- 1365 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
BİR PAZAR SABAHI SABİHA HANIM...
Yanyana kazılmış iki mezar çukurunu andıran gözlerinde, itirazsız yerimi almıştım çoktan…Ne garip sıcacıktı toprağı, sardı ruhumu hemencecik.Pamuk şekerinin beyazı vardır yada melek kanadının beyazı “ KAR BEYAZ ” hani…Evet evet tıpkı öyleydi denizin dalgalarını miras bıraktığı saçları… Yanaklarından uzanan, ince naif çizgiler dudaklarında son bulurken, ne acı ne de keder vardı simasında.Mutlu, sevecen ve 83 yaşına rağmen inanılmaz bir umut sahibiydi İstanbul Hanımefendisi Sabiha Teyze…
“ Sadece hayatı sevdim ” diye başlayan sohbeti, başımdan geçenleri öğrendiğinde; “ Sende hep sev ve hiç kaygılanma, Mevlamın verdiği ömrü geri aldığı nerde görülmüş yavrucuğum ” diye devam ediyordu…Kaşları yay gibiydi, biraz ince ve güçsüz ama kararlı bakışlarının baş müsebbibiydi…
Çok şey öğrenecektim Sabiha Hanım Teyzeden çok…83 yıllık bedeninin ve ruhunun her bir köşesinde ne çok umut bahçesi vardı.Ve her dem baharı müjdeleyen sözleri.
Ben kulağımdaki o saba rüzgarını andıran sese kulak vermiştim vermesine de, ellerine dalmıştım bir yandan, ne az kırışıklık vardı ellerinde, yaşlı bir kadına göre…O narin ellerini aşağı yukarı kullanarak bir öğretmen edasına bürünmüştü…Sanırım “ Hayat Öğretmeni” ‘ydi…
“Bak bana, tek başımayım hayatta ama iyi baktığım için biliyor musun?5. katta oturuyorum ve hala Off’ lamıyorum çıkarken.Düşün 83 yaşındayım ve 1 hap kullanıyorum öyle avuç avuç değil…O da malum tansiyon hapım.Yoksa şekerin toz haliymiş, kesme hali kanserojenmiş hiç takılmadım öyle şeylere.Sende öyle yap yavrucuğum.Yüzünde hastalığının gölgesini görmemek mutlu etti beni, hep gül ama hep, ilaç niyetine e mi ?” dedi…
Pazar sabahı omzumdaki meleklerden biri çaldırmış olmalıydı, 46 yıllık apartmanımızın giriş katında oturan hatta toprak sahibi olan Sacide Hanım ablanın kapısını…
“Abla” dediysem yaşımı ikiyle çarpıp bir eklediğimde yaşı ortaya çıkan ayrı bir alemdir Sacide Abla…Teyze desem mesela darılır biliyorum…Çünkü teyze gibi değil, her zaman bakımlı ve her zaman dik yürüyen, yılların yorgunluğunu yüzünde ve bedeninde barındırmayan ve hep hayranlıkla bakacağım bir kadın Sacide Abla… Sabiha hanım teyze, Sacide ablanın rahmetli eşinin halası düşünün…
İki yaşlı kadının kahvaltı masasında süren sohbetlerini, anılarını dinlemek, sahilde yürüyüşten sonra ne de güzel gelmişti bana… Müsaade istedim ve eve çıktım, Sabiha Hanım Teyzeyle vedalaşırken, “ yavrum öp elimi sıkıca sarıl sana da bulaşsın bu uzun ömür, bak gör benden çok yaşayacaksın derken ” sesi titredi birden…” Şimdi senin yaşında olmak için neler vermezdim, kıymetini bil su gibi akıp giden hayatının ” dedi…Sarıldım sıkıca ve öptüm ellerini, yüzüme sürdüm…
Sacide abla da, elinde kara üzüm reçeli ve tarçınlı gün kurusu reçeliyle geldi kapıya beni uğurlamak için…O da sımsıkı sarıldı “ Yavrum iyi bak kendine “ diye…Ve yavaş yavaş merdivenleri çıkarken Sabiha hanım teyze ile Sacide ablanın kahkahaları apartmanı çınlatıyordu…
Belki bir gün bende kimbilir ?
