- 1895 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
"Taksicinin Günlüğü" (Mehmet Kapusuz)
"TAKSİCİNİN GÜNLÜĞÜ"
Taksici Mehmet Kapusuzun Bir Anısı
---------------------------------------------
Sıradan bir gündü.
İstanbul sokaklarında turluyordum.
Şık ve güzel bir bayan.
El kaldırdı çektim sağa, aldım bayanı arabama,
Devam et ben tarif ederim dedi devam ettim onun tarifi doğrultusunda bir restoranta geldik.
Bayan indi, restorantta çalışanlar el pençe buyur ettiler içeriye,
Biraz bekle dedi bende başladım beklemeğe, aradan beş on dakika geçmeden bayan elinde güzel bir paketle kapıda belirdi,
Geldi ve hadi gidelim dedi, nereye? diye sordum!.
Sabiha Gökçen hava alanına dedi.
Benim keyfim yerine geldi,
İstanbul Aksaraydan Beyoğlu, oradan Sabiha Gökçen.
Kendi kendime oğlum Mehmet, bugün işler tıkırında diyorum ve yola devam ediyoruz.
Trafiğin de az olduğu bir gün de herşey yolunda Sabiha Gökçen’e geldik ve bayan çek şurada bekle dedi.
Bir yolcu gelecek onu alacağım dedi, ve hava alanının yolcu çıkışına gitti.
Ben beklerken bugün ne kadar şanslı bir günümde olduğumu düşünüyordum, kendi kendime derken,
Şık ve güzel bayan,
Yanında yaşlı fakat çok bakımlı bir bayanla geldiler, arabaya bindiler hadi gidelim dedi,
Nereye dedim çek dedi silivriye baba annemi oraya bırakacağız dedi.
Benim keyfim bir kat daha arttı böyle müşteri her zaman bulunmaz, bugün hasılat güzel olacak, dün patronun parasını zor kurtardım yövmiye alamamıştım diye düşünürken Silivriye geldik yaşlı baba’anneyi indirdik, orada bekleyen bir çocuk onu aldı ve ben götürürüm dedi.
Bayan arabada kaldı ve şimdi dönelim dedi.
Nereye! dedim beni aldığın yere aksaraya dedi, benim keyfim iki kat arttı, içimden başladım hesap yapmağa, bugün yövmiyeyi üçe katlarım diye keyifle yola devam ettik, ve sonunda Aksaraya geldik.
Büyük bir handa iş yeri varmış bayanın, deri mont tüccarlığı yapıyormuş bayan arabadan indi,
Kaç para diye sordu.
Baktım 197 tl dedim.
Tamam dedi.
Ben yukarı çıkayım benim paketim burada kalsın, sana görevli arkadaşlardan biriyle paranı göndereyim paketi de ona verirsin dedi ve yukarıya gitti.
Ben beklerken kendi kendime oğlum Mehmet diyordum bugün hasılat tamamdır paydos et. Çek arabayı mahalleye istirahat et.
Beklemek biraz uzadı, başladım merak etmeğe ama arkada güzel şık bir paket var nasıl olsa, onu alacaklar diye de kendimi teselli ediyordum,
Beklemek yarım saate yaklaştı arabadan indim, ve bir bakayım şu yukarıya dedim, çıktım yukarıya baktım ki ne göreyim,
Bayanın bahsettiği iş yerine benzer bir iş yeri yok, sağa sola baktım sordum soruşturdum,
bilen tanıyan o tarife uyan kimse yok orada.
Meğer çift kapıya gelmişim haberim yok ön kapıdan girdi arka kapıdan çıkıp gitmiş.
Taksicilikte bunlar oluyor, fakat bayanın zerafeti kibarlığı insanların ona davranışı beni bu duruma düşürdü anladım ki çok büyük dümene gelmişim o gün..
Arabadaki paketi merak mı ettiniz açtım baktım paketten ne çıksa bir çift eski ayakkabı.
Bir de not, bu ayakkabılar gibi eski kafalısın bu zamanda kimseye güvenme..
NE YAPARSIN BUNLAR HER TAKSİCİNİN BAŞINA GELEBİLİR.
********************Gerçek Hyattan Bir Anı*********************
_________________Mehmet Kapusuz_________________
------------------------------16.11.2011.01:55---------------------------
Bu Hikayenin Kahramanı Taksici Mehmet Kapusuzu 12.07.2012. Tarihinde 48 yaşında kalp krizi sonucu hayatını kaybetmiş bulunmaktadır kendisine Allahtan Rahmet sevenlerine sabırlar diliyorum Mekanı Cennet Olsun..
Ramazan Çalışkan..
YORUMLAR
Ramazan Bey, insanların dış görünüşüne bakarak asla fikir sahibi olmaya kalkmayacaksın. Bunu, bu yazı ile gayet güzel anlat mışsın. Hayyatta en çok insanlarla uğraşmak zorunda kaldığımız da bir gerçek. Kim, ne düşünüyor, niyeti nedir bilemiyoruz. Bildiğimizde de su köprüyü bölmüş oluyor.
İmla konusuna gelince; ben yazının anafikrine bakıyorum. Elbet doğru imla ile yazmak çok güzel ama her insan yüksek okul mezunu değil. İmla bilmediği halde yazmak için çaba sarf etmek de çok güzel. Zamanla öğreneceksiniz. Nasıl ki, yazmayı ve okumayı seviyorsunuz, bu işin üstesinden geleceğinize de inanıyorum. İlk etapta şöyle yapın, benim "ÜÇ NOKTA MI" diye bir yazım var onu okumanızı tavsiye ediyrum:)))
Yazarken, nefes aldığınız yere virgül, durduğunuz yere nokta koyun. Gerisi kendiliğinden gelir.
saygılar.
