- 751 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Bilim, sanat, felsefe, siyaset vb. alanlarda bilinen, tanınmış kişilerle yapılan görüşmelerde ele alman orijinal konularla ilgili sorulara verilen cevapları okuyucuya aktarmak üzere kaleme alınan yazılara söyleşi (röportaj) denir. Bu edebi tür, daha çok “röportaj” adıyla bilinmektedir. Bununla birlikte, Türkçe karşılığı olan “söyleşi” sözcüğünü kullanmak daha doğrudur. Bir yazarın, kişisel görüş ve düşüncelerini fazla derinleştirmeden, okuyucusuyla konuşuyormuş gibi içten bir hava içinde yazdığı yazılara sohbet denir. Bu tanımlamalar ışığında, ÖZGEÇMİŞİMİZİ hangi türde kaydetmek gerektir acaba... Tabii ki, SOHBET daha uygun..Amma velakin, sitemizde "sohbet" türünde kayıtlama yapılamıyor ki...::)).Söyleşi ve Sohbet, edebiyat literatüründe aynı şeyler olarak tanımlanmaz, bazı tanımlamacılar bu karışıklığı yaparlarsa da yaNLIŞTIR...Söyleşi ayrı, sohbet ayrı şeydir..:)
kazım demir
Kazım bey,
Kendinizi tanıtmanız için kendi profil bölümünüzde bir yer ayrılmış zaten. Böyle bir yazının uygun olmayacağı düşüncesindeyim ki Söyleşi bölümü şair tanıtımı demek değildir.
Bir yazarın, kişisel görüş ve düşüncelerini fazla derinleştirmeden, muhatabıyla konuşuyormuş hissini verecek bir üslûpla makale plânında yazdığı fikir yazısına sohbet (söyleşi) denir.
Sanırım kendinizi tanıttığınız yere de, şiirin kendinizce tanımını yazarak azıcık söyleşi havası katmaya çalışmışsınız. Bence uygun kaçmadı bu bir yazara.
Kendimce düşüncelerimi belirttim.
destina*mltm
Dikkat çekmek istediğim bir nokta daha var. Daha önce "http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=44568" bu yazınızda güzel bir dille anlatmışsınız...
Neyse; şairlik hayatınızda başarılar dilerim...