- 770 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASİ GENÇLİK
Asi Gençlik, Nicolas Ray’in Stewart Stern ve İrving Sulman’la elele hazırladığı bir senaryo üzerine 1955 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde çektiği filmdir. Fotoğraf direktörlüğünü Ernest Haller’in yaptığı, müziğini Leonard Rosenman’ın bestelediği bu renkli yapıtın başrollerini James Dean, Nathalia Wood, Sal Mineo, Ann Doran ve jim Backus paylaşıyorlardı.
Biri çaçaran bir anne ile kılıbık bir baba arasında mutsuz, öbürü anababa sevgisinden yoksun, üçüncüsü ise bir dadıya terk edilmiş üç genç, bir çetenin tehlikeli oyunlarına katılır ve ölümle sonuçlanan bir kazadan sonra kaçmaya koyulurlar. Peşlerinde polisi görünce bir planetaryuma sığınırlar. En küçükleri orada bir polis kurşunuyla can verecektir.
Kimi soluk kesici, kimi ibret verici bir çok başarılı bir sekansla örülüdür film. Bunlardan belli başlıları şöyledir: Babanın, karısının emri üzerine önlüğünü takıp ev işi görmeye koyuluşu; bir uçuruma doğru son hızla ilerleyen arabaların ölüm yarışı; planetoryumdaki profesörün gizemli tehlikeler hakkındaki dersi; üç kahramanın bir karakolda sorguya çekilişi...
Baştan sona James Dean’ın olağanüstü oyunu egemendi filme. Ve Dean, bir siyah gömlekle bir blue- jean’dan oluşan ve çok geçmeden de o dönem gençlerinin üniforması haline gelecek olan günlük giysileri içinde kendi kendini oynamaktaydı.Nicolas Ray’in güçlü yönetimi altında doğan James Dean efsanesi, bu gerçekten yetenekli oyuncunun bir yıl sonra araba kazasında can vermesiyle daha da yaydınlık kazanacaktı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.