SNKY
...
..
.
YORUMLAR
Eğer bir yaşlı, hayatı iyi öğrenmiş ve değerlendirmişse; yaşlılık bir bahar mevsimidir bir bakıma. bir de rahmetli babamın dediği gibi: "sen ben olursun fakat ben artık sen olamam" onların yaşına gelmemiz mümkündür ve göreceğimiz olgulardır yaşlılık.
Gene de hepimizin fobi olarak yaklaştığımız yaşlılıktan kimse de kaçamaz. gelelim senin anlatıklarına:
O kadar sıcak bir anlatımla yazmışsınız ki yaşlılk fobi olmaktan çıkıp nerdeyse hobileşmiş. Akıcı, naif dizelerle örülü bu potresel deneme yazınız çok beğendim. Allah hepimize geç'inden versin ve uzun ömürler dilerim.
Ha, bunu da eklemeden edemeyeceğim, şiirsel bir yazı ve sonbaharı bahara çeviren bir havası vardı yazının. Etkileyici ve umutlandırıcıydı da...
Yüreği selamlıyorum ve öpüldünüz şiirce
Sevgilerimle
(( Seçil Nimet ))
Aaaa harika bir yorum buuuu... :)
Teşekkürler...
Daha önce de yazmış mıydım bilmiyorum, insanın kendi yaşdaşları dışında kişilerle temas halinde olması hayatı algılaması için başlı başına bir gereklilik bence. Çocuklarla ve yaşlılarla konuşmak ufkumuzu genişletiyor. Belki de kocaman aileler bunun için kıymetliydi. Çekirdek aileler bunun için bir darlık getirdi vizyonumuza.
Ak saçlı ninelerden, ak sakallı dedelerden bize de birşeyler duymak nasip olsa keşke.
Güzel yazınız için teşekkürler.
(( Seçil Nimet ))
ne güzeldi yorumunuz...
Teşekkürler... :)
canım benim..çok güzeldi.
inşalalh yaşlandığımda...
bende öyle olabilirim..
kalemin var olsun..
sevgilerimle..
(( Seçil Nimet ))
Hepimize öyle güzel ve sağlıklı ömür versin Mevlam...
Ve yaşlanmak sevdiklerimizle, kısmet olsun cümlemize...
Teşekkürler... :)
Hayata güzel bakabilmek ve gülebilmek uzun ömrün sırrı gibi. Kutluyorum bu sıcacık yazınızı. Sevgilerimle.
(( Seçil Nimet ))
O vakit sıcacık bir teşekkürleeeeeeeerrrrrr size... :)
“Abla” dediysem yaşımı ikiyle çarpıp bir eklediğimde yaşı ortaya çıkan ayrı bir alemdir Sacide Abla "
Sacide Ablanın yaşını gizleyerek aynı zamanda da kendi yaşınızı da gizlediğinizi farkettim elbette :))
Şakası bir yana, hiç mektep medrese görmeseler dahi hayat okulu öğretmenleri göz ucuyla değil gönül gözüyle bakılmayı, baş tacı edilmeyi hak ediyorlar. Büyük aile modelinden bir şekilde ayrıldığımızdan beridir kendi ailemizdeki bu ulvi değerlere bile çok uzak kaldık. Bazen bakışlarındaki sessiz nasihatlere, bazen yüzlerindeki muhteşem izler, bazen sözlerindeki çok çok sonradan anlamlarını anlayabileceğimiz bilge tesbitlere aslında ne kadar ihtiyacımız var ya....
Uzun olsun ömürleri inşallah!
Güzel bir konu ve kesinlikle devam etmeli...
Eyvallah.
(( Seçil Nimet ))
Sacide abla 73 yaşında... :)
Kimse duymasın hocam...
Saygılar...
