Bu ne Acımasızlık
Dün akşam oğlum bana seslendi, mutfakta yemek hazırlamakla meşguldüm.
- Annne gelsene sana bir video izletmek istiyorum
Bende homurdana homurdana gittim, gitmemezlik istemedim, kızmasın gücenmesin diye oysa işim vardı ya kendimce.:)
-geldim .Göster bakım neymiş.
ve facebooktan paylaşılan bir videoyu açtı. " eminim bir çok kişi izlemiştir ve izleyen herkez benim gibi lanetler yağdırıp uzunca bir süre kendine gelememiştir."
Gelelim videonun içeriğine;
Çinde bir çarşıda, çarşının güvenliği için komulan bir kameraya yakalanmış, insanlık dış insanın yüreğini parçalayan bir görüntü.
--5,7 yaşlarında ya var ya yok bir çocuk, çarşının sokağının ortasından sağ tarafına bakarak yan yan gidiyor belliki bişeye bakmakta, Tam o sırada bir münibüs peydah oluyor ve çocuğa çarpıyor. Aracın altında kalan çocuğun bacaklarının üstünden minübüsün öntekerleri geçiyor. araç durdu duracak diye düşünüyorsunuz ne gezer araç çocuğun bacaklarının üzerinden arkatekerleride geçirip gidiyor hiç birşey olmamış gibi. İnsanlar gelip gidiyorlar çocuk yerde ilgilenen yok. yeni bir araç geliyor hiç önemsemeden çocuğun üstünden geçiyor. siz seyrederken feryat ediyorsunuz orada bu olaya şahit olan hiç kimse aldırmıyor ve çocuk kanlar içinde kıpırdamaya çalışıyor sanki, sonra bir kadın yaklaşıyor alıp kenara çekiyor oturtur vaziyette gidiyor daha sonra daha genç bir kadın gelip çocuğu oradan kucağına alıp gidiyor..Bir müddet sonra yerde kanlar çocuktan son iz olarak gölet yapmış kalmış ve birde bir kadının feryadı var oturmuş ağlıyor saçını başını yolarak. Belliki annesi...
İzledim, insanların kayıtsızlığına şaşırdım bu gerçek olamaz, bu insanlık değil ya dedim. Oğluma kızdım akşam üzeri ne acelesi vardıda izlettin şimdi ben nasıl yemek yerim dedim... Acı acı tebessüm etti.. Anne bu dünyada olan şeyler..Kedi köpek eti yiyen, börtü böcekle beslenmekte olan ve insanlığını yitirmiş bu milletin, Türklerin kökünü kazımak için yaptıklarına, yine televizyonlardan Şahitlik etmedin mi, sokakda genç bir kızın ve adamın başlarını taşla ezişlerini görmedin mi? dedi..
Bir kez daha İnsan gibi, insan olmaktan ve insanların yaşadığı ve vicdanların olduğu bir Ülkede yaşıyor olmaktan Mutlu oldum. Bizler değil köpek, kedi, bir kuşa çarpsak arabayla üzülüp, durup bakan bir topluluğun fertleriyiz..
Allah kimseden vicdanını almasın ve Merhamet yoksunluğu vermesin arkadaşlar. İçimi acıtan ve beni hala etkisi altına alan bu insanlık dışı durumu sizle paylaşmak istedim.
İnci NAZ
YORUMLAR
"Bizler değil köpek, kedi, bir kuşa çarpsak arabayla üzülüp, durup bakan bir topluluğun fertleriyiz.. "
Öylemiyiz gercekten? Eminmisin CAN KARDESiM.
Eminsen, gazeteleri acip bakma, haberleri izleme. Bari sen öyle bil, üzülme...
Selâm ve sevgilerle...
inci*
Naz Hanım,
O bölgelerde özellikle Bankong 'da , Çin 'de onların yaşamını inceleyecek ,onları anlayacak kadar uzun süre yaşadım. Toprakları ,yaşayanlara dar gelen ,üretemeyen , ekonomisi bozuk olan her millet , adeta insan olma özelliğini yitiriyor. Eskiden , biraz da olsa bu özellik bizde vardı.. Kazanma hırsı,geçim derdi insanları ne hale düşürdü. Saygı, sevgi, bağlılık, mutluluk azaldı. Merhamet adeta kalktı. Artık birbirimize hiç güvenemiyoruz,itimat derseniz hiç yok. Yanlış eğitim politikaları, sanatsız kültürsüz, yorumsuz yaşam bizleri de anlattığınız örnekteki ruhsuzluğa itiyor. Kadın, erkek ilişkileri bile menfaatlere dönmemiş mi?
Şu benim Patnos hikayemi bir okuyun da onlardan ,pek farkımız kalmadığını görün bakalım.Memleketin her köşesi bile , birbirine benzemiyor.
saygılarımla.
inci*
saygılar değerli beyefendi ve çok teşekkür ederim yazdığınız notlar için.
Allah kimseden vicdanını almasın ve Merhamet yoksunluğu vermesin arkadaşlar. İçimi acıtan ve beni hala etkisi altına alan bu insanlık dışı durumu sizle paylaşmak istedim.
