eline çalı süpürgesi alacak bir “memet dayı” henüz yok ortada.
Bekliyoruz.
Oysa “memet dayı”nın bağını, bahçesini yerle yeksan eden bu çekirgeler, nerdeyse artık “memet dayı”ya bile yaşam hakkı tanımayacaklar. Bekliyoruz.
“Çekirge bir zıplar, iki zıplar üçüncü de nah zıplar” hikayesini, bize öğreten bilge atalara ve öğretmenlerimize saygılarımı sunarım.
Hayatın her alanında, her köşede bu çekirgelerden var.
Zıplıyorlar.
Nereye .?
Amerika’ya, Avrupa’ya, Orta doğuya her yere zıplıyorlar.
Çekirgelerin amacı var.
Zıpla çekirge.
Beslen çekirge.
Çekirgeler besleniyor, töreyi yiyerek, çekirgeler besleniyor kültürümüzü yiyerek, çekirgeler besleniyor, milliyetçi duruşumuzu tüketerek, çekirgeler besleniyor Atatürk ilke ve devrimlerini yok ederek, çekirgeler besleniyor dinsel inancı yoz ederek.
Çekirgeler Türkiye’nin duruşunu, onurunu, devlet olma geleneğini, komşularını, Türk insanına ait ne değer kalmışsa hepsini yağmalıyor.
“Memet dayı” bakıyor.
“Memet dayı”nın ülkesinde ne bağ kaldı, ne bahçe. Ne töre kaldı, ne kültür.
“Memet dayı”nın ne ATATÜRK’Ü kadı ne bağımsız devlet geleneği.
Çekirgeler zıplıyor.
“Memet dayı”bakıyor.
Çekirgeler Amerikan kucağında.
Orta Doğu da BOP peşinde.
Avrupa salıncağında.
Ülkeyi sadece talan etmekle değil, bölmek peşinde de zıplıyorlar, hopluyorlar.
Bense atalarıma ve öğretmenlerime hayıflanıyorum.
Çekirgeler konusunda aldanmışlığıma ve eksik bilgilerime.
“Çekirge saz çalar, çekirge keyifçidir, çekirge tembeldir, çekirge en fazla iki kere zıplar”.
Hayır! bu işte bir yanlış var.
Bu çekirgeler iyi zıplıyor.
Bu çekirgeler iyi örgütlü, bu çekirgeler görev çekirgesi.
Bölecekler, yozlaştıracaklar, kullaştıracaklar, kısaca ATATÜK ilkelerinden devrimlerinden, CUMHURİYETTEN, ulus olma bilincinden, milliyetçi duruştan rövanşı alacaklar.
“Memet dayı” ne der bilmem ama “Memet dayı” bu kadar alık, bu kadar sürüden olamaz.
“Memet dayı” ahır süpürgesiyle süpürür bunları.
“Memet dayı”nın töresinde, millici duruşunda tam bağımsızlık var. Alır ahır süpürgesini süpürür bu ücretli, görevli çekirgeleri.
“Memet dayı” bu emperyalist oyuncağı, kurma çekirgelere, izin vermez. Tarihinde vermemiş, şimdi asla vermez.
Çekirgelerin elinde ki mengene bu milleti iğdiş etmez.
O mengene az gelir.
Bu millet çekirge mengenesinde iğdiş edilmez.
Bu milletin millici duruşu, bu milletin asil kanı, bu milletin töresi mengenede sıkılmaz, sıkılamaz.
Atalara, öğretmenlerime hayıflanıyorum. Çekirgeleri küçümsettikleri için, ama şimdi, hayıflanma, alınma zamanı değil, çekirgeleri ezme zamanı.
Hadi “Memet dayı” çekirgeleri ahır süpürgesiyle bu bahçeden, bu bağdan kovma zamanı.
Emperyalist silahlara, emperyalist silahlarla yanıt verme zamanı.
Türk duruşunu, onurlu geçmişi, ATATÜRK’Ü yad, etme zamanı.
Bu BOB görevlisi, töre düşmanı, milliyeti olmayan emperyalist,amerikancı ümmet çekirgeleri ezme ve süpürme zamanı.
Çekirge mantığıyla, küçücük çekirge beyniyle o küçücük mengenelerde bu koca yürekleri sıkmayı düşünen çekirgeleri yok etme zamanı.
YAŞASIN TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE DEME ZAMANI.
HADİ “MEMET DAYI”İŞ BAŞINA TEMİZLİK ZAMANI.
Ş.GÖKSOY