(( Seçil Nimet ))
Sağolun...
İnşaallah hepimize güzel bir hayat yaşatsın Mevlam...
Sabiha Hanım ile Sacide Abla'ın adreslerini istiyorum acilen....Onlara o kadar çok ihtiyacım var ki şu günlerde...
Selam ve saygılarımla.
(( Seçil Nimet ))
Alemsizniz hocam...
Teşekkürler her ikisinin adına da.... :)
(( Seçil Nimet ))
Vişne reçeli en sevdiğim...:)
Oluuuuurr !!! :)
Neden olmasın ki...
Teşekkürler Nun :)
umuttur şifadır içten sevgi dolu bir gülümseme
hayatın içinden doğal akıcı ne güzeldi
kutluyorum gönülden adaşımı da sizleri de hayata kattığınız erdemli sevi yürekli eşsiz cümle güzellikler için iyi ki varsınız güzel insanlar...:)
sevgim saygım selamlarımla..
(( Seçil Nimet ))
Ne tatlısınız...
Teşekkürler sevgimle...:)
Daha girişinde insanı sarıp sarmalayan, sıcacık, yine her zamanki gibi içten ve çok güzel bir yazıydı.
Çok yaşasın Sabiha hanım teyze ve dediği gibi sen de en az onun kadar uzun ömürlü ol Seçil kardeşim.
Selam ve sevgimle.
(( Seçil Nimet ))
Ah değerli abiciğim bilsen ne tatlıydı...
En çokda mezar çukurunu andıran ama sevgiyle bakan gözleri...
Gerçek yaşanmışlıkları yazmak daha hoş geliyor bana sanırım...
Sevgimle her daim...:)
(( Seçil Nimet ))
Aldım sevgini Bona...
Siyah üzüm reçelinin yanında kaymak niyetine koydum kahvaltı masama...
Haydi gel...:)
Teşekkürler güzelliğim...:)
Pazar sabahı sohbetlerin lütfen sürsün...
Bu pazarın konuğu Sabiha Hanımdı haftaya konuğun kim olacak acaba...
Ruhundaki ırmağın okyanusunu arayan denizkızına izin ver !
Tebrikler...
(( Seçil Nimet ))
Sevgili Mehtap;
Kısa bir anıydı, ansızın yazmaya karar verdiğim.Hoş ben Sabiha Hanım Teyzenin gözlerindeki çukura ilk düştüğümde yazacağım kelimelerin harfleri gözümün önünde uçuşuyordu...
Beğendiğine sevindim ne tesadüftür ki; PAZAR BEREKETİ var sanırım üzerimde...
Şuan Sacide Ablanın kara üzüm reçelini yiyoruz kahvaltı masası, öğlen yemeğine bağlamak üzereyken kendini...
Ve birgün sende tanıyacaksın Sacide ablayı, inanıyorum Mehtap.
Güzel yorumuna teşekkürler, insanın böyle yüreklendiricileri oldukça, sırtıda yere gelmez, kelamı, kalemi de...
Sevgimle...
Gamze Dağlı Denizkızınnnn...:)
Mehtap ALTAN
Yüreklendirmek insan yanımızın duygu yanı zengin olan kişilere mantık dağı yüklemesidir...
ki sen bu yüklemeyi hemen alabilecek kadar zengin ve bereketlisin...
İyi ki ailemize katıldın...
İnşallah arkadaşım, inşallah siz de çok sağlıklı ve huzurlu uzun bir ömrü, sevdiklerinizle yaşarsınız.
Yüreğinde insan sevgisi, Allah sevgisi olan, kin ve nefrete yer vermeyen insanların yüzleri kalblerinin aynası oluyor, nurlu ve ışık saçan.
Yazınız çok mutlu etti beni, içime huzur yayıldı.
Selam sevgi ve iyi dileklerimle.
(( Seçil Nimet ))
Sevgili Handan çok teşekkür ederim...
Mutlu oldum bu güzel yorumunuza...
Sevgimle, canı gönülden...