İnci NAZ
Değerli üstadım,yazınızı vicdan azabı çekerek okudum,anlattığınız olaya çok üzüldüm.Üzülmemek mümkün mü?Ancak size bu isim durup dururken verilmemiş.Siz gerçekten vicdan ehli bir insansınız.Sizin gibi insanların artık günümüzde nesli tükenmeye yüz tuttu ve azalıyor.Duyarlı yüreğinizi saygı ve selamla kutluyorum.
inci*
Sevgili kardeşim yazınızda belirttiğiniz insanlık dramını ''Çinde insanlık ölmüş!'' Başlığı altınad gazatede haber olarak okumuştum. Benim o andaki duygularıma tercüman olan değerli eserinizi tebrik ederim.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
inci*
onu izlemedim ama türkiyede zannedersem istanbul E5 karayolunda biraraç adama çarpıyor adama havada takla atıp yere düşüyor çarpan araba yavaşlamıyor bile kaçıyor arkasından başka bir araç geliyor oda üzerinden geçiyor ne olduğuna bakmadan basıp geçiyor durmuyor geriye dönmüyor bile sonra böyle bir kaç araç üzerinden geçip gidiyor en son bir araç geliyor yavaşlıyor ah bu durcak bakıcak bu neyin nesi diye araç yavaşlıyor ve etrafından dolanıp gidiyor çine gitmeye gerek yok türkiye de de oluyor malesef izlerken kanım donmuş belalar okumuştum okişilere dedğiniz gibi Allah içimizden acıma ve merhamet duygusunu eksiltmesin AMİN çok güzel bir yazıydı tebrikler
inci*
Malesef insanlar kendilerinden korkar oldu, başıma bişeygelecek diye yardım bile etmiyorlar...Bana dokunmaya yılan bin yıl yaşasın diyorlar...İnsanlık öldü
inci*
dünya nüfusunun en kalabalık ülkesi....iflas etmiş bir yönetimin hala temsilcileri hepsi robotlaşmış daha ne beklenirki...duyarlı kaleminizi kutluyorum saygılar
inci*
Bu videoyu tv de izledim,, bir jeepti araç ve 3 ya da 5 yaşlarında bir çocuktu, arac geri geri geldi, çocuğu ezdi,,,
daha iki gün önce buna benzer bir vahşet ülkemizde yaşandı. İhtiyar bir beyamca, kamyonet geri geri manevra yaparken, caddede altına aldı kamyonet ve başını ezmek üzereyken durabildi, yoldan geçenlerin şoföre uyarısıyla. Can çekişiyormuş adamcağız..
Bizde farklımı sanki... sözüm ona adına töre denilen cinayetler.. koca vahşeti,, cinnetler.. neydi şu meşhur cinayet.. Evet Münevver vahşeti.. bizde de aynı.,. dinimiz islam ama, insan olmaktan çıkmışız..
saygılar...
inci*
Vicdansızlığın milliyetinin olduğunu düşünmüyorum.
Vicdanın en çok da müslümanlarda olduğunu düşünürüz ancak, mesela insana uygulanan recm cezasını uygulayanlar da Müslümanlardır.
Bence anlattığınız örnek toplumsal bir duyarsızlıktır ve en çok da ileri medeniyet toplumu dediğimiz yerlerde görülmektedir. Bu toplumsal duyarsızlığın ne yazık ki ülkemizde de yaygın olduğunu düşünüyorum.
Yazınız sebebiyle sizi kutlar saygılarımı sunarım.
inci*
bu gidişle gün olacak ülkemin insanları böyle olacak.kültür yozlaşması maalesef bizide etkisi altına almakta.
Güzel bir paylaşımdı.sağolunuz.
inci*
Evet, aynı şeyi hep seyrettik ve aynı ürpertiyi bizler de duyduk... Yozlaşmış toplumların egoları öyledir. Şapkamızı önümüze koyup bir düşünelim: Türkiye'de yaşayan halk, ne kadar yoz değil? Çinliler kadar mı?... Olabilir... Ama, birileri vardır bu dünyada ki, onlardan da, daha az yozlamış değiliz. Örnek mi? Çoookkk...Sokaklar, evler, bu örneklerle dolu. Daha dün akşam kendisinden boşanmak isteyen karısını bıçaklayarak öldüren adama, kadının müracaatına rağmen bir önlem almayan polis ve savcılığın haberi vardı TV.lerde! ( kadına şimdi bir şey yapamayız, öldürsün ondan sonra bakar, gereğini yaparız demiş olabilirler m, müracaatı sırasında, ne dersiniz?...) SAYGIYLA.
kemnur tarafından 11/18/2011 4:33:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
inci*
Kemnur
Evet okumakla düşünmek arasında insanlık adına acımasızlıkta bu ne demek geldi içimden...m.y...+10
inci*
Naz Kardeşim.
Duyarlılığınız için çok teşekkür ederim size. Söylediklerinizde yerden göğe kadar haklısınız. Dünya maalesef insaf, vicdan ve merhamet gibi kavramları artık tamamen unuttu neredeyse.
Epey oluyor. Bir gazete haberi ve resmi: Bir vatandaş denizde boğulmuş. Cesedini gazete ile örtmüşler. Kol ve bacakları görünüyor yalnızca. Ceset orada yatarken insanlar ise denize giriyorlar hiç umursamadan.
Oysa bir de hayvan videosu vardı. Bir kedi, ölmek üzere olan bir başka kediye kalp masajı yapıyordu o videoda. Resimleri de Hürriyet gazetesinde yayınlanmıştı.
Bazen ben de karıştırıyorum: İnsan kim, hayvan kim diye...
Selam ve saygılarımla
Not: Yazılarınızda zemin rengi olarak turkuazı, yazı rengi olarak siyahı kullanmanızı tavsiye ederim. Bu renkler gözleri yoruyor.
inci*
Allah çinlilere boşuna haşarat yedirmiyor işte..
bundan iyi cefa ve ceza olurmu..??
işte çinlilerin insanlıklarının derecesi bu...
inci*
TEŞEKKÜR EDİYORUM