- 828 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YALAN..
Yalan;Gerçek karşısında, karşımızdakini kırmamak onu hoşnut etmek adına söylediğimiz.Bazen iki kişinin arasını yapmak için,bazen bir tebessüm bırak amaçlı,art niyetsiz kullanılan beyaz yalanlar vardır..
Zamanla alışılan, gerçekten kaçmakta kullanılan.Kendimizi haklı çıkarma mazereti olan,kimi zaman çıkar ilişkilerinde,kazanma adına yapılan eylem.
Sonuçu o anda düşünülmeyen bir sonraki zaman içinde... kendimize yapılacağı tahmin edilmeyen.
Kendimizin söylendiğinde bilinen bir başkası tarafından yapıldığında belki o anda anlaşılmayan ama sonraları gerçeklerin ne olduğu anlaşıldığında yerini öfkeye bıraktıran.
Zamanın geçmekte olduğunu düşünüldüğünde,geçen zamana geri dönülmeyeceğinin acısını derinden hissettiren.
Kimseye söyleyemediğimiz yalanları,birbaşkasının yalanlarını herkese anlatmanın rahatlığını yaşatan ,kırgınlıklarımıza sebeb olana verebileceğimiz en kolay deşifre etme yolu.
Bu kırgınlık içinde yeri gelirse içine birkaç yalan koymaktan çekinmiyeceğimiz,rahatlamak adına yapıldı diye düşünülen intikam duygusu.
Yalan sadece bir söylem değil birçok eylemde farklı kullanılacak kadar çok boyutlu bir kavram.Doğru olanı yanlış olarak anlatmak yada karşımızdakini kendimizden ufak görmek.Zaman ve mevkisini kullanarak kendi çıkarlarımız doğrultusunda faydalanma yolu.
Kimi zaman en güçlü olanın değerleri karşısında eline geçirdiği bu fırsatı iyi kullanmak adına onu yoksa planında gene yalan vardır.
Yalan gerçeğini yok kabul etmek ise kendimize ve topluma verdiği zararla
izler bırakabilir.
Yalanla yönetilen toplumlar birgün yalan karşısında ezilecek ve kat ettiği yolun başına kısa süre sonra dönmesi ve yalanla beslediği bir toplumuda geriye götürmesi demektir.
Toplum yalanla beslendiğinde sevgisiz ve hoş görüsüz bir yaşama mahkum olmasıdır.
Bu yaşam, çevremizde sorun teşkil ederken,insanlar arasında çok büyük etkileri olacaktır.Yalan var olanı varlığını anlama,düşünmeme,hissetmeme duyarsızlığı yaşandığında, dünyayı kendi ellerimizle cehenneme çevirmek anlamına gelmektedir.Gerçek karşısında, öfke yerini şiddete bırakarak olumsuzluklar yaşanması kaçınılmazdır.
Sevgi yaşantımızın her alanında gerçek bir ihtiyaçtır.Onunla aşılmıyacak hiçbirşey yoktur.Sorular sorun olmaktan çıkarak çare olmanın tek yolu gerçekdir,
Gerçekte sevginin payı büyüktür.
Zamanın içinden geçmekte olan insan,yalanların olacağını bilmesi ve bu yalanlara ne kadar değer vermesi gerekli olduğunu,gerçekleri öğrenmekle yalandan kendini koruması anlamına gelmektedir.Kendini tam olarak öğrenmeyen,bir başkasının ne kadar doğru olduğunu bilemez...S.A
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.