- 496 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HayvanLaurus
Hayvan derken aslında tüm canlıları( bitkiler hariç) kapsayan bir türü söylemiş oluruz. Üst terimsel Hayvan kategorisi; iki ayaklılar, dört ayaklılar, çok ayaklılar, kanatlılar, balıklar ve sürüngenler diye altıya ayrılır. Alt kategorileri ve örnekleri ise oldukça çoktur. Yeryüzünde o kadar çok Hayvan vardır ki saymakla bitmez. Sizin için bunu araştırıp, özet hale getirdim.
Hayvan Ҫeşitleri ve Türleri
Uzun kuyruklu hayvanlar olduğu gibi, kısa bacaklı hayvan da vardır. Zayıf hayvan da vardır, şişman hayvan da. Uzun kulaklı hayvan olduğu gibi, koca burunlu hayvanlar da vardır. Küçükbaş ve BüyükBaş hayvanlar arasında; kullanışlı hayvan, kullanışsız hayvan da olur. Renkli hayvanlar olduğu gibi; Kediye benzeyen hayvan, Fil’e benzeyen veya Penguen görünümlü hayvan da vardır. Yokolmuş hayvanlar olduğu gibi, geniyle oynanmış hayvan da bulunur. Bilgisayar içinde yaşayan hayvan ile internet hayvanı biribirinden ayrı hayvandır. Lezzetli hayvan da vardır, kokan hayvan da, hatta boynuzlu hayvanlar da vardır. Kasılan hayvanlar arasında, çok yönlü hayvanlar da barınır. Kaçan hayvanlar, ezilen hayvanlar grubunda uçupta, uçağın motoruna giren hayvan da olur. Yelekli hayvanlar, yüzen hayvanlar ve vurulan hayvanlar gibi, havlayan hayvanlar da vardır. Yabani hayvanlar, kutsal hayvanlar aynı kümede olmasa da vardırlar. Hayvanat bahçesinde yaşayan hayvanlar, sinir bozucu hayvanlardan daha yararlı bilinsede, buzluktaki hayvanlar en iyisidir. Hayvanseverler olduğu gibi etobur hayvanlar da yaşar. Sıcak hayvan, soğuk hayvan, aç hayvan, tok hayvan, döner hayvan bile vardır. Aptal hayvan olduğu gibi, başka hayvanın sırtından geçinen hayvan da vardır. Bilinmeyen hayvan vardır, fırında hayvan vardır. Pilav ile yenen hayvan olduğu gibi, patates ile yenen hayvan da vardır…
*Derlemedir. Yalnız büyükbaşlar zaten bir aradaydı. İyi pazarlar…