- 605 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BU TOPLUMUN AHLAK PROBLEMİ VARDIR
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
BU TOPLUMUN AHLAK PROBLEMİ VARDIR
Kadir DURAK
Canlıların en kutsalı insandır...
İnsanların en kutsalı ise hanımlardır...
Evlat yetiştiren kadınlarımızdır...
Her insanın bir ailesi olduğuna göre;
Kadın Kimdir?
Anadır, evlattır, evdeştir ve kardeştir...
Bir kadın birinin ya kızkardeşi, ya evladı, ya evdeşi ya da annesidir.
Bir hanım ile ilgili söylem ve eylemde bulunulduğu zaman o eylemi yapacak, o söylemde bulunacak kimse önce kendi ailesini düşünecek ve buna göre eylem ya da söylemde bulunacaktır.
Olması gereken davranış şekli budur.
Ancak;
Kadınlara layık olduğu değerin verilmediğini eylem ve söylemlerden müşahade ettim.
Her ağzını açanın en kıymetli varlığımıza küfretmesini hemen her gün ve her saatte hatta her dakikada görmek ve duymak mümkündür.
Bu alçakça duruma bir tek insan (!) karşı çıkmamaktadır.
Bu duruma karşı çıkılmadığı sürece ve bu alçakça davrtanışlara son verilmediği sürece; ahlaklı toplumda yaşıyoruz diyebilmem mümkün mü?
Ahlaksızlığın tescili anlamına gelen bu eylemlere son verilmesi için hiç bir kişi, zümre, kurum ve kuruluştan da bir çalışma başlatılması yada başlatılacağı da söz konusu değildir.
Hiç kimse burada yazılanlara tepki göstermesin...
Önce burada yazılanları incelesin ve elesin....
Sonra da; ben bu eylemlerin neresindeyim diyerek aynaya baksınlar...
Buradan toplumun bütün katmanlarına ve toplumun bütün fertlerine sesleniyorum...
Kadın dernekleri var...
Bu küfürlü davranışlara onların hangisinden bir tek kelimelik tepki var?
Kadın platformları var;
Hangisi bu küfürlü duruma karşı duruş belirtmiştir.
Şimdi toplumu bir izleyelim mi;
Her hangi bir yerde yürürken yada dinlenirken;
Etrafınızda olan konuşmaları dinleyiniz...
Normal sohbetlerde bile illaki küfür vardır...
Küfredeni dinleyenler ise; bu duruma kesin ve net şekilde karşı çıkıp tavır belirleyeceklerine susmaktadırlar...
Bir nevi bu küfrü alkışlamaktalar....
Hani; HAKSIZLIK KARŞISINDA SUSAN DİLSİZ ŞEYTANDI...
Hani; CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDAYDI...
Hani; her ağzını açan "Elhamdülillah." İle söze başlamaktaydı...
Kadınlara küfreden bir toplumda ahlak problemi vardır.
Ahlak problemi olan toplumda huzurdan söz etmek mümkün değildir.
Ahlaksızlık son bulmadığı sürece de; huzurun oluşması söz konusu olamaz.
Şimdi hepinize soruyorum...
Annenize, kızkardeşinize, evladınıza ve evdeşinize küfredilmesine sessiz kalır mısınız?
Bir daha soruyorum;
Kendi ailenizdeki hanımlara küfredilmesine karşı çıkıyor iseniz;
Küfrettiğiniz hanım; birinin kızkardeşi, annesi, evdeşi veya evladı değil midir?
Unutmayınız ki; her insanın bir ailesi vardır...
Siz bir hanıma küfrediyor iseniz; hanımları hedef alarak küfürlü konuşuyor iseniz; unutmayın ki; biryerlerde de birileri sizin aile fertlerinize küfrediliyordur...
Şimdi bir daha söylüyorum;
Her adımda, her nefeste, her dakika, her yerde kadınlara küfredilen bir toplumda ahlak var mıdır?
Ahlaksızlığın boyu aştığı bir toplumdayız...
Bu ahlaksızlığın asıl nedeni;
Cehalettir, vurdumduymazlıktır, nemelazımcılıktır...
Cehaletin olduğu toplumda; cahilden ulemalar hüküm sahibi olurlar....
Her yerde cemaatten, tarikatten, Allah rızasından söz eden topluluların varlığını da duymakta, görmekteyiz....
Peki bir yanda Allah rızası için uğraş verenler var iken; diğer yandan toplumun tamamına küfür sirayet ettiyse;
Allah’ın rızası bunun neresinde?
Riyakârlığın tescilini de burada görmüyor musunuz?
Küfrün önüne geçilmek için bir çalışma ve gayret var mıdır?
Bu tür bir çalışmanın olmadığı da bir gerçektir...
Bu konu insanın insan olması ile ilgilidir.....
Bir insan eğer insan ise; kendi aile fertlerine küfredilmesini istemiyor ve kendi aile fertlerine bir küfür edildiğinde tepki gösterecekse; (ki; insan olana bu davranış yakışır) o zaman hiç bir kimseye ve hiç bir zaman küfretmeye hakkı yoktur...
Küfreden ve küfür ederek yaşamayı kendine alışkanlık yapan toplumdan kendi kendimiz tecrit etmek zorundayız...
Ne zaman ki küfredenler azalır...
İşte o zaman da; küfredenleri ve küfürle yaşayanları toplumdan tecrit ederiz....
Şimdi her insanım diyene soruyorum;
Küfürle yaşamaya devam edecek misiniz?
Aile fertlerinize küfredilmesine razı mısınız?
Küfrün önlenmesi için önce kendi şahsınızdan başlayıp; "Küfre son." Diyecek misiniz?
İnsan olduğunuza göre; insan olana yaraşan ve yakışan davranışlarda, eylem ve söylemlerde bulunmaya ve insan gibi yaşamaya başlayacak mısınız?
Küfür etmeden yaşayanların sayısını çoğaltıp, küfredenlerle bütün iletişimi kesip onları da doğru olmaya teşvik edecek misiniz?
Yoksa küfürle ve küfürbazlarla yaşamaya devam edip;
Annenize, evdeşinize, evladınıza, kızkardeşinize küfredilmesine sessiz mi kalacaksınız?
Ahlak olmadan huzur olmaz....
Huzur olmadan toplumda güven tesis edilmez...
BU TOPLUMUN AHLAK PROBLEMİ VARDIR...
Kadir DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.