ÖZÜR DİLERİM OĞLUM
ÖZÜR DİLERİM
Özür dilerim sevgili oğlum.
Doğduğun günden bu yana aklımın erdiğince sana; onurlu bir hayat sürmen için nasihatler verdim.
Evde seninle birlikte haberleri izlerken, okurken “Tüyü bitmemiş” diye başlayan hırsızlık, vurgun hikayelerini ibretle takip etmeni istedim.
İstedim ki, onurlu ol, insanları sev, çalma, çalış…
Sana yine kendimce onurlu bulduğum rol modeller tanıttım.
Övdüm onları. Anlatmaya çalıştım. “Onlar gibi ol” dedim. Hayatın boyunca onurlu ol, bak onlar böyle idi diye örnekler verdim.
Ama bir şeyi hiç unutmadım. Asla biat etme, sorgula… Rol modellerini de sorgula dedim
Ancak, bir yerde hata yapmışım oğlum.
Benim rol modellerim iflas etti.
Eğitimde bilgiden ziyade test aptallığına takıldık. Bir günde zekaları ölçmeye çalıştık.
Eleğin dibine düşen düşsün dedik.
Parayı koyduk hayatın merkezine. “Paran kadar konuş” diyenler sardı ortalığı.
Hükümetlerin maliye bakanları “Kargadan başka kuş tanımam” diyerek çıktılar ortaya.
Emeklilere verecek paramız yok. Aktüerya dengeleri bozuldu deyip sosyal açık ilan ettiler bu meseleyi.
Ama hiç sorgulamadık silahlanmaya harcanan paraları…
Seçim yatırımı olarak yapılan ve bu ülkenin kaybettiği paraların hesabını soramadık.
Bir sorti ile kaç emekli ikramiyesi ödenebilir diye hesap yapmadık.
Oysa emeklilik bir sosyal unsurdur. Bunu mali açık olarak ilan etmek, DEVLET tanımının aslında insanların yararına bir organizasyon olduğunu unutmaktır.
İşini yürüt, vekil ol, baş ol, devlet hazinesinden geçin deseydim keşke sana.
Rol modellerini farklı seçseydim… Sırıt, sürekli sırıt… Çalarken yakalansan da sırıt. Unutulur her şey deseydim.
Asla rengini belli etme. Kim iktidara gelirse onun kılıcını salla. Çünkü PARA ortak dildir deseydim.
Artık yaşın kemale erdi.
Özür diliyorum, hata yapmışım oğlum.
Rol modellerini değiştir.
Kimi örnek alacağını, kimler gibi olman gerektiğini şu an yönetenlere bak ve kararını ver.
Gecikmeden karar ver yoksa sen de bizler gibi olursun.
Ömür boyu insanlık beklersin yönetenlerden. Merhamet beklersin.
Seçim senin güzel oğlum. Geç kalırsan bir çay molasında Tuzla Tersanesinde merdivenlerden düşenlerden olursun.
Üç kuruş emekli aylığı alabilmek için yaşın dolmadan bir günlük çalışmış gibi gösterdiği için babana teşekkür edersin ama ADAM sayılmazsın.
Sana insan gibi değil, MALİ AÇIK gibi bakarlar.
Özür dilerim oğlum…
YORUMLAR
Bizim evlatlerımıza verdiğimiz nasihatları, onlara göstermiş olduğumuz rol modelleri, bizleri MALİ AÇIK olarak görenler de kendi oğul ve kızlarına vermişlerdir mutlaka diye düşünüyorum. O halde onlar nasıl bir evrim geçirdiler ki bizi MALİ AÇIK olarak gördüler hep.
Evet günümüzde MALİ AÇIĞIZ...Geçmişte de '' Sizler için iyileştirme yapacağız ama o kadar çoksunuz ki '' diyenlerimiz vardı.
Kim bunları bu hale getiren? Ah onu bir bulabilsem....
Selam ve saygılarımla.
viantan
- Size de kocaman bir ömür..))