- 667 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASKERİN BALADI
Askerin Baladı, 1959 yılında, Grigori Çukray’in Valantin Ejon tarafından hazırlanan bir senaryo üzerine Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Biriği’nde yaptığı filmdir. Fotoğraf yönetmenliğini ortaklaşa olarak Vlademir Nikolayev ile V.İvaşov, J. Prokorenko, A. Maksimova, N. Kuçov ve E. Urbanski paylaşmaktaydılar.
Henüz on dokuz yaşında bir asker, 2. Dünya Savaşı sırasında iki Nazi tankını mücadele dışı bırakmayı başarınca generalinden altı günlük bir izin alır. Son derece güç koşullar altında yaptığı bir yolculuk sırasında bir genç kızla tanışır; ve bir dizi olay sonucunda derin bir aşkla bağlanır o genç kıza. Ama hep öylesine acelesi vardır ki adresini bile öğrenemeksizin ayrılır sevgilisinden;ve evine gelir:İzni sona erdiğinden dolayı, annesini kucaklayıp öper öpmez cepheye dönmek zorundadır.
1961 Cannes Film Festivali’nde ödüllendirilen film, romantik doğrultuda gerçekleştirilmiş bir yapıttır. Savaşı, savaşın kahramanca ve iğrenç yanlarını, hatta alçaklıklarını basit askerin gözüyle gösteren ince bir duyarlıkla işlenmiştir.Filmin en etkili sekansları şöyledir: Kahramanın tankları burnunun dibinde görünce kapıldığı korkunç panik, asker kocasını aldatan bir kadınla karşılaşması, delik deşik yollarda yapılan kamyon yolculuğu, tıklım tıklım trenlerde başlayan ve birdenbire yarım kalan büyük aşk, annesiyle son karşılaşma.
Filmin konusunda şöyle yazıyor ünlü rejisör Çukray:
’ Ben bu yapıtta sizlere arkadaşlarımdan...Yani okul çağında askerliğe çağrılan insanlardan söz etmek istedim. Kahramanımın nemenem bir adam olduğunu göstermek istedim olanca açıklığıyla. Savaş sahnelerini özellikle sokmadım filmime. Savaştan nefret etmenizi sağlamak için...’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.