- 1329 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEDELSİZ ASKERLER VE VİCDANI KABÜLCÜLER
Bu aslında seksen yıl önce terhis edilen bir ordunun tekrar terhis edilmesinin ilk provalarından başka bir şey değildir.
Bizim yukarda makaleye başlık olarak verdiğimiz kesim yani vicdanı kabülcüler ve bedelsiz askerler çoğunluk olduğu gibi gözükse de ilk öndeki kısmı şehit aileleri ve gazilerdir.
Şimdi o para ödeyerek askerlik yaptıklarını söyleyecek olanlar gazilerin yüzüne nasıl bakacaklar? Biz bu vatanın evladıyız nasıl diyecekler?
Yani bu vatan onlar için kiralık bir yurda dönüşmedi mi? Onlar artık bu vatanda kiracıdır. Bir kiracının bir evde ne kadar hakkı varsa onlarında bu vatan üzerinde o kadar hakları vardır. Statü olarak bedelli askerlik yapan bir Türk’ün bu ülkede azınlık olarak yaşayan bir Ermeni’den, bir Rum’dan, bir Yahudi’den farkı yoktur aslında.
Peki devlet artık askere gelmeyene bakaya, saklı, yada firari diyebeilecek mi? Dedi diyelim, bu durumda olan vatandaş "Sana ne kardeşim parasını verir yaparım. Bedeli kadar konuş, kes sesini" derse devlete; devlet ne cevap verecek? Devlet hiç bir cevap veremeyecek.
Güneydoğuya celbi çıkanların kaçı katılacak acaba birliğine bundan sonra? Katılanların kaçı silah sıkacak düşmana? Ben şahsen bedelli askelik yapmış bir insana vatan haini gözü ile bakarım. Peki bunlar toplumda tepki görüp canlarından olursa ailesine nasıl anlatılacak? Ona ateş edene ne ceza vereceksiniz?
Bu kanunlar milletin kalbine saplanan EKONOMİK BİR HANÇERDİR. BU HANÇERİ NE DEVLET ÇIKARABİLİR. NEDE TARİH. NEDE BİR BİLEN. GÜNEYDOĞUDAKİ ÖLEN TERÖRİSTLERİN AİLELERİ DİĞER ÇOCUKLARINI "BENİM VİCDANIMIZ ELVERMİYOR ASKERE GÖNDERMİYORUM ÇOCUĞUMU" DERSE NE CEVAP VERECEKSİNİZ?
PEKİ BEDELLİDEN TOPLANAN PARAYI UTANMADAN ,SIKILMADAN ŞEHİT AİLELERİNE VEREREK AKLAYACAĞINIZIMI SANIYORSUNUZ? ŞEHİT AİLERİ VE GAZİLERİN VİCADINI SİZİN O KİRLİ PARANIZI AKLAMA YERİMİDİR?
Bu oyun aslında Türk Silahlı Kuvvetlerini profesyonel askerliğe mecbur bırakmak için oynanan oyunun birinci safhasıdır.
Bu durum tarihteki ikinci Vaka-ı Hayriye olayıdır. Türk Silahlı Kuvvetleri Ergenekon’la başlayan süreçle ve Bedeli Kanunu, Vidanı Ret Kanun ile Yeniçeri Ocağı gibi safha safha kapatılmaktadır.
NATO misyonunu tamalamıştır. Profesyonel hala getirilecek Türk Ordusu artık sadece Ortadoğu’da batının Jandarmalığını yapan bir mesleğe dönüştürülecektir.
Çünkü halk çocuğunu askere göndermiyecektir. Enayi mi göndersin? Yeni bir bedelli kanunun çıkmasını bekleyecektir. Bu durum parası olanın parası olmayana üsten bakmasına neden olacaktır. Bedeli askerlik kanunu çıktıktan sonra evladı güneydoğuda ölen aileleri cenaze töreninde nasıl teselli edeceksiniz?
Bu bedelli ve bedelsiz ayrımını bu vicdani retçi ve vicdanı kabulcü farkını ve yarattığı ikiliği yaşayarak hep birlikte göreceğiz.
Tanrı Türk Milletine dayanma gücü ve sabır versin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.