MERAKTAN SORUYORUM / ARŞİVDEN
MERAKTAN SORUYORUM
Gerçekten meraktan soruyorum…
Geçtiğimiz günlerde Dışişleri Bakanı ve eşinin; Hindistan’ a yaptıkları bir gezide Tac Mahalin önünde çektirdikleri hatıra fotoğrafını gördüm.
Çok güzel bir fotoğraftı. İkisinin de yüzleri gülüyordu.
Şimdi dediğim gibi meraktan soruyorum.
Mesela siz bir memursunuz ve göreviniz gereği başka illere gidiyorsunuz diyelim. Yani abartıp yurtdışına gidiyorsunuz demedik.
Mütevazı bir memur olarak mesela Hatay’ a…
Tutup eşinizi götürebilir misiniz?
Bu soruya memur olanlar cevap verirlerse sevinirim. Ama bildiğim kadarı ile böyle bir mevzuat yok.
Ama bu hükümetle birlikte ben acayip bir şekilde basında çıkan fotoğraflara meftun oldum.
Bunlar tüm aile efradı ile cumhur cemaat geziyorlar.
Bir uçağa binerken görüyoruz. Bir de gittikleri yerde ilgili ev sahiplerinin eşleri ile el ele, göz göze, diz dize fotoğraflarını…
Bunlar hükümeti kurarken bir karar mı aldılar acaba “ Gidilecek her yere eşler de gidecek” diye.
Sürekli bir balayı halindeler.
Peki bu seyahatlerin paralarını kim ödüyor acaba.
Mesela Sayın Babacan ve zevcelerinin Hindistan gezilerinin parasını kim ödüyor.
Bildiğim kadarı ile bunlara bir miktar harcırah veriliyor, günlük.
Peki niye bu eşler sepet gibi peşlerinde geziyor.
Bu ülke onları göreve gönderirken kendi özellikleri ve konumları gereği gönderiyor oysa.
Gidin, işinizi yapın ve dönün.
Hataya’ a gidecek olan memura kimse sormuyor.
“Eşiniz de merak eder oraları. Onu da götürseniz. Biz size ve eşinize ayrıca harcırah düzenleriz. Çekinmeyin. Onu da götürün.”
Siz de bir memursunuz. Onlar da.
Ama nedense hala bir saltanat kayığıdır gidiyor.
Ve bu kayığın bu hükümet dönemindeki kadar kullanıldığını sanmıyorum.
Sanki aman kaçırmayalım bu dönemi dercesine, bütün yurtdışı seyahatlere çoluk çocuk koşturuyorlar. Nur yüzleri ile bol bol hatıra resmi çektiriyorlar.
Sınıf atladıkları için normal restaurantlar da kesmiyor onları. Sushi lokantalarından çıkmıyorlar. Ama oralara gittikleri duyulmasın diye kimi zaman; oralarda çalışıp basına haber veren Türk çocuklarını da işten attırıyorlar.
Ey Türk memuru. Size örnek teşkil etmesi gereken yöneticileriniz iş nedeni ile seyahate çıktıklarında eşlerini mutlaka yanlarına alıyorlar.
Bence siz de almalısınız hatta özel sektördekiler de alabilmeli.
Ben daha özel sektörden birinin iş seyahatine çıkarken eşlerini de yanlarında taşıdıklarını hatırlamıyorum.
Alsalar da ceplerinden ödediklerini biliyorum.
Gezin, gezin, doyunca, tıksırınca, çatlayıncaya kadar gezin…
YORUMLAR
Diplomatik protokolde, bakan ve elçi düzeyinde ziyaretler eşleri de içerir. Karşılayan tarafta da eşdeğer devlet görevlisinin eşi misafir görevlinin eşini karşılaması beklenir.
viantan
Onların, öyle günlük münlük harcırahı yok hocam...Belge ibrazı istenmez onlardan ve yazılı beyanları esas alınır...10 MİLYAR HARCADIM DERLER, para banka hesaplarına yatar...Bütçedeki kalemlerden biri de, dış gezi ödenekleridir...550 MİLLETVEKİLİNİN TAMAMI BU YAĞMADAN NASİBİNİ ALIR; BEN ALMADIM DİYEN YA ÜÇ KİŞİ, YA BEŞ KİŞİ ÇIKABİLİR BELKİ...Saygıyla.
not: BU ARADA DÜNYANIN EN İYİ DIŞİŞLERİ BAKANINA ve de abisi BARZANİ'YE HÖRMETLER (!)
kemnur tarafından 11/16/2011 11:14:40 PM zamanında düzenlenmiştir.