Makedonyalı Şair
Sizi aramızda görmek güzel birşeyi, arkadaşları birkaç gün göremeyince merak ediyorumi acaba rahatsızlandılar'mı diye.
Sağlığınızın yerinde olduğuna sevindim.
Ben yazılarımı düzeltmeğe çalışacağım, çünkü yazmayı seviyorum saygılarımla..
Emine UYSAL (EMİNE45)
merhaba efendim hikaye güzel başladı ama sonuç beni üzdü neden bu yapaılan anlayamadım insanın ekmek parasıyla böyle dalga geçen kişileri mevlama havale edelim arkadaşım bnde esnaflık yaptım ve benzer olaylar benimde başıma geldi insan ekmek peşinde koşarken iyi niyettenimizi suistimal edenlerden korusun diyorrum şükür artık emeklıyım ve benim işimde bayanlarla ilgili idi ina şimdi oyunda bile bayanlarla oynamıyorum :) 33 yılın acısımı acaba evet sakin kalmak en iyisi dilerim bir daha böyle kendini bilmeyen insanlarla muatap olmassınız sevgi ile kaluın
Makedonyalı Şair
Sizlerin yorumları bana mutluluk ve huzur veriyor,
Siz değerli arkadaşlarım, benim yazılarımı okuyup yorum yaptığınız zaman olumlu veyahut olumsuz her ne olursa olsun ben çok mutlu oluyorum.
Hatam varsa eleştiriler beni mutlu eder ki kendimi düzeltebileyim.
Yazımdaki olaylara gelince burası istanbul burada çok uyanık olmalı çünkü istanbul büyük şehir her türlü insan var.
Her olay insana bir tecrübe kazandırır böyle olaylar insanı olgunlaştırır.
Allah cümlemizin canına sağlık sıhat versin gerisi okadar çok önemli değil yeterki sağlığımız yerinde olsun.
Sizlerin şu yorumları bana her şeyi unutturdu güzel yorumlarınıza çok teşekkür ederim saygılarımla efendim..
siyahgecem
Türkçe noktalama işaretlerini öğrenmek zor değil arkadaşım.
Bir ilköğretime tavsiye edilen sözlüklerin bile girişinde Cümleye başlarken büyük harf kullanılacağını, cümleden sonra nokta konması gerektiği yazar. Ayrıca özel ismin ne olduğunu ve yazarken baş harfinin büyük yazılması gerektiği.
Bu kadarcık olsun bilmeniz yeter şimdilik.
ÖRNEK:
"Ben, bu yazıyı okumayı çok isterdim. Ama noktalama işaretleri olmadığı için okuyabileceğimi sanmıyorum. Ramazan Bey, acele bunu öğrenmesi gerekir.
Emeğinize sağlık.
(Haaaaaaaaa! Bu arada yazınızı okudum.)
Makedonyalı Şair
Makedonyalı Şair
Bu gerçek mi ya?. Siz işinizi Yaptınız yapmanız gerekendi çünkü, ya o bayan, o ne yaptığının hiç farkına varmadığı gibi yavuz hırsız misali olmuş...Asıl eski kafalı olan o bayan ki kafasının pasından kul hakkını düşünüp idrak edememiş......İnsan olmak ve İnsanca davranmak, böylesi İnsan dışı davranışlarla tarih olacak korkarım ki... selam ve saygılar.
Makedonyalı Şair
Değerli yorumunuza teşekkürler saygılarımla..
Makedonyalı Şair
Ben makedonyada dağların içinde bir köyde doğdum.
15 hanelik bir köy, babam fakir bir köylü, çiftçi.
Köyde okul vardı sağ olsun bizleri okula gönderdi ,
Okulumuz 4 yıllık öğretim veriyordu, 3 yıl okudum drördüncü yılımda türkiyeye göç ettk,
Okul yarıda kalınca diplama verilmedi bana bir kınişka verildi 3 yıl okuduğuma dair buraya gelince'de babam okula gitmeme gerek görmedi 8 tane çocuk hangi birini okutaca ki tek başına çalışıp ev kirası verecek o da haklı olarak çocuğumu bir zanayat öğrensin deyip beni tezihaneye çırak olarak verdi ben de onun sayesinde okuldan biraz marum oldum fakat güzel bir sanaatkar terzi oldum.
En önemlisi de bana insan olmayı dürüstlüğü öğretti.
Yani benim çok isteyipte yazamadığım beceremediğim türkçe işte bunlarda ibaret segili hemşerim.
Allah sizden razı olsun yazılarımı okuma zahmetine katlanıyorsunuz.
Çok isterdim sizler gibi güzel yazmayı naktayı virgülü paragrafı nerelere koyacağımı nasıl yazacağımı ama durum bundan ibaret sevgili hemşerim.
Bana yorum yazsanızda yazmasanızda canınız sağ olsun allah sizden razı olsun okuma zahmetine katlandınız ya bu da bana yeter.
Benim bir beklentin amacım da yok burada sadece yazmayı çok sevdiğim için içimden gelenleri başımdan geçenleri yazmağa çalışıyorum becerebildiğim kadar..
SAYGILARIMLA. RAMAZAN çALIŞKAN.
Kemnur
Makedonyalı Şair
Kemnur
Makedonyalı Şair
Düzenleme yaptım da acaba oldu mu.? saygılarımla..
Olay çok güzel olmasa da anlatım şahane... O ''bayan'' dediğin fahişeye gelince ben onun ta....( anlamışsındır sanırım ) Bu sitede sana aynı numarayı çekecek kimse olduğunu sanmam ama yine de arabanın resmini plakası okunacak şekilde koyman pek de doğru olmamış. Allah tüm taksici esnafının yardımcısı olsun
Selam ve saygılarımla..